וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו לא בברית המועצות - אין מקום למחיר למשתכן"

10.2.2016 / 12:23

בראיון באולפן וואלה! NEWS תוקף מנכ"ל צמח המרמן חיים פייגלין את תכנית מחיר למשתכן. עוד הגן פייגלין על פרויקט הבנייה של החברה באכזיב: "לא פוגעים בשמורה"

עריכה: ניר חן

"תכנית מחיר למשתכן היא חיובית אבל אי אפשר להטיל את כל האחריות למשבר הדיור על התכנית הזו. אין בענף הבנייה מקום לתכניות גורפות, טוטאליות, בסגנון קומוניסטי – אנחנו לא בונים פה ברית המועצות, השוק הישראלי מורכב מנישות. אין צורך בשכונות שיש בהן סוג אחד של אוכלוסייה. עירוב האוכלוסיות הוא הדבר החשוב שיש לשמור עליו", כך אמר בראיון לוואלה! חיים פייגלין, מנכ"ל חברת צמח המרמן ויו"ר ארגון קבלני חיפה.

בראיון עמו התייחס פייגלין למצוקת כוח האדם החמורה בענף הבנייה ולתוכניות הממשלה ואמר: "לגבי כוח האדם, היישום של תכניות הממשלה כרגע הוא צולע ואיטי, וכרגע נראה שהפועלים הסינים לא יגיעו כמו שהובטח ואני שואל – אם כוח האדם הוא משאב במחסור – למה להטיל עליו מס מעסיקים?".

פייגלין מתח ביקורת גם על התיקון לחוק, אותו יזם שר האוצר, משה כחלון, במסגרתו יוכלו הוועדות המקומיות להגדיל ב-20% את זכויות הבנייה בתוכניות למגורים והעריך כי לא ימומש. בראיון עמו השווה את המהלך לשינוי שנעשה במהלך להגדלת תוספת שבס (הגדלת יחידות הדיור, מבלי להגדיל את זכויות הבנייה) – מ-20% ל-30%. "הכוונה היא חיובית אבל אני מטיל ספק ביישום. כמו השינוי שעשו בשבס, בסופו של דבר זה לא מיושם כי אין מוטיבציה בוועדות המקומיות ובשלטון המקומי לאשר – אם היו מחייבים אותם זה כבר היה בתוקף".

פייגלין התייחס גם לתוכנית הבנייה בחוף אכזיב, אותו מקדמת צמח המרמן בשיתוף חברת אלקטרה בנייה ודחה את הביקורת הסביבתית באומרו: "המאבק של הירוקים במקרה הזה אינו נכון. זו קרקע פרטית שמשמרת את חוף אכזיב ומנקה את הקרקע התעשייתית. הפרויקט לא נוגס בשוק ובשמורה – ובמקום הזנחה – ניקינו את הקרקע. אדם טבע ודין בירכה בעבר את כניסתנו לפרויקט, אני לא מבין למה היום הם מתנגדים".

פייגלין העריך כי המחירים לא יירדו גם בשנת 2016. "אני לא רואה מה תומך בירידות מחירים. יש קיטון בהתחלות בנייה ולכן אני לא חושב שיש בשנה הקרובה את התנאים שיאפשרו את המחירים או לייצב אותם. אני מעריך שצפויה עלייה נוספת, אני מקווה שלא חריפה מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully