וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת המרפסות בחדרה: דיירי הבניין הסמוך הגיעו לבית משפט

29.11.2015 / 18:44

כשנתיים אחרי קריסת המרפסות בפרויקט של גינדי השקעות בחדרה הגיעו דיירי הבניין הסמוך לבית המשפט כדי לדון בפיצויים שהם דורשים מהחברה. התושבים סירבו להצעת השופט לפנות לגישור

צילום: אבי כהן, עריכה: קשת סידי

כשנתיים לאחר פרשת קריסת המרפסות בפרויקט של חברת גינדי השקעות ברחוב נחל פרת 3 בחדרה, הגיעו דיירי הבניין הסמוך לבית המשפט בניסיון להגיע לפשרה סביב הפיצוי שישולם להם. דיירים אלו מתגוררים בבניין השני בפרויקט – ברחוב נחל פרת 3 א'.

קבוצת דיירים זו ניהלה בתקופה האחרונה מגעים עם חברת גינדי השקעות, לאחר שעיריית חדרה הוציאה טופס אכלוס לבניין, על רקע בדיקות הנדסיות שבוצעו בו – וחלקם אף חזרו להתגורר בדירותיהם. קבוצת דיירים נוספת מסרבת לחזור לדירות והגישה תביעה כנגד חברת גינדי השקעות, הקבלן המבצע אורתם סהר (מאליבו) וכנגד הוועדה המקומית בחדרה, שמהותה ביטול הסכמי המכר של הדירות ודרישת פיצויים מהחברה. בחברת גינדי השקעות טוענים כי הוצעה לדיירים אפשרות לקבל סיוע במכירת הדירות בשוק החופשי, אך הדיירים מצדם סירבו.

3 מרפסות קרסו בבניין מגורים בחדרה. שלומי גבאי
3 מרפסות קרסו בבניין מגורים בחדרה/שלומי גבאי

במהלך הדיון היום, שהיה דיון קדם משפטי בתיק, הציעה השופטת כי הצדדים יילכו להליך גישור אולם בשלב זה הדיירים סירבו להצעה. בין נציגי הדיירים שהגיעו לדיון גם אביאל כמוס וסער דר, שני דיירים המתגוררים כיום בשכירות לטענתם, עקב סירובם לחזור לדירותיהם לאחר המקרה שאירע בבניין הסמוך.

רק לפני כחודשיים דיווחה גינדי השקעות כי הסכום הכולל שיקבל כל אחד מהדיירים בבניין שבו נפלו המרפסות יעמוד על כ-400 אלף שקל. סכום זה כולל פיצוי בגין התאונה וכיסוי ההוצאות הנלוות ולטענת החברה מדובר בפיצוי המגיע לכ-40% משווי הדירה שנרכשה.

החברה דיווחה בחודש ספטמבר האחרון כי בימים אלה מתנהל מו"מ עם דיירי הבניין הסמוך, שבו לא קרסו מרפסות – והם כאמור אלו שהגיעו היום לבית המשפט. בגינדי השקעות ציינו אז כי הסכום הכולל שדיירים אלו יקבלו צפויים לקבל יעמוד על היקפים דומים, על אף שדירותיהם כלל לא ניזוקו. בהודעת החברה בשעתו נכתב כי גינדי הציעה לדיירים לסייע למכור את דירתם בשוק החופשי וכי דיירי הבניין שבו נפלו המרפסות כבר חזרו לדירותיהם לפני מספר חודשים וגרים בהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully