וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמלה: תכנית ענק להקמת כ-4,000 יחידות דיור

יעל דראל

14.10.2015 / 15:43

הדירות ייבנו על פי התכנית המשותפת לרשות מקרקעי ישראל ולעיריית יבנה במערב העיר ויספקו פתרונות דיור לכ-16,000 תושבים. 20% מהדירות יהיו דירות קטנות לזוגות צעירים

רמלה הדמיה. רשות מקרקעי ישראל,
הדמיית התכנית/רשות מקרקעי ישראל

הוועדה המחוזית מחוז מרכז אישרה תכנית להקמת שכונה חדשה בת 3,900 יחידות דיור בחלקה המערבי של העיר רמלה. התכנית, שאושרה למתן תוקף הינה תכנית משותפת לרשות מקרקעי ישראל ועיריית רמלה ונחשבת לתוכנית ענק שתספק פתרונות דיור לכ-16,000 תושבים.

שטח התוכנית הוא כ-790 דונם והיא כוללת תמהיל דירות מגוון מתוכו יוקצו כ- 20% יחידות דיור קטנות בשטח של 75 מ"ר לטובת זוגות צעירים, לצד דירות 4 ו- 5 חדרים, דירות גן, דירות גג וכ- 200 יחידות לדיור מוגן.

ברשות מקרקעי ישראל ציינו כי חלק ממטרות התכנית היא להשלים את הרצף העירוני של השכונות הוותיקות הבנויות עד לגבולה המערבי של העיר ולהביא בכך להתחדשותן של כלל השכונות הוותיקות שממזרח לה. לאורך השדרה המרכזית בשכונה כוללת התוכנית שימושים מעורבים של מסחר ותעסוקה, מערך רחובות עם מדרכות רחבות, שבילי אופנים ומבני ציבור, חינוך וקהילה.

התכנית גובלת בצידה המערבי לכל אורכה בכביש 200 המהווה ציר תחבורתי חדש בהקמה, המתחבר במחלף בחלקו הדרומי עם כביש 431 ובחלקו הצפוני לכביש 44 בכניסה הצפונית הראשית לעיר. כביש 200 יהווה כניסה ראשית נוספת לעיר ממערב ויתחבר להמשך רחוב הזית שישחרר עומסי תנועה בכניסות וביציאות מהעיר.

מרבית הדירות בשטח התכנית צפויות להיבנות במהלך שלוש השנים הקרובות במסגרת הסכם הגג אשר נחתם בחודש יולי, במסגרתו צפויות להיבנות בעיר סך של כ-7,500 יחידות דיור ב- 9 שכונות בעיר. ההסכם מבטיח לעירייה תקציבי ממשלה ייעודיים אשר יממנו את כל ההשקעות הנלוות הנדרשות להקמת יחידות הדיור וביניהן סלילת כבישים, ביצוע עבודות תשתית והקמת מוסדות ציבור וקהילה.

עדיאל שמרון, מ"מ מנהל רשות מקרקעי ישראל, התייחס לאישור התכנית ואמר" אני מברך על אישורה של התכנית אשר שיווקה יספק פתרונות דיור למאות משפחות במרכז הארץ".

  • עוד באותו נושא:
  • רמלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully