וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשטרום זכתה במכרז הגדנע בת"א לבניית פרויקט שכירות

אורי חודי

28.1.2016 / 12:58

הציעה את ההצעה הגבוהה ביותר במכרז, שעמדה על 121.5 מיליון שקל. מדובר במכרז לשכירות ארוכת-טווח במתחם הגדנ"ע בדרום ת"א

בנייה במתחם השוק הסיטונאי, תל אביב, 1 בדצמבר 2014. ראובן קסטרו
בנייה במתחם השוק הסיטונאי, תל אביב, 1 בדצמבר 2014/ראובן קסטרו

שבוע לאחר סגירת מכרז לשכירות ארוכת-טווח במתחם הגדנ"ע בדרום העיר תל-אביב-יפו, הודיעה היום (ה') החברה הממשלתית "דירה להשכיר" על הזוכה במכרז. מדובר בקבוצת אשטרום שהציעה את ההצעה הגבוהה ביותר במכרז, שעמדה על 121.5 מיליון שקל.

כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", החברה הממשלתית "דירה להשכיר" קיימה התמחרות בין שתי החברות שהגישו את ההצעות הגבוהות ביותר במכרז, ובסופה של ההתמחרות נקבע כי אשטרום היא הזוכה. החברה שהגיעה למקום השני ולקחה חלק בהתמחרות אל מול קבוצת אשטרום היא חברת שיכון ובינוי נדל"ן.

בנוסף לשתי החברות האמורות, למכרז הוגשו הצעות נוספות על-ידי אזורים, מנרב, אפריקה ישראל, קבוצת אביב, כהן סיטי נדל"ן בשם קבוצת מציעים, קבוצת נתנאל וקבוצת פרשקובסקי.

מכרז הגדנ"ע מאפשר בניית 350 יחידות דיור, שייבנו במספר בניינים עד 15 קומות, על שטח כולל של כ-12 דונם במתחם הגדנ"ע בתל-אביב, הנמצא בבעלות חברת חלמיש וממוקם בקרן הרחובות בנטוב מרדכי 11 וגרוסמן מאיר 10.

כל הדירות ייועדו להשכרה ארוכת-טווח, כשבתום תקופת הפעלה בת 20 שנים, תהיה החברה רשאית למכור את הדירות בשוק החופשי.

קבוצת אשטרום תחויב לתפעל ולתחזק את הפרויקט לתקופה של 20 שנים (תקופת השכירות הכוללת), באמצעות חברת אחזקה ובהתאם למפרט התחזוקה של "דירה להשכיר" כפי שהופיע במסמכי המכרז.

עוד בהתאם למכרז, ייועדו רבע מיחידות הדיור שייבנו בפרויקט לדיור בשכר דירה מופחת לזכאים, בשיעור 80% משכר הדירה בשוק החופשי. במקביל, 27 יחידות דיור ייועדו לזכאים בני העיר. נציין כי התמורות ממכירת הקרקע תועברנה למימון דיור ציבורי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יו"ר אשטרום רמי נוסבאום ומנכ"ל הקבוצה גיל גירון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תוכנית מתחם הגדנ"ע, כמו התוכניות הדסה הקטנה ואלנבי בירושלים, והפרויקטים בחיפה, הרצליה, רמ- השרון, רעננה, גן-יבנה ושוהם, ייצרו מסה קריטית של אלפי יחידות דיור להשכרה ואלטרנטיבת דיור אטרקטיבית לציבור לטווח ארוך", אמר היום עוזי לוי, מנכ"ל החברה הממשלתית "דירה להשכיר".

לדבריו, "תוצאות המכרז וזהות החברות המשתתפות הנמנות עם הבכירות בענף הנדל"ן בישראל, מוכיחות את קיומו של מודל כלכלי לדיור להשכרה בישראל. חשוב להדגיש במקרה זה כי התמורות ממכירת הקרקע תשמשנה למימון דיור ציבורי. אני מודה לשר האוצר, משה כחלון, לראש מטה הדיור, אביגדור יצחקי, ליו"ר החברה, זוהר ינון, וכן לעיריית תל-אביב וחברת חלמיש על שיתוף-הפעולה המבורך ועל התמיכה בפרויקט".

עוד ציין לוי כי בזמן הקרוב תפרסם החברה מכרזים נוספים באזורי ביקוש.

רמי נוסבאום, יו"ר קבוצת אשטרום, מסר בעקבות הזכייה במכרז כי "אנו שמחים על הזכיה בפרוייקט של 'דירה להשכיר' להקמת 350 יחידות דיור במתחם הגדנ"ע בתל-אביב , שמתווסף לפרוייקטים להקמת דיור להשכרה בהם זכינו גם בחיפה ובבאר שבע. פרוייקטים אלה תואמים את יכולותיה של קבוצת אשטרום בתחומי הקבלנות והביצוע, ומשתלבת עם פעילותה בתחום הזכיינות לטווח הארוך".

נזכיר כי השליטה בקבוצת אשטרום נמצאת בידי חמש משפחות (נוסבאום, גירון, משורר, רובין וליפשיץ), המחזיקות יחד בכ-58.12% ממניות הקבוצה, ובנוסף מחזיקה קבוצת ההשקעות אלייד, בראשות פרופ' יצחק סוארי, ב-18.99% נוספים ממניות הקבוצה. רמי נוסבאום מכהן כיו"ר החברה, ומנכ"ל החברה הוא גיל גירון. החברה קידמה ומעורבת כיום בבשורה ארוכה של פרויקטים בהם הקמת הנמל החדש בחיפה, פרוייקט מנהרות הכרמל, חלק מכביש 531, נמל היובל באשדוד, הרכבת הקלה בירושלים ועוד.

רמי נוסבאום, יו"ר קבוצת אשטרום, מסר בעקבות הזכייה במכרז: "אנו שמחים על הזכיה בפרויקט של 'דירה להשכיר' להקמת 350 יחידות דיור במתחם הגדנ"ע בתל-אביב, שמתווסף לפרויקטים להקמת דיור להשכרה בהם זכינו גם בחיפה ובבאר-שבע. פרויקטים אלה תואמים את יכולותיה של קבוצת אשטרום בתחומי הקבלנות והביצוע, ומשתלבת עם פעילותה בתחום הזכיינות לטווח הארוך".

נזכיר כי השליטה בקבוצת אשטרום נמצאת בידי 5 משפחות (נוסבאום, גירון, משורר, רובין וליפשיץ), המחזיקות יחד בכ-58.12% ממניות הקבוצה, ובנוסף מחזיקה קבוצת ההשקעות אלייד, בראשות פרופ' יצחק סוארי, ב-18.99% נוספים ממניות הקבוצה. רמי נוסבאום מכהן כיו"ר החברה, ומנכ"ל החברה הוא גיל גירון.

החברה קידמה ומעורבת כיום בבשורה ארוכה של פרויקטים, בהם הקמת הנמל החדש בחיפה, פרויקט מנהרות הכרמל, חלק מכביש 531, נמל היובל באשדוד, הרכבת הקלה בירושלים ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • אשטרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully