וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוחדים מהפועלים: ירידה של 22% בשיפוצים לפסח

11.2.2016 / 12:05

התאחדות קבלני השיפוצים מתריעה כי עקב המצב הביטחוני נרשמה ירידה דרסטית של כ-22% בהזמנת עבודות לקראת פסח, לעומת עלייה מסורתית של כ-30% בתקופה זו. "אם המצב הנוכחי ימשיך נראה גל של פשיטות רגל בקרב קבלני שיפוצים", אומרים בהתאחדות

בניין ברחוב פופל 1 בראשון לציון. דרור עינב
בניין ברחוב פופל 1 בראשון לציון/דרור עינב

האם המצב הביטחוני פוגע קשות בענף השיפוצים? בהתאחדות קבלני השיפוצים טוענים כי התשובה לכך חיובית ומציגים ירידה דרסטית בהזמנות השיפוצים לקראת חג הפסח. על פי נתוני ההתאחדות, באופן מסורתי חג הפסח נחשב לעונה "החמה" המתאפיינת בעלייה של כ-30% בעבודות לעומת חודשי החורף – אולם נכון להיום מסתמן כי נרשמה ירידה של כ-22% בהיקף העבודות בתקופה זו, בהשוואה לשנה שעברה.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ציין כי "ענף השיפוצים מדמם כבר חצי שנה מאז שהתחיל גל הטרור. עד היום הפסיד הענף הכנסות בהיקף של כ-2 מיליארד שקל, ולזה מצטרף הנזק הכספי הצפוי מהמיתון של פסח בהיקף של כ-450 מיליון שקל". הנזקים, להערכת ההתאחדות, נובעים מסירוב של מזמיני עבודות להכניס לביתם פועלים פלסטינים. על פי נתוני ההתאחדות, באופן מסורתי לקראת פסח מתבצעות כ-82,000 עבודות שיפוץ, אך מצבר הזמנות העבודה הנוכחי שהתקבל בהתאחדות עולה כי השנה מתוכננות להתבצע כ-64,000 עבודות בלבד.

"קבלני השיפוצים היו בטוחים שהמיתון שנכנס אליו הענף הינו זמני, אך ככל שעבר הזמן ניתן לראות שהמצב לא השתנה. בעלי דירות רבים דחו או ביטלו את השיפוץ, גם בשל המצב הביטחוני וגם של אי ודאות כלכלית. מדי חורף הענף חווה ירידה מסוימת בהיקף העבודות, אך כאמור, בגלל המצב הביטחוני יש גידול משמעותי בכמות ביטולי עבודות, והרבה קבלני שיפוצים יושבים בבית מחוסרי עבודה. אני חושש שאם המצב הנוכחי יימשך אנו צפויים לראות בקרוב גל של פשיטות רגל בענף", אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully