וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדות וביוב: דיירי גינדי דורשים לסגור את "שרונה מרקט"

29.11.2015 / 14:15

בעיות מעיים, בחילות ומפגעי צחנה – כך טוענים תושבי מתחם שרונה היוקרתי בדרישה להשבית לאלתר את שרונה מרקט. נציגת ועד הדיירים, השחקנית חני נחמיאס: "רק בספטמבר עברתי להתגורר בדירה, זוהי דירת חיי – אבל היום- יום שלנו הוא גיהנום"

שרונה מרקט. יוסי ציפקיס
שרונה מרקט/יוסי ציפקיס

צרות במתחם שרונה היוקרתי בתל אביב: דיירי שלושת בנייני המגורים היוקרתיים של חברת גינדי החזקות במתחם שרונה בתל אביב, דורשים להשבית את מתחם "שרונה מרקט" הפועל בכניסה למתחם, וזאת בטענה שהוא יוצר מפגעים בריאותיים ותברואתיים קשים. הפרויקט נמצא ברחוב קלמן מגן 3-7 בתל אביב.

גינדי החזקות לא הסירה פרסומות - עיריית ת"א תגיש אישום פלילי

במכתב ששיגרו לאגף רישוי עסקים בעיריית תל אביב, לשר להגנת הסביבה, אבי גבאי וכן ללשכת הבריאות המחוזית, הם מפרטים את טענותיהם הקשות נגד בעלי העסקים בפרויקט ומציינים כי המתחם, שנפתח בחודש יולי האחרון, מאכלס עשרות בתי עסק הפתוחים לקהל הרחב שבעה ימים בשבוע, במשך מרבית שעות היממה. עם זאת הם מציינים כי הפעילות השוטפת במקום יוצרת מפגעי ריח וביוב קשים עבור תושבי המקום, לצד ליקויי בנייה ואינסטלציה במערך הצנרת של המתחם.

פתחי יציאת האוויר – בתוך בנייני המגורים

"ליקויים קשים אלה נובעים למיטב הבנתנו בעיקר מבורות השומן של העסקים והמסעדות במתחם הגורמים לסתימת הצנרת המגיעים למקום הנמוך של חניוני המגורים, להצפות של ביוב בחניונים שמקורם במתחם 'שרונה מרקט', וכן למפגעי ריח קשים. מפגעי הריח אף נובעים ככל הנראה מהעובדה שריחות המתחם מסולקים באמצעות מנדפים שפתחי היציאה שלהם מצויים בתוך בנייני המגורים. כבר עתה מצטברות אצל נציגות הדיירים תלונות רבות של דיירים בדבר בעיות מעיים, בחילות וחולדות. אין צורך להכביר מילים על הסכנות הבריאותיות הטמונות במקווים גלויים של מי ביוב המציפים מתחמי מגורים", לשון המכתב.

במכתב, עליו חתומים עו"ד אבי שרף ועו"ד גבריאל ספרן, נכתב עוד כי המרחבים המוגנים במתחם אינם עומדים בהוראות החוק שכן הם הושכרו לחנויות ועסקים שונים שהציבו בהם ציוד כבד ואף ביצעו בהם שינויים מבניים.

פעילות העסקים – חודרת לאזורי המגורים

זאת ועוד, דיירי המתחם טוענים כי פעילות העסקים, לרבות פעילותם של הספקים במקום, מבוצעת לעתים קרובות באגף המגורים בבניין. "מדובר בהסגת גבול, פגיעה בפרטיות, סיכון ביטחונם האישי ויצירת מטרדים קשים", טוענים נציגי הדיירים. "בבניין מספר 3 למשל קיים בתוך לובי המגורים מחסן המשרת את חנות הפרחים שבמתחם ועובדיו משתמשים בקוד הכניסה הפרטי של הבניין לצורך מעבר בין החנות למחסן. פשוט לא להאמין", לשון המכתב.

במכתב צוין עוד כי החברה המפעילה את המתחם, אינה פועלת לתיקון הליקויים, אלא מסתפקת בפעולות נקודתיות בלבד.

תלונות אלה מגיעות רק ימים ספורים לאחר פרסומים לפיהם קבוצת עזריאלי בוחנת את האפשרות לרכוש את המתחם בשלמותו, תמורת סכום של בין 400-500 מיליון שקל. במכתבם מציינים הדיירים כי נוכח העסקה המתגבשת יש לחייב את העסקים במקום לעמוד בדרישות רישוי עסקים ותקנות התברואה המחייבות.

עם זאת, לאחרונה נחשף בוואלה! NEWS כי חברת גינדי החזקות צפויה לעמוד לדין פלילי במקום עקב התעלמותה מדרישות עיריית תל אביב להסרת שלטי פרסום אסור במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

פרויקט שרונה מרקט ופרויקט המגורים נמצא בידי חברת גינדי החזקות נמצאת בשליטת ליטל גינדי מטלון, אבי, גיא רועי ומנחם גינדי.

"זוהי דירת חיי"

השחקנית חני נחמיאס, נציגת ועד הדיירים במתחם, ציינה בשיחה עם וואלה! NEWS: "רק בספטמבר עברתי להתגורר בדירה, זוהי דירת חיי – אבל היום-יום שלנו הוא גיהנום ואני לא יודעת אם ניסוחים משפטים יכולים להמחיש את הצחנה שאנחנו חיים בה, ההצפות חוזרות ונשנות, שומן שמגיע ממסעדות במרקט בתוספת שפכים עולה על גדותיו על בסיס יומי.

"מפוחים עם רעש-קורע-עור-תוף פועלים בחניונים ומכוניות מחליקות על השמן והצואה. מתחם המרקט תוכנן בהמשך, ואנחנו משערים שהעומס על המערכת של הביוב אינו בנוי ל-324 משפחות ועוד עשרות עסקי אוכל שפועלים במקום. צריך להבין, נייר טואלט עם שומן הופך לכדורי גומי שנתקעים בצנרת ויוצרים הצפות".

חני נחמיאס. אביב חופי
"אנשים שקנו במיטב כספם במגדל פאר, נתקעים עם הצפות, עם מפגעים, עם הביוביות שנכנסות לכל מקום כדי לשאוב". חני נחמיאס/אביב חופי

"המרקט היה אמור להיות מרכז קניות קטן"

נחמיאס הוסיפה: "אנשים שקנו במיטב כספם במגדל פאר, נתקעים עם הצפות, עם מפגעים, עם הביוביות שנכנסות לכל מקום כדי לשאוב. אני גם תוהה האם חשבון החשמל יגיע בסוף אלינו? קנינו את הדירות הללו במיטב כספינו בשנים 2009-2010 ולא היה לנו צל של מושג שכך ייראה המתחם, הוצגו לנו דברים שונים, המרקט שהיה אמור להיות מרכז קניות קטן הפך למפלצת אוכל אדירה, שמשליכה לביוב שלנו כמויות אדירות של שומן וסכינים, שברים של צלחות, שאריות של מזון. זו הפרה בוטה של הסכם הפשרה שנחתם עם נציגות הדיירים של מתחם שרונה, שבה הם התחייבו להפרדה מוחלטת בין הצנרת של המתחם לצנרת של הדיירים".

"זה אמור להיות מגדל פאר"

נחמיאס מדגישה כי סוגיית החולדות מטרידה מאוד את דיירי המתחם: "אני גרה בבניין שלוש, שם נמצא המחסן של חנות הפרחים, והוא מקבל את הקוד של הכניסה לבניין. אתמול חזרתי בשעה אחת וחצי בלילה מהופעה, וחתכה אותי בחניון חולדה. זה מזעזע ובנוסף לכך כבר צולמו במספר הזדמנויות גוויות של חולדות במתחם. זה אמור להיות מגדל פאר, וזה פשוט מזעזע פיזית".

נחמיאס טוענת עוד כי כל המתחמים המוגנים במתחם הושכרו על ידי חברת גינדי החזקות למסעדות ועסקים שאינם מאפשרים בהם שימוש. "המרחבים המוגנים כיום מלאים בציוד של מסעדות ויש גם מרחבים מוגנים ששינו את הייעוד שלהם. כלומר, אם קורה עכשיו משהו וצריך להתגונן בפני טילים באזור שרונה, אין מתחם אחד שמאפשר לקהל התגוננות והגנה. אני פונה באמצעות התקשורת לפיקוד העורף שיבואו לבדוק את הנושא".

נחמיאס התייחסה למגעים בנושא מול חברת גינדי ותקפה את אופן התנהלות החברה: "נציגות הוועד נבחרה לפני שלושה חודשים ואנחנו יושבים בסוג של מגעים איתם, אבל גינדי 'לא יורדים אל העם' – הם לא באים למפגשים ברמה האישית ושולחים בכירים מהחברה שלא נותנים לנו מענה ולכן החלטנו לפנות דרך התקשורת לאצולת הממון, כדי שיבינו שהם לא יכולים רק למכור דירות אלא הם חייבים גם לקחת אחריות. החלטנו שאם ליטל ואבי גינדי לא יגיעו להיפגש איתנו – לא נמשיך במגעים הללו. אנחנו לא מבקשים כסף – אנחנו מבקשים איכות חיים. לקחנו חברות מתמחות שהסבירו לנו שהבעיה היא עמוקה, לא נסתפק בפלסטר על שבר".

מחברת גינדי החזקות נמסר: "מדובר באקט סחטני בוטה ובריוני. מדובר בניסיון של נציגות הדיירים לגזור קופון מעסקת המכירה של המרקט ככל שתהיה כזו, ולכן אין לראות במהלך זה אלא קרדום לחפור בו. מוזר כי פחות מ-24 שעות מאז פורסם ברבים קיומו של מו"מ למכירת המרקט, קמה לה דרישה חדשה מצידם של הדיירים להעביר להם סכום של 17 מיליון שקלים בתמורה לשקט. צר לנו כי נציגות הדיירים נגררת אחר עצות אחיתופל שסופן לפגוע בשמו הטוב של הפרוייקט ובנכסיהם במקום לדאוג לטובתם של דיירי הפרוייקט. בפרויקט שרונה ,כמו בכל פרויקט חדש שמאוכלס, יש ומתגלים ליקויים. גינדי החזקות מחויבת לתיקון כל ליקוי שהתגלה או יתגלה מתוך מחויבות ואחריות כלפי הדיירים ועל פי הסטנדרט הגבוה לאורו היא פועלת. אין בדעת החברה להיכנע לסחטנות כה בוטה".

תגובת עיריית תל אביב-יפו: "פניית הדיירים התקבלה בעירייה לפני מס' ימים ובהתאם תתבצע בדיקה מקיפה של הנושא לבחינת טענותיהם. יצוין כי תמהיל המסחר והמגורים בפרויקט שרונה היה ידוע ומעוגן בתכניות ובהיתר הרישוי למקום. אין כל חריגות מהיתר הבנייה שניתן לפרויקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully