וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תוכנית ענק סמוך לתל השומר: 1,090 יח"ד

21.10.2015 / 11:00

160 דונם במרכז הארץ שינו את ייעודם מחקלאי לשכונת מגורים. הפרויקט יכלול 1,090 יח"ד שישלבו מסחר, תעסוקה, מבני ציבור וכן אתר טבע עירוני, שצפוי להיות הגדול ביותר במחוז תל אביב

בית החולים שיבא תל השומר, מאי 2015. ראובן קסטרו
המרכז הרפואי שיבא תל השומר/ראובן קסטרו

שטח של 160 דונם באזור תל השומר מערב, שינה את ייעודו חקלאי לשכונת מגורים. על פי התוכנית הפרויקט יכלול 1,090 יח"ד שמשלב מסחר, תעסוקה, מבני ציבור וכן אתר טבע עירוני, שצפוי להיות הגדול ביותר במחוז תל אביב. כך החליטה השבוע הוועדה המחוזית תל אביב, בראשותה של הגב' גילה אורון.

המתחם נמצא מערבית למחנה תל השומר ומזרחית לבית החולים שיבא. בוועדה מציינים כי מדובר במיקום עם נגישות טובה וקרקע פנויה מבינוי - משאב נדיר במחוז תל אביב. על פי התוכנית גובה מבני המגורים יהיה 10-13 קומות. מדובר בגובה המקסימלי שאפשרי באזור זה, לנוכח הסמיכות לנמל התעופה בן גוריון. 20% מיחידות הדיור יהיו בגודל של 75 מ"ר כולל ממ"ד, וגודלן הממוצע של שאר היחידות יהיה 105 מ"ר.

על פי התוכנית החזית של הפרויקט תהיה מסחרית בשילוב בניני המגורים לאורך דרך מוטה גור, וכן מבנים אשר ישמשו לתעסוקה, מסחר ושימושים ציבוריים. עוד נקבע כי במתחם יהיו מסופי תחבורה ציבורית בסמוך לכניסות המזרחית והדרומית של בי"ח תל השומר.

שטח ציבורי פתוח נרחב של כ-30 דונם, צפוי להישאר כשטח שייעודו יהיה טבע עירוני. השטח אותר בסקר טבע מחוזי ובסקר העירוני של עירית רמת גן כאתר טבע בעל ערכיות גבוהה ביותר. "חשיבותו של אתר הטבע העירוני בכך שהוא נשאר במצבו הטבעי ומייצג בית גידול שאפיין את מישור החוף, שנכחד במהלך השנים בשל הבנייה המואצת", נכתב בדו"ח של הוועדה המחוזית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully