וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה מעל מיליארד שקל לעיר חריש

20.12.2015 / 13:34

ביישוב גרים נכון להיום כ-300 משפחות בלבד, אך על פי התכנונים העיר העתידית תמנה כ-100 אלף תושבים. התוכנית כוללת הכרזה על היישוב כאזור בעדיפות לאומית, הקמת תחנת רכבת וחיבור עם מספר כבישים. בהחלטה אין כרגע התייחסות לחיבור העיר עם כביש 6

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חריש ./מערכת וואלה!, צילום מסך

כשבע שנים לאחר שהוחלט להקימה, אישרו היום (ראשון) שרי הממשלה את הצעת ההחלטה להקצות לחריש מעל מיליארד שקלים, לטובת הפיכתו של היישוב – שמונה כיום כ-300 בתי אב בלבד – לעיר עתידית שתמנה על פי התכנונים כ-100 אלף תושבים כבר בעוד עשור.

על פי ההחלטה, בשנים הקרובות יקצו משרדי הממשלה השונים מיליוני שקלים על מנת להיערך לקליטתן של אלפי משפחות חדשות, שכבר רכשו דירות ביישוב וצפויות לעבור להתגורר בו, בחלקן כבר בשנת 2016.

כיום מרוחקת העיר החדשה כחמש דקות נסיעה בלבד ממחלף עירון על כביש 6, וסמוכה מאוד לכביש הרוחב 65 (כביש המחבר את כביש החוף עם אזור הגליל המזרחי), אך למרות הכוונה לבנות בה אלפי יחידות דיור בשנים הקרובות – הרי שבמציאות הנוכחית אין לעיר החדשה חיבור לכבישים אלו וההחלטה אינה מתייחסת לנושא.

על פי הנתונים הרשמיים, עד היום כבר שווקו בחריש כ-9,000 יחידות דיור והן נמצאות בשלבי בנייה שונים וכ-2,000 יחידות דיור נוספות ישווקו במסגרת מכרזי "מחיר למשתכן" שיתפרסמו במקום. על פי לוחות הזמנים שפורסמו בהחלטת הממשלה, בשלב ראשון ייבנו בעיר כ-12,000 יחידות דיור ובשלבים הבאים – תוך כעשור - היא תורחב לכ-24 אלף יחידות דיור שיאכלסו כ-100 אלף תושבים.

במועצה המקומית חריש ציינו כי "בחודשים הקרובים צפויים להגיע לחריש מאות המשפחות החדשות הראשונות, ולהתחיל את קצב האכלוס הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל מאז הקמתה. מדי שנה יאכלסו את חריש כ-10,000 תושבים חדשים, כך שבתוך חמש שנים תימנה אוכלוסיית חריש כ-50-70 אלף תושבים".

החלטת הממשלה הוגשה על ידי משרד ראש הממשלה, משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר ומשרד הפנים, אך שותפים בה משרד החינוך, משרד התחבורה, המשרד לביטחון פנים, המשרד להגנת הסביבה, משרד הכלכלה, משרד הרווחה ומשרד הבריאות.

במסגרת ההחלטה הוחלט בין השאר כי משרד הבינוי והשיכון יקצה כ-130 מליון שקלים נוספים לקידום תכניות בנייה לתעשייה מסחר ותעסוקה, תגבור מוסדות הציבור בעיר, תחזוקת תשתיות וטיפול במרכז היישוב הוותיק בעיר. עוד הוחלט על הקמתן של 400 כיתות לימוד ומעונות יום, הקמת שירותים קהילתיים (טיפת חלב, תחנות משטרה, כיבוי אש והצלה) וכן חיבור של העיר העתידית עם כבישים 444, 65 ו-9, לרבות מחלפים והפרדות מפלסיות וסלילת כביש 611.

הצעת ההחלטה החדשה כוללת בין השאר גם את הרחבת גבולות העיר וכן את סיווגה באשכול סוציו אקונומי, לצד הסבר כי כיום אין מקרה אחר שבו יישוב קהילתי קטן מוגדל במהירות ליישוב עירוני גדול. בהחלטה נכתב בין השאר כי המועצה המקומית הנוכחית אינה מסוגלת נכון להיות להתמודד עם הגידול הדרמטי הצפוי במספר התושבים ביישוב.

חריש ממוקמת כ-15 דקות נסיעה מחדרה וכשעה נסיעה מתל אביב וראש הממשלה, בנימין נתניהו, שסייר שם בחודשים האחרונים ציין כי זוהי "מודיעין החדשה". נתניהו אמר כי "אנחנו בתנופת בנייה גדולה מאוד. המטרה שלנו היא להקדים את הפיתוח לביקוש ולא להיפך. עשרות אלפי דירות נבנות בכל רחבי הארץ, וישראל בתנופת בנייה גדולה מאוד. נמשיך לבנות, נמשיך לעשות למען אזרחי ישראל".

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, אמר כי "חריש היא פרויקט דגל של משרד הבינוי והשיכון. בתוך 5 שנים, יגורו בה כ-60 אלף תושבים, בתנאים איכותיים ומודרניים. הכפלנו את גודל העיר, מתוך הבנה שהיצע דירות גדול, חלקן במסגרת "מחיר למשתכן", לצד פיתוח של מרכזי תעסוקה ומסחר ונגישות גבוהה לאזור המרכז, יציעו איכות חיים גבוהה ויהוו מוקד משיכה למשפחות ולזוגות צעירים".

ראש מועצת חריש, יצחק קשת, ציין כי הוא פועל כבר למעלה משנתיים לקידום החלטת הממשלה ובירך על קידומה: "אני שמח שהמאמצים הרבים שהשקענו סוף סוף נושאים פרי. אנו נמצאים לקראת תחילת האכלוס, בחודשים הקרובים אנו צפויים לקלוט את מאות המשפחות הראשונות, ואנו ניצבים בפני אתגר עצום. אני בטוח כי במידה ונידרש נחזור לשולחן הממשלה. הצלחתה היא התחייבות ממשלתית".

ממשרד השיכון נמסר כי "הצעת ההחלטה כוללת הרחבות תחבורתיות על כביש 65 ועל כביש 444, המקשרות בין חריש לכביש 6. בשלב זה אין תכנון למחלף נוסף על כביש 6. במהלך הדיון הנחה רה"מ לקדם את נושא חיבורה הישיר של חריש לכביש 6 דרך מחלף עירון. החלטת הממשלה שהתקבלה הבוקר מהווה שלב מכונן בהקמתה של העיר חריש, מדובר בתהליך ממושך של הקמת עיר בישראל. סעיף מרכזי בהחלטה נוגע להמשך פעילות ועדת המנ"כלים, בהנחיית שר הבינוי והשיכון ובראשות מנכ"ל המשרד, מר אשל ארמוני, וזו תמשיך לפעול למתן מענה כולל והיקפי לצרכי העיר, וביניהם נגישות תחבורתית".

  • עוד באותו נושא:
  • חריש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully