וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו דירה אפשר לקנות בתקציב של עד 1.3 מיליון שקל?

יעל דראל

25.10.2015 / 12:11

כ-15% מכלל עסקאות הנדל"ן בישראל מבוצעות במחירים של 1.1 מיליון שקל ל-1.3 מיליון שקל, שמאפשרים לא מעט אלטרנטיבות – שלושה עד חמישה חדרים. בדקנו, איפה תוכלו לרכוש דירה בתקציב זה?

בית ודירה בצפון. משה אסרף, ג'יליס
בית ודירה בצפון/ג'יליס, משה אסרף

מחירה הממוצע של דירה בישראל עומד כיום, על פי מחירון אתר מדלן, על כ-1.31 מיליון שקל. מבדיקה מיוחדת שנעשתה עבור וואלה נדל"ן על ידי אתר מדלן עולה כי כ-15% מנתח העסקאות בשנה האחרונה נעשו בטווח המחירים שבין 1.1 מיליון שקל ל-1.3 מיליון שקל. רכישת דירה בטווח מחירים זה עשויה להיות רלבנטית בעיקר עבור זוגות צעירים שהצליחו לגייס הון עצמי של 300,000-400,000 שקלים. תקציב זה, על אף שאינו גבוה מאוד, מאפשר לא מעט אלטרנטיבות – החל מדירות 3 חדרים ברחובות או אשדוד, ועד לדירת 5 חדרים בפרדס חנה-כרכור.

אז איפה תוכלו לרכוש בתקציב זה דירה?

• שכונת רובע א' באשדוד: הרובע ממוקם בחלקה הצפון מערבי של העיר וממוקם במדד החברתי כלכלי 4, על פי דירוג אתר מדלן. אחוז האקדמאים בשכונה עומד על כ-17 והשכר הממוצע הוא כ-6,300 שקל לחודש. מרבית המבנים בשכונה הם בניינים שהוקמו בשנות ה-70 וניתן למצוא בשכונה מספר פרויקטים של התחדשות עירונית וביניהם פרויקט של פינוי בינוי שמקודם בשטחה. על פי אתר מדלן בשכונה זו בוצעו כ-66 עסקאות חדשות בשנה האחרונה, מתוכם 32 עסקאות לרכישת דירות 3 חדרים בתקציב זה.

• שעריים, רחובות: ישראל שוורץ, אנליסט מחלקת המחקר במדלן מציין כי "בשעריים מתקיימת תנופת בנייה חדשה שיכולה להביא למתיחת פני השכונה, במסגרתה נבנים מספר פרויקטי מגורים חדשים וביניהם מגדלים בני 16 קומות ומעלה". על פי נתוני העסקאות, בוצעו בשנה האחרונה כ-158 עסקאות חדשות בשכונה מתוכם 21 עסקאות לרכישת דירות 3 חדרים בתקציב זה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

• נווה פרדסים, פרדס חנה-כרכור: שכונה חדשה שהוקמה בשנות ה-90. הבנייה בשכונה בעיצומה ונבנים בה מספר מגדלים ובתים צמודי קרקע. בשכונה יש אוכלוסייה גדולה של משפחות צעירות וניתן למצוא בה בקלות גינות ציבוריות לטובת הילדים. באזור זה לא מורגשת בעיית חניה ותחנת הרכבת נמצאת במרחק נסיעה קצרה ממנה. בשנה האחרונה בוצעו בשכונה כ-158 עסקאות חדשות, מתוכן 94 לרכישת דירות 5 חדרים בתקציב זה.

• פסגת זאב , ירושלים: רן בכר, אנליסט מחלקת המחקר במדלן, מציין כי "השכונה ממוקמת בצפון מזרח ירושלים וגרים בה מעל 40,000 תושבים. הבנייה בעיר החלה בשנות ה-80 אך בשנים האחרונות השכונה מתרחבת ונבנות בה גם דירות חדשות. המדד החברתי כלכלי הינו 5, אחוז האקדמאים הינו 26 והשכר הממוצע עומד על כ-8,437 שקל לחודש". בשכונה בוצעו בשנה האחרונה כ-423 עסקאות יד שנייה בשנה האחרונה, מתוכן 71 עסקאות לרכישת דירות 3 חדרים בתקציב זה.

• העיר אלעד: עיר חרדית שהוקמה בסוף שנות ה-90 וממוקמת דרומית לפתח תקווה וראש העין. על פי נתוני אתר מדלן בעיר גרים מעל ל-40,000 תושבים. המדד החברתי כלכלי הינו 2 (מתוך 10), אחוז האקדמאים הינו 11 והשכר הממוצע עומד על כ-5,947 שקל. בשכונה בוצעו כ-305 עסקאות יד שנייה בשנה האחרונה, מתוכם 59 עסקאות לרכישת דירות 4 חדרים במגבלת התקציב.

• נווה זאב, באר שבע: שכונה חדשה יחסית הממוקמת בדרום מזרח העיר. רמת התחבורה הציבורית נחשבת לטובה ולא ניכרת בעיית חניה. המדד החברתי כלכלי בנווה זאב עומד על 6, אחוז האקדמאים הינו 24 והשכר הממוצע עומד על כ-8,897 שקל לחודש. בניינים רבים בשכונה הוקמו בסוף שנות ה-90 ובתחילת שנות ה-2000. כיום ישנם מספר פרויקטים הנמצאים כעת בשלבי בניה שונים בדרום השכונה. בשכונה בוצעו בשנה האחרונה כ-421 עסקאות יד שנייה מתוכן רק 13 עסקאות לרכישת דירות 5 חדרים בתקציב של 1.1-1.3 מיליון שקל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully