וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר ברקת קורא להסיר מסדר היום את התוכניות בירושלים

יעל דראל

10.11.2015 / 14:05

בעירייה מתנגדים למספר תכניות בנייה המקודמות על ידי המדינה במערב ירושלים ודורשים להסיר מסדר היום את תכנית הבנייה במצפה נפתוח בעיר. "צריך להתמקד בבניית 30 אלף דירות במקומות שאינם שנויים במחלוקת. תכניות הבנייה במערב העיר – חסרות הגיון ויפגעו בתושבים"

ברקת: ירידה משמעותית בהפרות הסדר בירושלים. עומר מירון
ניר ברקת/עומר מירון

מאבקו של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, בתכניות הבנייה המקודמות על ידי המדינה בשטחה המוניציפלי של ירושלים עולה מדרגה: ברקת פנה בנושא ליו"ר קבינט הדיור, אביגדור יצחקי, בדרישה כי הוועדה להקמת מתחמי דיור מועדפים (ותמ"ל) תסיר מסדר היום את כל תכניות הבנייה הנוגעות לעיר ירושלים. ברקת ציין כי "אנחנו מנהלים מאבק ארוך נגד הכוונה להחיות את תכניות הבניה במערב ירושלים שיביאו לפגיעה קשה בעיר ויפגעו באינטרס של תושבי ירושלים. זו דרך חסרת היגיון שמעידה על חוסר הבנה בסיסי בתכנון העיר. לא ניתן לזה יד ונילחם למען העיר. את העיר צריך לתכנן יחד עם העירייה והתושבים כדי לחזק אותה ולא להחליש אותה", הבהיר ברקת.

ברקת קרא להתמקד בתוכניות קיימות בעיר ואמר "אנחנו דורשים להתמקד בבניית למעלה מ-30 אלף יחידות דיור במקומות שאינם שנויים במחלוקת, באמצעות התחדשות עירונית, במקום במספר קטן של יחידות דיור ששנויות במחלוקת על שטחים ירוקים. כך נבנה פי 20 ממה שמתכננים במקומות השנויים במחלוקת, כדי שנוכל להשאיר כאן יותר צעירים בלי לפגוע בשטחים ירוקים ובעיר". עיריית ירושלים פנתה בתוך כך במכתב דחוף לוותמ"ל בדרישה להסיר מידית מסדר היום את הדיון בתכנית מצפה נפתוח - מורדות רמות. בעירייה ציינו כי אם לא תוסר תכנית מצפה נפתוח - מורדות רמות מסדר היום, העירייה תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה וכן באמצעים משפטים כדי למנוע את קידומה של התכנית.

הדיון בנושא מצפה נפתוח נקבע להתקיים השבוע, ובמסגרתו צפויה הוועדה לקדם תכנית בנייה להקמתן של כ-1,400 יחידות דיור חדשות במערב העיר – באזור שנחשב לאחד מאתרי הטבע החשובים בירושלים. בשטח זה מקדמת רשות מקרקעי ישראל תכנית על שטח של כ-420 דונם, למרות התנגדות נחרצת מצד העירייה, תושבי האזור וכן חוות דעת מטעם מומחים שקבעו כי בנייה במקום תפגע באזור – שבו מצויים ערכי טבע ומורשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully