וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מגדל מנסה לשבור את שיאי הגובה בניו יורק

18.11.2015 / 16:42

המגדל הגבוה ביותר שנבנה אי פעם בברוקלין צפוי לעלות על הקרקע בקרוב. הוא ייתנשא לגובה 305 מטר - הגבוה אי פעם מחוץ לגבולות מנהטן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המגדל הגבוה ביותר שיבנה בברוקלין. 305 מ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורדי השחקים שמציפים את ניו יורק הפכו אותה למה שהיא. העיר שבה כמעט ולא רואים את השמיים אלא את קודקודי המגדלים הפכה לאחד האייקונים היותר מזוהים עם הבנייה לגובה. אזור מנהטן צועד בראש האזורים של העיר, שמתהדרים במגדלים עצומים ולאחרונה, נחשפת תכנית מרשימה של מגדל גבוה במיוחד שצפוי לעלות על הקרקע בשכונת ברוקלין הסמוכה. המגדל החדש והמפתיע תוכן על ידי משרד אדריכלים מקומי SHOP, צורתו יחסית דקיקה, הוא יתנשא לגובה של 305 מ' ויהווה את המגדל הגבוה ביותר בניו יורק מחוץ לגבולות מנהטן. הפרויקט אמור להבנות בשדרת Flatbush Avenue 340 אשר בעיר התחתית ברוקלין, באזור שבו מבנים חדשים בקושי עולים על גובה של 183 מ'. מן הראוי לציין כי בסביבה זאת שוכן מבנה של בנק היסטורי מ-1908 המתמזג עם הבנייה החדשה בצורה הרמונית ומשומר להפליא.

המגדל צפוי לשפר באופן דרמטי את הנוף האורבני וקו הרקיע של האזור האמור. הפרופורציות המתוכננות שלו צפויות להיות דקות במיוחד והוא יכלול מעין כתרים מחודדים שיעטרו את קודקודו. יחד עם כל זה, נוכחותו המרשימה של המבנה איננה צפויה לזעזע את הסביבה בה יבנה, כך לדברי היזמים והאדריכלים, ואם אף ארגון מקומי עדיין לא התקומם על התכניות שנחשפו – סביר להניח שיש אמת בדבר. המבנה החדש יכלול כ-90 קומות, יהיו בו 550 יחידות דיור שיחלשו על שטח כולל של 43,290 מ"ר. בנוסף, 13,000 מ"ר יוקדשו במבנה עבור אזורים מסחריים.

משרד האדריכלים SHOP שאמון על תכנון הפרויקט נוסד ב-1996, ומאז הוא נחשב למטאור בתחומו. המשרד נמצא בתנופה אדירה של בניית מגדלים ברחבי ניו יורק. הפרויקטים הנוכחיים שנמצאים בבנייה או כאלה שבנייתם הושלמה לאחרונה מטעם המשרד, כוללים את הקמפוס החדש עבור UBER בסאן-פרנסיסקו ובמיאמי מחוז ניו-טק, המתוכנן בשיתוף עם החברה ההולנדית לעיצוב נופים WEST 8.

בנייתו של המגדל הדקיק שיבנה בברוקלין צפויה להסתיים ב-2019. עד אז מגדלים נוספים יעלו על הקרקע הפורייה של התפוח. על פי Emporis- אתר המידע האמריקאי לבנייה ישנם 335 גורדי שחקים נוספים שנמצאים בבנייה הניו יורק, או לחילופין נמצאים בשלבי הצעה לבנייה. נזכיר בהזדמנות זאת כי המבנה הגבוה ביותר בניו יורק הוא מגדל הסחר העולמי החדש המתנשא לגובה 541 מ' (והוא הגבוה ביותר בארצות הברית). אחריו צועד ברשימת המגדלים הגבוהים שדרת פארק המתנשא לגובה 426 מ', בניין האמפייר סטייט 381 מ', בנק אוף אמריקה 366 מ'. המגדל החדש שבברוקלין צפוי להיות מספר 7 ברשימת המגדלים של העיר. מקום טוב וגבוה - תרתי משמע.

עוד בנושא

ברוקלין. ShutterStock
המגדלים בברוקלין לא עלו עד היום מעל לגובה 183 מ'/ShutterStock
מרכז הסחר העולמי החדש בניו יורק. ShutterStock
הבניין הגבוה ביותר בארצות הברית - מרכז הסחר העולמי החדש 541 מ'/ShutterStock
מגדל טראמפ בניו יורק. שאטר, ShutterStock
בניין טראמפ בניו יורק מתנשא לגובה 283 מ'/ShutterStock, שאטר
מגדל ביקמן בניו יורק. ShutterStock
מגדל ביקמן בניו יורק המתנשא לגובה 265 מ'/ShutterStock
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בניין בנק HSBC בניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully