וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שמצפה שיהיה 'מחיר למשתכן' במרכז תל אביב – יתבדה"

יעל דראל

8.11.2015 / 13:54

ממלא מקום מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון נשא דברים במהלך הקונגרס החברתי השני שעוסק במצוקת הדיור. "הגדלת ההיצע היא עניין חשוב אבל זוהי לא הבעיה היחידה בשוק הדיור". על מחאת אנשי שכונת הארגזים: "אתם צודקים"

מגדל נווה צדק, תל אביב. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
תל אביב/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

"הגדלת ההיצע היא עניין חשוב אבל זוהי לא הבעיה היחידה בשוק הדיור", כך אמר ממלא מקום מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון במהלך הקונגרס החברתי השני. "רשות מקרקעי ישראל צפויה עד סוף 2016 כ-65 אלף יחידות דיור במכרזי 'מחיר למשתכן', אבל חייבים להבין שפרסום המכרזים מתבצע היכן שיש מלאי תכנוני וגם בהתאם לשיתוף הפעולה עם הרשויות מקומיות – וחייבים להבין שכיום יש במדינת ישראל שלושה סוגי רשויות: בפריפריה מבינים שדם חדש שיגיע לעיר הוא העתיד מבחינתם, כמו בקריית מוצקין, בעפולה ובמקומות אחרים, יש רשויות כמו ראשון לציון שמבינים שזוהי שעת חירום לאומית ויש רשויות מקומיות שמפרסמות מודעות על עמוד שלם בעיתונים והן לא משתפות פעולה עם המהלכים שלנו. אבל מי שמצפה שיהיה מחיר למשתכן במרכז תל אביב – יתבדה. זה לא ריאלי להוציא מכרזים כאלה היכן שמחירי הדירות נעים בין 5-6 מיליון שקלים".

שמרון אמר את הדברים במהלך הקונגרס החברתי השני, שמתקיים במכללה האקדמית תל אביב-יפו. שמרון ציין עוד כי למרות זאת, ישנה כוונה להוציא מכרזי מחיר למשתכן במקומות במרכז הארץ. "דב צור, ראש עיריית ראשון לציון, דיבר בקמפיין שלו על הקטנת היצע הדיור ולא רצה להוסיף יחידות דיור בעיר שלו – אבל גם הוא מבין שצריך להתגייס לעניין ולבסוף ראשל"צ חתמה על הסכם גג גדול. בקרוב יתפרסם מכרז לשיווק של כ-1,000 יחידות דיור בראשון לציון במחיר למשתכן – אז יש כוונה להוציא מכרזים גם במרכז".

במהלך הדיון זכה שמרון למתקפה מצד נוכחים בקהל, תושבי שכונת הארגזים בתל אביב, שהטיחו כלפי שמרון טענות קשות בדבר האופן שבו התנהלה רשות מקרקעי ישראל ביחס לשטחים בשכונה. "אתם צודקים, בזמנו, רשות מקרקעי ישראל מכרה את הקרקע עם האנשים שגרו עליה אבל בשנים האחרונות רמ"י מקפידה לא לשווק קרקעות שיש עליהם מחזיקים בקרקע", אמר שמרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully