וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופקדה תכנית להקמת 4,100 יחידות דיור בצפון באר שבע

28.1.2016 / 9:43

הוותמ"ל אישרה הפקדת תכנית חדשה להקמת רובע מנחם בצפון העיר באר שבע. התכנית צפויה לכלול תמהיל מגוון של דירות חדשות בעיר – החל מבנייה צמודת קרקע ועד לבנייה רוויה – כחלק מהסכם הגג עליו חתמה לאחרונה העירייה מול משרדי האוצר והבינוי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באר שבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוועדה לתכנון מתחמי דיור מועדפים (הוותמ"ל) הפקידה את תכנית רשות מקרקעי ישראל ועיריית באר שבע להקמת רובע מנחם בצפון העיר, במסגרתו ייבנו בעיר 4,100 דירות חדשות בשנים הקרובות.

רובע המגורים החדש ישתרע בין שדרות רגר והכניסה הצפונית לעיר, בחלקה הצפון-מערבי של באר שבע ובסמוך לשכונות העתידיות כלניות וסיגליות הנמצאות בהליכי פיתוח ושיווק. תכנית זו, שטרם אושרה סופית, מקודמת כחלק מהסכם הגג עליו חתמה העירייה עם משרדי האוצר, הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל. במסגרת הסכם זה, התחייבה המדינה להעמיד קדם מימון למהלך, לטובת פיתוח התשתיות, מוסדות החינוך ומבני הציבור וכן פיתוח פארקים ומחלפי תחבורה נדרשים, כבר משלב שיווק הפרויקט. הסכם הגג אמור להבטיח כי היזמים יקבלו היתרי בנייה תוך 90 יום וצפוי לקצר באופן דרמטי את זמן פיתוח השכונות החדשות והקמתן.

על פי התכנון, רובע המגורים החדש יכלול מגוון יחידות דיור, החל מבנייה צמודת קרקע ועד לבנייה רוויה. הבנייה הנמוכה תנוע בין 350 מ"ר ל-700 מ"ר, במגרשים בהם תותר גם יחידת דיור נוספת בשטח של כ-250 מ"ר (מתוך זכויות הבניה המוקנות). ברשות מקרקעי ישראל ציינו כי משמעות ההחלטה היא הוספת עוד כמה מאות יחידות דיור למתחם. בנוסף יהיו ברובע גם אזורים בבניה נמוכה שישווקו לקבלנים ומבנים בבנייה רוויה לאורך שדרות רגר.

ברשות מקרקעי ישראל ציינו כי מימוש התוכנית ייתן מענה לתנופת הפיתוח של העיר באר-שבע במטרה לפתח בה מטרופולין איכותי, שיוכל לקלוט זוגות צעירים ומשפחות צעירות, לצד משפרי דיור ואוכלוסיית משפחות הקבע (במסגרת מעבר צה"ל דרומה). תכנית זו גובשה על ידי מרחב עסקי דרום ברשות בשיתוף עם עיריית באר שבע.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', בירך על הפקדת התוכנית ואמר כי "מדובר בבשורה חשובה בהפיכתה של העיר באר שבע למטרופולין. כחלק מהתכנון האסטרטגי של העיר, ששם דגש על תמהיל דיור מגוון לקבוצות אוכלוסייה שונות, מבית ומחוץ. ראוי לחזק את העיר באר שבע ולאפשר לה להשאיר בתחומה גם אוכלוסיות בחתך סוציו-אקונומי גבוה, שיוכלו לגור בעיר ולחיות באווירה כפרית".

ממלא מקום מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון, ציין כי "אנו רואים בבאר שבע עיר מטרופולין חשובה שלצמיחתה תהיה השלכה על התפתחות הנגב בכללותו ואנו נערכים לתת מענה לגידול הצפוי במאזן הדמוגרפי של העיר אשר תמשוך אליה אוכלוסייה איכותית ומגוונת".

ערן ניצן, סגן ראש אגף תקציבים באוצר ויו"ר הותמ"ל התייחס אף הוא לתוכנית המקודמת ואמר כי "הוותמ"ל ממשיך לקדם תכניות דיור גדולות למגורים מתוך מטרה אסטרטגית להגדיל את הצע הדיור בישראל, פעולה מרכזית וחיונית כחלק מאמצי הממשלה לבלימת מחירי הדיור".

  • עוד באותו נושא:
  • באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully