וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי בינוי: עיריית ת"א מקדמת פרויקט ענק בלה גוארדיה

יעל דראל

11.10.2015 / 9:30

לראשונה עיריית תל אביב ולא יזמים פרטיים מקדמת פרויקט שצפוי להוסיף כ-400 יחידות דיור חדשות לשכונת יד אליהובתל אביב. בסך הכל יתווספו לשכונה כ-4,000 יח"ד בשנים הקרובות. עלות הפרויקט נאמדת ב-2 מיליארד שקל

הדמיות פרויקט פינוי בינוי לה גווארדיה תל אביב.
הדמיית הפרויקט

פיילוט ראשון של עיריית תל אביב בתחום הפינוי בינוי בשכונת יד אליהו בעיר: בחודשים האחרונים החלה העירייה לקדם פרויקט פינוי בינוי ענק ברחוב לה גוארדיה, במסגרתו צפויות להיהרס כ-220 יחידות דיור ב-11 בניינים ישנים, לטובת בנייתן של כ-650 יחידות דיור חדשות.

פרויקט זה, משתרע על שטח של כ-40 דונם ברחוב לה גוארדיה 35-55, הממוקם בצידו הצפוני של הרחוב, בין הרחובות יגאל אלון במערב, ועד לחורשה הצמודה לרחוב עמק איילון במזרח.

בשנים האחרונות מקודמים ברחוב זה כמה פרויקטים של פינוי בינוי, חלקם כבר אושרו במוסדות התכנון, בהתאם למסמך המדיניות של עיריית תל אביב-יפו להתחדשות עירונית בשכונת יד אליהו.

פרויקט שלא למטרות רווח

עם זאת, זהו הפרויקט הראשון שבו פועלת החברה העירונית "עזרה ובצרון" בתקציב עירוני ושלא למטרות רווח. אם התוכנית תתקדם כמתוכנן יוקצו במסגרתה שטחים לטובת מבני ציבור, רצועות ירוקות וכן שטחים לטובת מסחר ועסקים.

מבדיקת וואלה! עולה כי הפרויקט מצוי בשלב החתמת הדיירים. עד כה טרם התקבלו 80% מחתימות בעלי הנכסים במתחם הדרושים לצורך אישור הפרויקט. השבוע צפויים הדיירים להגיע לאסיפת דיירים ראשונה מסוגה, שבה תוצג להם חלופה תכנונית ראשונית. בעזרה וביצרון מציגים הערכות אופטימיות, לפיהן בתוך שנה תסתיים החתמת הדיירים והכנת התב"ע (תוכנית בניין עיר) למתחם, ותופקד בוועדה המקומית.

על פי ההערכות, עיריית תל אביב תשלים עד אז את הנדרש כדי לזכות להסמכת מינהל התכנון כוועדה עצמאית מיוחדת – דרגה תכנונית שתאפשר לה לאשר את הפרויקט מבלי להזדקק לאישורה של הוועדה המחוזית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיה של הפרויקט/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוספת 3,000 יח"ד

בשלב זה, במקביל להליך גיבוש התב"ע, נבחר לפרויקט אדריכל גיל שנהב ממשרד כנען שנהב אדריכלים, המתמחה בתכנון פרויקטים של התחדשות עירונית. לאחר שתסיים עזרה וביצרון את הליך תכנון צפוי הפרויקט לעבור לשלב הביצוע שיהיה בידיים פרטיות. על פי ההערכות, עלות הקמת הפרויקט תגיע ל-2 מיליארד שקל.

בעירייה ציינו כי "התוכנית היא חלק מתוכנית התחדשות עירונית רחבה יותר של שכונת יד אליהו. לאחרונה מקודמות חמש תוכניות לפינוי בינוי בוועדה המחוזית. רחוב לה-גוארדיה, יהפוך לרחוב העירוני המרכזי של השכונה ומזרח העיר, ולאורכו יהיו חזיתות מסחריות, מדרכות רחבות ושבילי אופניים".

על פי נתוני העירייה, עם אישורן והוצאתן אל הפועל של התוכניות הצפויות בציר זה, יתווספו בשכונה כ-3,000 יחידות דיור חדשות. אלי גינזברג מנכ"ל עזרה ובצרון, אמר: "עיריית תל אביב- יפו, באמצעות החברה, מרחיבה את פעילות ההתחדשות העירונית וזאת ללא מטרות רווח ומקדמת פרויקטים במקום בו יש צורך משמעותי בהתחדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully