וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלמים יותר: מה קרה לדמי השכירות בישראל בשלוש השנים האחרונות?

יעל דראל

12.10.2015 / 10:12

מדד יד2 שבוצע עבור וואלה! נדל"ן מצביע על עלייה מתמשכת במחירי השכירות בישראל. מי הן השיאניות והיכן נרשמה דווקא ירידה במחירים?

תל אביב. ראובן קסטרו
מתגוררים בתל אביב? בשנים הקרובות תשלמו יותר/ראובן קסטרו

בעוד מחירי הדירות מטפסים בעקביות, גם שוכרי הדירות נאלצים להגדיל את ההוצאה החודשית על דמי השכירות. בעבור מי שמתגורר בשכירות בערים המרכזיות, הוצאה זו גדלה בממוצע בשיעור של בין 6%-10%, כך עולה ממדד יד2 שבוצע עבור וואלה! נדל"ן. המדד בחן את דמי השכירות הממוצעים ששולמו בערים המרכזיות בחודשים ספטמבר 2012 – ספטמבר 2015 עבור דירות ארבעה חדרים ממוצעות.

המדד המעודכן, המפורסם כאן לראשונה, מעלה כי הערים בהן דמי השכירות זינקו בשיעור החד ביותר בתקופה זו הן ירושלים, תל אביב ונתניה – בהן עלו דמי השכירות ב-11%, 10% ו-11% בהתאמה. העיר לוד ממוקמת אף היא בין המקומות הראשונים בטבלת ייקור השכירויות עם עלייה ממוצעת של כ-9% בין השנים 2012-2015. על פי המדד, בערים אחרות טיפסו מחירי השכירות החודשיים בשיעורים מתונים יותר: 4% בקריית אתא וראשון לציון, 6% בחולון ובאשדוד ו-5% בבאר שבע.

נתונים אלו משקפים את הממוצע העירוני, אולם בבחינת אזורים ספציפיים עולה כי יש מקומות שבהם זינקו המחירים בשיעורים גבוהים בהרבה: איזור צפון-מרכז ירושלים שבו המחירים טיפסו בכ-15% במהלך תקופה זו, או במרכז העיר באשדוד, שם עלו המחירים בתקופה זו בכ-11% בממוצע.

צעירים מעבירים דירה בתל אביב, יוני 2015. ראובן קסטרו
מחירי הדירות הקטנות בערים המרכזיות דווקא ירדו/ראובן קסטרו

לצד העלייה המצטברת בדמי השכירות בשנים אלו, בחן מדד יד2 מה קרה לדמי השכירות החודשיים במהלך הרבעון האחרון? המדד מגלה כי ברבעון זה נרשמה דווקא יציבות יחסית בדמי השכירות בישראל, עם נטייה לירידת מחירים בפלח הדירות הגדולות. נתונים אלו מתייחסים לדמי השכירות הממוצעים כפי שנרשמו במספר ערים מרכזיות בישראל, בין החודשים יולי – ספטמבר 2015.

על פי המדד, בדירות 2 ו-3 חדרים נרשמה יציבות כללית: באשדוד ובאשקלון לא נרשם שינוי בתקופה זו, וכך גם לגבי דמי השכירות עבור דירות קטנות בערים רחובות ולוד. הקיפאון היחסי במחירים נרשם גם במחירי השכירות עבור דירות 3 חדרים בערים צפוניות בהן חיפה וכרמיאל - גם שם לא נרשם שינוי.

חריגות בודדות בלבד ממגמת היציבות נרשמו בהוד השרון, שם נרשמה עלייה של כ-3% בדמי שכירות לדירות 2 חדרים. ובעיר חולון נרשמה עלייה משמעותית יותר של כ-7% במחירי דירות מסוג זה. כך למשל, אם בחודש יולי עמדו דמי השכירות עבור דירת 2 חדרים בעיר על כ-2,900 שקל, הרי שבחודש ספטמבר הושכרה דירה דומה במחיר של כ-3,120 שקל.

מה קרה בשוק הדירות הקטנות בערים המרכזיות? בירושלים ובתל אביב מצביע המדד על ירידה ממוצעת של 1% במחיריהן של דירות 2 ו-3 חדרים. בחודש יולי עמד מחירה הממוצע של דירת 3 חדרים בתל אביב על כ-5,370 שקל בחודש ואילו בחודש ספטמבר עמד מחירה הממוצע של דירה דומה על כ-5,300 שקל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שכונת אוהל משה, ירושלים. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
שכונת אוהל משה בירושלים. נמצאת בשלישייה הפותחת/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

בפלח השוק של דירות בנות 4-5 חדרים, נראה כי במקומות רבים בישראל נרשמה דווקא ירידה קלה בדמי השכירות. על פי מדד יד2, בערים אשקלון, בת ים, גבעתיים והרצליה נרשמה ירידה ממוצעת של בין 1%-2% בדמי השכירות. אם דירת 4 חדרים בגבעתיים הושכרה בחודש יולי במחיר ממוצע של כ-5,780 שקל לחודש, הרי שבחודש ספטמבר עמד מחירה הממוצע של דירה דומה על כ-5,480 שקל לחודש.

ירידות מחירים נרשמו גם בשוק השכירות בחיפה, שם הורגשה ירידה ממוצעת של כ-5% בדמי השכירות שאותם משלמים השוכרים עבור דירות 5 חדרים.

בעיר תל אביב לעומת זאת, שם מחירי השכירות כבר נחשבים גבוהים מאוד, ממשיכה להישמר יציבות – עם 0% שינוי במהלך הרבעון – הן עבור דירות 4 חדרים והן עבור דירות 5 חדרים. דמי השכירות הממוצעים עבור דירת 4 חדרים בעיר עומד כיום על כ-6,700 שקל לחודש ואילו דמי השכירות המבוקשים עבור דירת 5 חדרים עומדים על כ-8,500 שקל לחודש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • שכירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully