וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת חג'ג' תתמודד על קרקע ברחוב איינשטיין בתל אביב

21.1.2016 / 15:00

בשנים האחרונות ביצעה קבוצת חג'ג' מספר עסקאות ברחוב איינשטיין בתל אביב וכעת הודיעה על כוונתה להתמודד על מגרש נוסף באיינשטיין 36 א', שמוצעת למכירה במסגרת מכרז שפורסם בהליך כינוס נכסים

בניין חג'ג'. גיא מדור,
רחוב אינשטיין/גיא מדור

קבוצת חג'ג', בשליטת האחים צחי ועידו חג'ג', הודיעה כי בכוונתה להתמודד על קרקע נוספת ברחוב איינשטיין 36 א' בתל אביב, במכרז שפורסם היום על ידי כונס הנכסים, עו"ד שי רווה. קרקע זו הוצאה למכרז בעקבות תביעה לפירוק שיתוף שהגישה קבוצת חג'ג' ואושרה על ידי בית המשפט, ומגיעה בהמשך למספר רכישות נוספות שבוצעו על ידי הקבוצה באותו רחוב.

בשנת 2010 רכשה קבוצת חג'ג' קרקע במגרש איינשטיין 36, המיועד לשלושה מגדלים וקומת מסחר כפולה בסכום של 101 מיליון שקלים. הבניינים מצויים כיום בשלבי גמר ולקראת מסירת דירות ועל פי דיווחי החברה, גם קומת המסחר שנבנתה בפרויקט נמכרה במלואה.

לפני כשנה רכשה הקבוצה מגרש נוסף בצידו השני של הרחוב, ברחוב איינשטיין 33 ב', במסגרת מכרז של רשות מקרקעי ישראל תמורתו שילמה הקבוצה כ-120 מיליון שקל. במקום מתוכננים להיבנות שני מגדלים וקומת מסחר כפולה. לצד עסקאות אלו, מקימה קבוצת חג'ג' פרויקט נוסף ברחוב איינשטיין 33 א', במשותף עם בעלי הקרקע הפרטיים במקום – פרויקט שבו צפויים להינות שני מגדלים נוספים וקומת מסחר כפולה.

כאמור, לאחר הרכישות המרובות ברחוב זה מתכוונת קבוצת חג'ג' להתמודד על יתרת הקרקע במגרש איינשטיין 36 א' ולהקים בו שטחי מסחר שישלימו את קניון הרחוב שבנתה בחלקה הסמוכה. חלקה זו ממוקמת בפינת הרחובות איינשטיין-לוי אשכול, שבצמוד אליה בנתה החברה בניין מגורים ושטחי מסחר, המשמשים כקניון רחוב. קבוצת חג'ג מחזיקה כבר היום כ-50 אחוז מהקרקע, והינה מאוגדת עם בעלי קרקע נוספים, המחזיקים ב-25 אחוזים ממנה נוספים.

לפני מספר שבועות החליטה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב לבטל את תכנית העיצוב החלה על רחוב איינשטיין, ביחס לקרקע, ומתנה היתר בנייה לקרקע באיינשטיין 36 א', בכפוף לאישור תוכנית עיצוב חדשה.

מקבוצת חג'ג נמסר כי "מזה שנים בונה קבוצת חג'ג' את רחוב איינשטיין בגוש הגדול, מתוך תפיסה של רחוב מסחרי שמתנהג כקניון רחוב אחד. בהתאם רכשה הקבוצה זכויות רבות בחלקות ברחוב. מכרז זה נועד להשלמה של חלקה שמחציתה נרכשה על ידי חג'ג' וחלק אחר מבעלי הזכויות בה, שהצטרפו לייזום שמובילה קבוצת חג'ג'. מגרש 36 א' נמצא בסמיכות למגרש 36, שהקבוצה מסיימת לבנות בימים אלו את הבניין ושטחי המסחר הכלולים בו, ויהווה השלמה לקניון הרחוב המתוכנן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully