וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט פינוי בינוי ענק בקרית אונו: כ-400 דירות חדשות

7.2.2016 / 13:08

הוועדה המחוזית ת"א אישרה את תכניתה של חברת אאורה ישראל להרוס 216 דירות בבנייני רכבת ישנים ולהקים במקומם 8 בניינים חדשים שיכללו 617 דירות. עלות הפרויקט מוערכת בכ-700 מיליון שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית הפרויקט/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת אאורה ישראל, בבעלות יעקב אטרקצ'י, תקים פרויקט פינוי בינוי ענק במתחם בר יהודה בקריית אונו שצפוי להוסיף כ-400 יחידות דיור חדשות לאזור. האור הירוק ניתן כעת על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתל אביב, שדחתה את ההתנגדויות שהוגשו נגד הפרויקט.

במסגרת התוכנית, שעלותה המוערכת עומדת על כ-700 מיליון שקל, צפויה החברה להרוס 8 בנייני רכבת ישנים הכוללים 216 דירות ולבנות במקומם 617 דירות חדשות, ב-8 בניינים חדשים שייבנו בגובה מקסימלי של 16 קומות, לצד 1,115 מ"ר שטחי מסחר, מבני ציבור וכן שטחים פתוחים שיצרו פארק עירוני בלב השכונה.

מתחם בר-יהודה בקרית אונו ממוקם בפינת הרחובות בר יהודה, לוי אשכול, רחוב יחזקאל ויאיר שטרן, מול הקניון. בחברה ציינו כי כעת כשהתב"ע אושרה למתן תוקף, בכוונתה לפעול להוצאת היתרי בניה לשלבים הראשונים של הפרויקט. על פי התכנון, בשלב הראשון תפנה החברה עד 4 בניינים מתוך ה-8 שצפויים להיהרס. בחברה ציינו כי בבניינים אלו נחתמו הסכמים מחייבים עם כ-95% מבין בעלי הזכויות והחברה פועלת על מנת להשלים את חתימת בעלי הזכויות הנותרים במהלך השבועות הקרובים. על פי ההערכות, שיווק הפרויקט יחל ברבעון השלישי של השנה.

כאמור, עלות ההקמה המשוערת של הפרויקט עומדת על כ- 700 מיליון שקל; ההכנסות מהפרויקט צפויות להסתכם בכ- 850 מיליון שקל והרווח הצפוי (גולמי) צפוי לעמוד על כ- 150 מיליון שקל.

לאחרונה השלימה חברת אאורה פרויקט התחדשות עירונית נוסף באזור. הפרויקט, שיצא לדרך ביהוד, כולל 900 דירות חדשות, מהן כ-450 דירות שכבר אוכלסו. זאת, לצד שני פרויקטים נוספים בסביבה הקרובה (קריית אונו ואור יהודה) אשר נמצאים בהליכים מתקדמים ובמסגרתם יבנו בסך הכל עוד כ-900 דירות נוספות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית הפרויקט/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבועות האחרונים החברה פרסמה להתנגדויות הציבור שתי תב"עות נוספות שאושרו על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל-אביב. הראשון הוא פרויקט מתחם אילת ברמת השרון, במסגרתו תוקם שכונת מגורים חדשה בה יבנו 720 יחידות דיור חדשות במקום 180 קיימות. השני הוא פרויקט מגדל התמרים ברמת גן, במסגרתו יבנו 198 יחידות חדשות במגדל בן 36 קומות, במקומם של 63 דירות בבניינים שיהרסו.

יעקב אטרקצ'י בעלים ומנכ"ל אאורה ישראל התייחס לתוכנית שאושרה ואמר כי "ההכנות לפרויקט כללו עבודת עומק שארכה למעלה משלוש שנים ובין היתר, נלמדו לקחים מתוכניות פינוי בינוי שאושרו בעבר בעיר. התכנית הסופית הינה תכנית איכותית הכוללת בניינים ברמה גבוהה ביותר ומרחקים גדולים בין הבניינים. התכנית נותנת גם מענה לשטחים הירוקים, למבני ציבור ולנושאי תחבורה ואיכות סביבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully