וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה ליזמים: דרישות חדשות עלולות לעכב הבנייה באכזיב

9.2.2016 / 12:22

בפרויקט המגורים של צמח המרמן ואלקטרה בנייה בחוף אכזיב כבר שווקו מרבית הדירות, אלא שדרישות חדשות שמציב המשרד להגנת הסביבה כתנאי למתן היתר בנייה – עלולות לעכב את הקמתו

מערכת וואלה!

(הוידאו צולם בדצמבר 2015 כשהחל ששיווק הדירות בפרוייקט)

פרויקט המגורים העתידי ברצועת החוף של אכזיב, נמצא בעיצומו של תהליך שיווק הדירות, אלא שדרישות חדשות ומפתיעות שהציב לאחרונה המשרד להגנת הסביבה למתן היתר הבנייה ליזמים – עלולות לעכב את בנייתו.

הפרויקט, אותו מקימות החברות צמח-המרמן ואלקטרה-מגורים, צפוי לכלול כ-750 יחידות דיור, חלקן במרחק של כ-250 מטרים בלבד מהחוף – אך פרט לקרבה הנדירה לאזור הים, אחד האתגרים המרכזיים של יזמי הפרויקט היא השלמת ניקוי האזבסט שנותר באזור זה, כתוצאה מפעילותו רבת השנים של מפעל "איתנית", יצרן האזבסט היחידי שפעל בישראל.

צמח המרמן ואלקטרה מגורים מצויות מזה תקופה ארוכה בהליכי דיגום וניקוי של הקרקע באזור, אלא שמכתב של המשרד להגנת הסביבה שהגיע לידי וואלה! חושף רשימת תנאים למתן היתר בנייה לפרויקט – בהם ניקוי השטחים המצויים במרחק של 100 מטרים מגבולות התכנית. דרישות אלו מהוות הפתעה ליזמים שכבר החלו בשיווק דירות בפרויקט מתוך הבנה שהיתרי הבנייה כבר בהישג ידם.

במכתב נכתב בין השאר כי התנאים למתן היתר בנייה כוללים ביצוע סקר קרקע באזור הצפון מזרחי, הסמוך לרכבת, שבו פעל בעבר מפעל מוליתן. אזור זה סמוך לשטח התכנית אך טרם נבדקה בו נוכחות החומר המסוכן. במשרד דורשים כי לאחר הסקר ינוקה האזור במידה ויימצא בו זיהום. כאמור, במשרד להגנת הסביבה, דורשים גם ניקוי של השטחים בגבול 100 מטרים משטח התכנית.

".

פרויקט חוף אכזיב.
הדממיית הפרויקט

1,000 יחידות דיור

בגלגולו החדש צפוי האזור הטבעי להפוך למעשה לשכונה חדשה שתכלול על פי התכניות סך הכל כ-1,000 יחידות דיור חדשות (מהן 750 דירות בפרויקט זה) שישתרעו על פני כ-65 דונם. בחלק הקרוב לים, מתוכננת בנייה נמוכה יחסית ועל פי התכנון, הטיילת של העיר נהריה תיסלל עד לפארק אכזיב (קלאב מד המיתולוגי) ואילו השטח שבין הקו הראשון של הבתים לחוף הים (כ-150 מטר) יישאר במסגרת הגן הלאומי המוכרז במקום.

אלא שמתנגדי התוכנית ממשיכים לטעון כי בשל סמיכותו של הפרויקט לרצועת החוף ולגן הלאומי מצד אחד, ובשל קרבתו למפעל תעשייה ולמצבורי אזבסט שהתגלו באזור – כמה מאות מטרים בלבד ממפעל איתנית – הרי שהקמתו תפגע הן בטבע והן בתושבים החדשים שיגיעו להתגורר בשכונה.

הפרויקט החדש, שייבנה על ידי אלקטרה מגורים וצמח המרמן, יצא לדרך בעסקת קומבינציה שבמסגרתה בעלי הקרקע יהיו זכאים לקבל 21% מתקבולי מכירת דירות המגורים ועל פי התכנון, הטיילת של העיר נהריה, תיסלל עד לפארק אכזיב (קלאב מד) ובסמוך לשכונה עצמה.

מהלך זה מצד המשרד להגנת הסביבה מבוצע כחלק מהפרויקט הלאומי לפינוי האסבסט ("דרך ירוקה"), שעתיד על פי התכנון להסתיים בסוף השנה.

הצעה לסדר יום של ח"כ יעל כהן-פארן (המחנ"צ) בנושא איום הבניה על חופי ישראל עברה במליאת הכנסת לפני כשבועיים ודיון בנושא צפוי להיערך בקרוב בוועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבט על של הפרויקט/מערכת וואלה!, צילום מסך

תגובות

מהיזמים של פרויקט אכזיב נמסר כי "המשרד להגנת הסביבה ליווה לאורך כל הדרך את ביצוע הסקרים ופעולות הניקוי שנדרשו היזמים לבצע בשנים האחרונות. הושקעו כספים רבים לניקוי השטח ויש בידנו אישור רשמי, סופי ומוחלט, מהמשרד להגנת הסביבה כי הקרקע של הפרויקט נקייה מכל זיהום. גם במסמך האחרון, מתאריך ה-26 בינואר 2016, נכתב כי שטח הפרויקט נקי".

ממטה המאבק בתכנית אכזיב נמסר כי "אנחנו נאבקים לשמור על החוף ועל גן לאומי אכזיב פתוחים, נעימים וטבעיים לטובת ציבור. לא ייתכן שמדינת ישראל תיתן יד ליזמים להרוס את מעט החופים הפתוחים שנשארו לנו. מעבר לכך, ישנם מפגעים סביבתיים נוספים הגלומים בתכנית, דוגמת האסבסט, שגם בגללם יש לבטל לאלתר את תכנית הבנייה. אנחנו מברכים את המשרד להגנת הסביבה על מהלך השומר על בריאות הציבור

  • עוד באותו נושא:
  • אכזיב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully