מנכ"ל "באמונה" מודה: "יש לנו בחריש דירות מצ'וקמקות"

ישראל זעירא אמר את הדברים במהלך כנס סוער במיוחד של חברי עמותת "נאות חנן", אחת מקבוצות הרכישה הגדולות בחריש ■ צפו בווידאו

ישראל זעירא / צילום: איל יצהר
ישראל זעירא / צילום: איל יצהר

בתחילת השבוע (א') נערך כנס סוער במיוחד של חברי עמותת "נאות חנן", אחת מקבוצות הרכישה הגדולות בחריש - 744 דירות.

במסגרת הכנס עלה לדבר ולהשיב על שאלות הרוכשים ישראל זעירא, מנכ"ל חברת "באמונה" העומדת מאחורי הקבוצה.

שם החברה ובפרט שמו של המנכ"ל עלה לכותרות לאחרונה בשל תשדירי פרסומת גזעניים שמטרתם להציג בדרך "הומוריסטית" את שיווק דירות החברה שיועד לישראלים ממוצא אשכנזי. את ציבור הרוכשים ואת הציבור הישראלי הסרטון פחות הצחיק, והחברה מיהרה להסירו מהרשת.

פרסום הסרטון גרר תגובות שליליות, רבות ושר השיכון, יואב גלנט, פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפסול את "באמונה" במכרזי המדינה בעקבות הפרסומת הגזענית. 

בכנס הטיחו חברי "נאות חנן" טענות וביקורת כלפי זעירא ביחס לפרויקט הגדול ביישוב חריש שממאן להתקדם. חלק מתלונות אלה נחשפו לראשונה ב"גלובס" לפני כחודשיים, מהן עלה כי ישנם פערים במחירי הדירות ששווקו להם בתחילת השיווק לפני למעלה משנתיים, לבין הסכומים המוערכים שמתעדכנים מעת לעת, רק כלפי מעלה.

בתשובתו לשאלות הקהל בכנס, נשמע זעירא מותקף ומתגונן. "זה נורא קל להשמיץ את חברת 'באמונה', זה נורא קל להשחיר את פניה, זה נורא קל להפוך כל בעיה קטנה לבעיה גדולה, וזה נורא קל להפוך אותי לאויב האומה", תירץ זעירא את הסיבה לעליית המחירים. 

זעירא הוסיף כי בפרויקט אחר, בו החברה כן עמדה בהתחייבויותיה לרוכשים, ומחירי הדירות ככל הנראה לא עלו, הדירות יצאו "מצ'וקמקות" כלשונו. כלומר, שאם הרוכשים מבקשים דירות לא מצ'וקמקות, עליהם כנראה לספוג אי-ודאות ועליית מחירי הדירות.

"התוצאה (של אי-עמידה בהתחייבויות) היא לא דירות מצומקות. יש לנו פרויקט אחר בחריש, שאנחנו עומדים בול בשמאות, אבל הדירות מצ'וקמקות. באמת אני אומר לכם, הדירות קופסתיות, כי עמדנו בדיוק במה שהבטחנו, והמטראז' הוא מאד מאד קטן". 

זעירא הוסיף במהלך הכנס כי אין צפי למסירת המפתחות. לפי הערכות, הפרויקט צפוי להימשך עד 2019.

מחברת באמונה נמסר: "הדירות בפרויקט 'נאות חנן' מרווחות וגדולות ב-8% ממה שהובטח לרוכשים והתייקרו רק בפחות 4%. הדירות יפות ומרווחות ומהוות מודל לחיקוי. כמו בכל קבוצת רכישה הניגשת למכרז, ישנם משתנים המשפיעים על המחיר הסופי, כגון גודל מגרש העמותה והשיפועים, מה גם שלא היה עדיין תכנון כלל. מחיר הקרקע נקבע על-ידי ועד העמותה שנבחר על-ידי הרוכשים. בנסיבות אלה מדובר על פער מזערי במחיר, מה שהפך את העסקה לטובה ביותר ביחס לכל שאר הפרויקטים בעיר".