וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק פלמחים יחזור? הממשלה תדון בהעברת תכנון מלונאי למסלול מואץ

יעל דראל

15.11.2015 / 9:42

הממשלה תדון בהצעת שרי האוצר והתיירות להעביר את התכנון של הבנייה המלונאית למסלול מואץ (ות"ל) בצורה שתאפשר גם הכללת בנייה למגורים בתכניות כאלה. ההצעה מעוררת התנגדות מצד ארגוני הסביבה

חוף פלמחים, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
חוף פלמחים/ראובן קסטרו

שרי הממשלה יתבקשו לדון בהצעתם של שרי האוצר והתיירות להעביר את תכנון המלונאות למסלול מואץ במסגרת הוועדה לתשתיות לאומית (ות"ל) – אלא שהצעה זו זוכה להתנגדות סביבתית מחשש שמשמעותה פגיעה בחופי הים של ישראל. מי שמוביל את ההתנגדות להצעה החדשה היא החברה להגנת הטבע, מחשש כי בכל בנייה חדשה למלונאות ניתן יהיה לשלב גם מגורים, באופן שעשוי גם להחיות מחדש את תכניות הבנייה בחוף בצת, בפלמחים, בתמנע ובמקומות נוספים. לקראת הדיון פנתה החברה להגנת הטבע לשרי הממשלה בבקשה שלא לאשר את ההצעה.

"אנו חוששים שתחת הכותרת 'ייעול הליכי התכנון', ייעשה מהלך שיפגע באינטרס הציבורי ויוביל לפגיעה קשה בחופים ובאתרי הטבע מהיפים והחשובים בארץ. לא פחות מטרידה היא ההצעה להכניס למתחמים אלה גם מגורים ואגב כך לאפשר את ההנאה מנכסי טבע וחוף ציבוריים ייחודיים ויקרים, למתי מעט ובעלי ממון בלבד", נכתב בפנייתם.

"לאורך השנים, עלו יוזמות שונות לפיתוח תיירותי בחופי הארץ ובאתרי טבע שונים. יוזמות אלה הולידו חלק מהמאבקים הציבוריים והסביבתיים הבולטים בישראל בשנים האחרונות, ובהם המאבק נגד כפרי הנופש בחופי הים התיכון (פלמחים, נחשולים ובצת), ונגד פרויקטים מלונאיים הזרים לסביבתם ודורסים אותה, כגון מתחם המלונאות בבקעת תמנע, מגדלי חוף הכרמל בחיפה, סי אנד סאן בצפון תל אביב, כפר הים בחדרה ועוד. התנגדות ציבורית רבה עוררו גם הניסיונות להפוך דירות נופש מלונאיות שהוקמו לאורך החופים, לדירות מגורים פרטיות; לא רק שהחוף נגזל מהציבור הרחב לו הוא שייך, אלא שהגישה לו ניתנה לבעלי הון בלבד".

בחברה ציינו כי התכנון שמבוצע בוות"ל נעשה כמעט ללא מעורבות ציבורית וגופי שמירה על הסביבה והטבע וזאת דווקא בפרויקטים שמעורבותם כה חשובה. "יש לזכור כי פיתוח מלונאי נשען הרבה פעמים על אטרקציות טבעיות, שהן נכסים של הציבור הישראלי כולו, והפיתוח עצמו עלול לעיתים להביא לחורבן של אותה אטרקציה טבעית".

  • עוד באותו נושא:
  • מלונאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully