וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחצית 2015: איפה נמכרו הכי הרבה דירות בישראל?

יעל דראל

4.11.2015 / 12:51

ניתוח של נתוני הלמ"ס ומשרד השיכון למחצית הראשונה של השנה מראה כי בין 20 הערים המדורגות, רק 6 ערים ממוקמות בפריפריה. מי שומרת על המקום הראשון ואיזו עיר התברגה אחרונה?

תמונות מהגג של עזריאלי פברואר 2012. דרור עינב
תמונות מהגג של עזריאלי פברואר 2012/דרור עינב

המאמץ לפזר את האוכלוסייה גם בפריפריה, בין השאר באמצעות מכרזים לדירות מוזלות והסכמי גג, עדיין אינו ניכר בנתוני המחצית הראשונה של שנת 2015: מחקר שבדק את נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד השיכון ודירג את 20 הערים שבהן נמכרו הכי הרבה דירות בתקופה זו מצא כי רק שש ערים פריפריאליות התברגו לרשימה זו. במקום הראשון ברשימה מצויה העיר ירושלים שבה נמכרו כ-1,385 דירות ומיד אחריה תל אביב שבה נמכרו כ-884 דירות. במקומות הבאים – הערים פתח תקווה, נתניה ואשקלון, עם 794, 717 ו-685 דירות שנמכרו בשטחן בתקופה זו, בהתאמה.

המחקר, שבוצע על ידי מרכז הבנייה הישראלי, לרגל כנס עיר הנדל"ן שתתקיים בחודש הבא באילת, ניתח את נתוני מכירת דירות בחודשים ינואר-יוני 2015 הן של הלמ"ס והן של משרד השיכון בפרויקטים בבנייה ציבורית ופרטית.

על פי הדירוג, שני היישובים הבולטים בעשירייה הראשונה הם אשקלון ועפולה. אשקלון, הממוקמת במקום החמישי עם 685 יחידות דיור שנמכרו בה במחצית הראשונה של השנה, צפויה על פי ההערכות בענף להמשיך ולהתבלט בדירוג זה גם בעתיד לאחר שיווקים של כ-870 יחידות דיור בשכונת אגמים בעיר וחתימה על הסכם הגג הגדול מסוגו עד כה במסגרתו ייבנו בעיר כ-30 אלף יחידות דיור חדשות.

רחובות העיר חיפה. ShutterStock
צפויה תנופת בנייה. חיפה/ShutterStock

העיר הפריפריאלית השנייה שהגיעה לעשירייה הפותחת היא עפולה, עיר המונה כיום 40 אלף תושבים, ומאופיינת בתנופת בנייה חדשה, בעיקר ברובע יזרעאל החדש בעיר, לצד מאות יחידות דיור ששווקו בה לאחרונה במכרז "מחיר למשתכן". עפולה תופסת את המקום השביעי בדירוג עם מכירות של 587 יחידות דיור בתקופה זו וצפויה לשמור על מקום בולט בדירוג בעתיד הקרוב, עם השלמת 4,600 יחידות הדיור הנבנות ברובע החדש.

במקום התשיעי בטבלה ממוקמת העיר ראש העין, שבה נעשו מאמצים ממוקדים מצד הממשלה להגדיל את היצע הדיור. על פי הנתונים, על אף הסכמי הגג והביקוש היחסי נמכרו בעיר במחצית הראשונה של השנה רק 483 יחידות דיור. בתקופה הקרובה ייסגרו בעיר מכרזים ל-256 דירות שפורסמו בה לאחרונה.

העיר חיפה חותמת את העשירייה הראשונה עם 465 יחידות דיור, אך על פי ההערכות בעתיד הקרוב צפויה תנופה נוספת בעיר, על רק הסכם שיקוע הרכבת ובנייתן של כ-7,700 יחידות דיור – עליו חתמה העירייה עם משרד האוצר לאחרונה. העיר באר שבע, המדורגת במקום ה-14 בטבלת המכירות, מציגה נתונים נמוכים למדי של כ-355 דירות בלבד. עם זאת, לאחרונה נחתם הסכם גג שיביא להקמתן של 20 אלף יחידות דיור חדשות בעיר בשנים הקרובות. ראשון לציון, המדורגת במקום ה-15, מציגה אף היא נתונים נמוכים של 350 דירות חדשות בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערים האחרונות בטבלה, שבהן הוצגו נתונים דומים הן מודיעין, קריית אתא ורעננה שבכל אחת מהן נמכרו כ-240 דירות בלבד (249, 248 ו-243 בהתאמה).

במרכז הבנייה העריכו כי בשנים הקרובות יצליחו ערים חדשים להתברג בטבלה, בהן בת ים, קריית ביאליק (שבה נחתם הסכם גג להקמת 7,400 יחידות דיור) וכן קריית גת, שבה מוקמת שכונת כרמי גת שתכלול כ-14 אלף יחידות דיור. משה ריקובר, מנכ"ל קהילת הנדל"ן ועיר הנדל"ן, ציין בהקשר זה כי "בשנה האחרונה נחתמו הסכמי גג והחלו לצאת מכרזים במחיר למשתכן. אני מעריך שבשנת 2016 אנחנו נתחיל לראות את השינוי במפת הביקושים וערים נוספות כמו קריית גת ייכנסו לדירוג ויישובים כמו אשקלון וראש העין יעלו למקומות הראשונים. צריך לזכור כי ישנם ביקושים ליישובים כמו עפולה, באר שבע, חדרה וחיפה אבל ההיצע עדיין היה נמוך במחצית הראשונה של השנה".

  • עוד באותו נושא:
  • בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully