וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר ועדה לתכנון ובנייה בבת ים ביצע חריגות בנייה בדירת מגוריו

14.1.2016 / 14:34

כחודש לאחר שנחשפו עבירות בנייה בנכס בתל אביב, בבעלותו של עו"ד אלי יריב, מועמד עבר לראשות עיריית בת ים ומי שמכהן בוועדה לתכנון ובנייה בעיר – נחשף כי גם בדירת מגוריו ובדירת בתו הסמוכה בעיר בת ים בוצעו חריגות בנייה

בית בת ים. ניב אהרונסון
הנכס בבת ים/ניב אהרונסון

אין גבול לחוצפה: חבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבת ים, אלי יריב, ביצע בדירת מגוריו ברחוב מודליאני 2 בבת ים עבירות בנייה. כך עולה מדו"ח פיקוח על הבניה בעיריית בת ים, שהגיע לידי וואלה! NEWS. מהדו"ח עולה כי החריגות התגלו בדירת מגוריו של יריב וכן בדירת המגורים הצמודה אליה, שבה מתגוררת בתו והיקפן הכולל עומד על כ-40 מ"ר.

עבירות הבנייה הנוכחיות בדירת מגוריו של יריב נחשפות כחודש לאחר שנחשף במסגרת תחקיר וואלה! כי יריב, מי שהתמודד כבר שלוש פעמים על ראשות עיריית בת ים ועורך דין במקצועו, מחזיק בנכס בדרום תל אביב, בו בוצעו עבירות בנייה חמורות שהובילו לקנס גבוה שהוטל על רעייתו ואף לשלושה חודשי מאסר על תנאי שנגזרו עליה.

עם זאת, על אף הבעלות המשותפת של יריב ורעייתו בנכס בתל אביב – הרי שהרישום התכנוני והפלילי הנוגע לעבירה - מעולם לא נקשרו בשמו. בפרשה הקודמת טען יריב כי לא היה מעורב ברכישת הנכס ובבנייה שבוצעה בו וכי לא ידע דבר על החריגות וציין בשיחה עם וואלה! כי בינו ובין רעייתו שוררת הפרדה מלאה בניהול כספי הבית והנכסים.

אולם כאמור, כעת נחשף כי על אף ששימש בתפקיד בכיר בתחום התכנון והבנייה בעיר ועל אף שעד היום הוא מכהן בתפקיד חבר הוועדה המקומית בעיר - הרי שבדירת מגוריו, וכן בדירת בתו המתגוררת בצמידות אליו, התגלו חריגות בנייה, זהות בהיקפן.

בית בת ים. ניב אהרונסון
בית בת ים/ניב אהרונסון

מהדו"ח העירוני עולה כי בשתי יחידות הדיור קיימים שטחים מקורים ללא היתר - הן בקדמת הבית והן בחלקו האחורי, בכל אחת מיחידות הדיור, בהיקף של 20 מ"ר. סך הכל, מדובר בהיקף חריגות של 40 מ"ר בשתי יחידות הדיור. מבדיקת וואלה! עולה כי הממצאים הועברו לאחרונה למחלקה המשפטית של עיריית בת ים, שם בוחנים את הנושא, לרבות האפשרות להגשת כתב אישום.

בין השנים 1998 ל-2003 כיהן יריב בתפקיד יו"ר ועדה בבת ים – תפקיד שבו היה אחראי על אכיפת דיני התכנון והבנייה בעיר. שמו של יריב, המשמש כחבר מועצה בבת ים זה 25 שנים, נקשר בשנים האחרונות כמעורב במאבק על טוהר המידות בעיר, ואף זכה בעבר לעיטור מטעם תנועת אומ"ץ, כמי שלחם בשחיתות המקומית, וזאת בנימוק שהוא זה שהיה אחראי על העברת מסמכים למבקר המדינה בעת שנחשפה התנהלותו של לחיאני במסדרונות העירייה.

בינואר האחרון הפסיד יריב בפעם השלישית במרוץ לראשות העירייה נגד ראש העיר יוסי בכר, בהפרש זעום של כ-490 קולות, ואף הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד בכר ומשרד הפנים בטענה לשוחד בחירות. בימים אלה התביעה תלויה ועומדת ובכר מצדו כופר בהאשמות נגדו.

מעיריית בת ים נמסר כי "הנושא נמצא בחקירת המחלקה לפיקוח על הבניה ועם סיומה יועברו הממצאים להמשך טיפול המחלקה המשפטית".

אלי יריב מסר בתגובה כי הוא דוחה מכל וכל את הממצאים בכתבה. "אלי יריב לא היה יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה – אלא מר יהושע שגיא (שהיה ראש העיר). אלי יריב היה יו"ר ועדת המשנה, שלמען הסר ספק - מעולם לא דנה בתיק הזה. הקירוי בחצר בשטח של 16 מ"ר היה קיים בזמן הדייר הקודם ונשאר עד היום. מזכיר שיש אישור מהיועץ המשפטי לעירייה משנת 1985 בעניין זה. אלי יריב לא התבקש להרוס דבר. העברת היתר הבניה משמו של הבעלים הקודמים לאלי יריב נעשתה ביום 29.2.2000, והארבעה מ"ר קירוי חצר משק היה עוד טרם נרכש הבית, וניתן לראות שכך הדבר בכל הבתים השכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully