וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים זכויות בנייה בתל אביב? שפצו את המבנה

יעל דראל

17.11.2015 / 8:20

בעיריית תל אביב איבדו את הסבלנות: התכנית להקמת כיכר עירונית במתחם גבעון לא מתקדמת כמצופה, ובניסיון לתמרץ את בעלי העסקים לשפץ את המבנים, שלפו תכנית ותיקה אך הפעם הוסיפו לה סנקציה: "חוכרים שלא יחתמו כעת על חוזה שיפוץ, לא יהיו זכאים לחדש את החכירה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחם גבעון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפער בין ההדמיות למציאות: מתחם גבעון בתל אביב, המשתרע על פני כ-32 דונם בין הרחובות הארבעה, קרליבך, החשמונאים וארניה, מורכב מ-7 בניינים השייכים לעיריית תל אביב, אלא שפרויקט שיפוץ המתחם והכיכר במקום, שכוללים תכניות מפוארות והקמת פיאצה עירונית – אינו מתקדם כמצופה. במקום כיכר עירונית הכוללת מזרקה ובריכה ביולוגית, שסביבה מבנים משופצים וקומת מסחר אטרקטיבית הפונה לרחוב, סובלים כיום מרבית הבניינים במתחם מהזנחה ולכלוך ממושכים.

בניסיון לשנות את המצב הודיעה כעת עיריית תל אביב על תכנית חדשה-ישנה, שנוסתה ללא הצלחה יתרה ב-2013, ולפיה יינתנו תמריצים לבעלי עסקים שישפצו את חזיתות המבנים הפונים לכיכר. בעירייה הסבירו כי התכנית הקודמת יצאה לדרך עוד לפני בניית הכיכר, ועתה, לאחר השלמת הקמת הכיכר, שיפוץ המבנים הפך לתנאי. העירייה הציבה בפני בעלי העסקים תנאי לפיו חידוש חוזי החכירה במקום יותנה בשיפוץ המבנה. "חוכר שלא יחתום כעת על חוזה שיפוץ, לא יהיה זכאי לחדש את החכירה או לחכור מהעירייה את זכויות הבנייה הנוספות", נכתב בהודעת העירייה.

חבילת התמריצים שעיריית תל אביב-יפו מציעה לבעלי הנכסים במתחם גבעון כוללת הארכה של החכירה עד שנת 2075 וכן הגדלת זכויות בנייה, וזאת בתנאי שהחוזה לשיפוץ החזיתות ייחתם מידית. בעירייה ציינו כי כיכר גבעון שופצה בהשקעה משמעותית ונפתחה לאחרונה לרווחת הציבור ובעלי העסקים. המבנים והקרקע במקום נמצאים בבעלות העירייה ומשתרעים על פני שטח כולל של כ-58,000 מ"ר בנוי, סביב חניון הארבעה בעיר, שנחנך כחניון תת-קרקעי וכולל כ-1,000 מקומות חניה.

"במסגרת חידוש מתחם גבעון, הקימה לאחרונה החברה העירונית 'אחוזות חוף' פיאצה עירונית מעוצבת ומשודרגת והיפוך של מתחמי הפנאי, המזון והמסחר אל פנים הכיכר. הפיאצה תשמש לאירועי תרבות ופנאי כפי שנהוג בבירות אירופה. כעת, על מנת לתמוך בשיפוץ הכיכר ולהנעים את השהות בה, מבקשת העירייה לרתום גם את בעלי הנכסים לשיפוץ חזיתות הבניינים", ציינו בעירייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחם גבעון/מערכת וואלה!, צילום מסך

יצויין כי על פי החוזה המקורי המבנים במקום הוחכרו עד לשנת 2025, אולם כחלק מתוכנית התמריצים, הודיעה העירייה לחוכרים כי על פי התנאים החדשים, לבעל נכס שיצטרף למבצע השיפוץ, תהיה הזכות לחדש את החכירה לשתי תקופות הארכה, בת 25 שנים כל אחת. כמו כן, תינתן לו זכות לחכור זכויות בנייה נוספות מהעירייה.

בעירייה גם הבהירו כי חוכר שלא יחתום כעת על חוזה שיפוץ, לא יהיה זכאי לחדש את החכירה או לחכור מהעירייה את זכויות הבנייה הנוספות. תקופת מבצע השיפוץ תחל בסוף שנת 2015 בליווי, פיקוח ותפעול חברת אחוזות החוף.

מעיריית תל אביב-יפו נמסר: "תהליך השיפוץ המאסיבי צפוי להביא לעלייה של ערך הנכסים במתחם גבעון ולסייע בהפיכתו למרכז עסקים ובילוי חדש של תל אביב, כחלק מהמשך ציר התרבות והפנאי העירוני, משרונה ועד לשוק הסיטוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully