וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל חברת אשדר: החלטות הממשלה בענייני נדל"ן - טלאי על טלאי

13.1.2016 / 9:20

ארנון פרידמן, מנכ"ל חברת אשדר מקבוצת אשטרום, סבור שזוגות צעירים שזכאים להשתתף בהגרלות מחיר למשתכן יישבו על הגדר גם השנה: "רק כשיבינו שאין להם סיכוי לזכות בהגרלה הם ירוצו לקנות דירה"

עריכה: ניר חן

ארנון פרידמן, מנכ"ל חברת אשדר מקבוצת אשטרום, יוצא נגד מקבלי ההחלטות בתחום הדיור – בראש ובראשונה נגד מכרזי מחיר למשתכן וחוק שבס-כחלון, המקודם בימים אלה בכנסת. "הבעיה בשוק היא שחושבים רק לטווח הקצר אבל כולם יודעים שהפתרונות לתחום הנדל"ן הם רק פתרונות לטווח ארוך. לאף אחד אין זמן, לא לתקשורת ולא למקבלי ההחלטות, ולכן עושים צעדים בטווח הקצר שנראים כמו טלאי על טלאי – ולפעמים גם גורמים לנזק, אמר".

נדלן"ן אשדר באולפן וואלה. מערכת וואלה!
נדלן"ן אשדר באולפן וואלה/מערכת וואלה!

בהתייחסו לתיקון החקיקה שמוביל שר האוצר משה כחלון בימים אלה, במסגרתו יוכלו הוועדות המקומיות להגדיל ב-20% את זכויות הבנייה לתוכניות מגורים, העריך פרידמן כי המהלך יעצור את השוק: "כשאומרים לציבור בעלי הקרקעות שהם יוכלו לקבל תוספת זכויות, אבל שזה ייקח עוד זמן בגלל שצריך להשלים את הליכי החקיקה - ברור שהם יעצרו תהליכים ולא ירצו לבנות לפי הזכויות הנוכחיות על השטח. השאלה מה רוצים להשיג? הגדלה מסוימת של זכויות הבנייה בעתיד או הוצאה לפועל כבר עכשיו של תוכניות מבלי להתעכב?"

פרידמן העריך כי בשנת 2016 לא תהיה ירידת מחירים, אך צפויה "ישיבה על הגדר" מצד זוגות צעירים הזכאים להשתתף בהגרלות מחיר למשתכן. "אני מעריך שאנחנו נראה בשנה הקרובה 'ישיבה על הגדר'. ההגרלות הראשונות של מחיר למשתכן ייצאו לדרך רק בעוד שנה-שנה וחצי, אבל הציבור יחכה להגרלות האלה, גם אם אין להם כוונה לגור באותה דירה. אם אתה מציע למישהו הטבה על חשבון המדינה, אנשים ימתינו. כשהם יבינו שמדובר בפרק זמן ארוך ובהיצע נמוך שרק חלק יוכלו לזכות בדירות – הם ירוצו לקנות דירה".

חברת אשדר מקבוצת אשטרום היא חברת בנייה ציבורית שהקימה עד כה למעלה מ-20,000 יחידות דיור וכיום מעורבת בתכנון ובהקמת פרויקטים למגורים בהיקף של כ-11,000 יחידות דיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully