וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם גג להקמת 30 אלף יחידות דיור באשקלון

יעל דראל

6.10.2015 / 21:54

ההסכם הגדול מסוגו אי פעם יוצא לדרך: המדינה תפעל לשיווק מואץ של קרקעות לבניית כ-30 אלף יחידות דיור בעיר, בשבעה מתחמים חדשים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טקס החתימה על הסכמי הגג באשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסכם הגג הגדול ביותר שנחתם עד כה יוצא לדרך באשקלון: במסגרת ההסכם החדש ישווקו באופן מואץ קרקעות לבנייתן של כ-30 אלף יחידות דיור בעיר, בשבעה מתחמים חדשים. ההסכם, שנחתם במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי האוצר והשיכון, משה כחלון ויואב גלנט, כולל סעיפים תחבורתיים רבים – בהם שלושה מחלפים, תחנת רכבת ומרכז תחבורה שיוקם בעיר. ההסכם כולל עוד הקמת אזור תעשייה והיי-טק ועלותו הכוללת מוערכת בכ-5 מיליארד שקלים.

בטקס החתימה נכחו עוד שר התחבורה, ישראל כץ, ממלא מקום מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון וכן ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני.

כאמור, הסכם הגג שעליו חותמת עיריית אשקלון כעת מוגדר כהסכם המשמעותי ביותר שנחתם עד כה והוא נחתם כעת לאחר עיכוב ממושך של כשנה, במהלכו דרשה עיריית אשקלון להגדיל את היקפו ולהחילו על שכונות נוספות המתוכננות להיבנות בעיר בשנים הקרובות. כיום מונה אשקלון כ-140 אלף תושבים והסכם זה צפוי כמעט להכפיל את אוכלוסיית העיר ולמקמה כעיר השישית בגודלה בישראל תוך עשור.

בעיריית אשקלון ציינו כי במסגרת ההסכם תיסלל יציאה צפונית חדשה מאשקלון וייבנו ריאות ירוקות בהיקף של אלפי דונמים. זאת, לצד קידום פרויקטי התחדשות עירונית. "הסכם גג זה לא רק יבטיח את עתידה של העיר כיעד מגורים מועדף על עשרות אלפי משפחות חדשות, אלא יחזק את העיר, יצור עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים, ישפר משמעותית את תשתיות התחבורה, יביא לפיתוח מרכזי תרבות ובילוי חדשים, ויקדם תכניות להתחדשות עירונית בשכונות הוותיקות", ציינו שם.

עד כה הסכמי הגג המשמעותיים ביותר שנחתמו היו בערים באר שבע, שם חתמה העירייה על הסכם להקמה מואצת של כ-20 אלף יחידות דיור וכן בעיר ראשון לציון שם נחתם הסכם להקמת 21 אלף דירות חדשות. הסכמים נוספים קודמו בשנתיים החולפות גם בקריית מוצקין, ראש העין – שבה נחתם הסכם להקמת כ-16 אלף דירות וכן כרמי גת (קריית גת) ורמלה שגם בתחומן ייבנו אלפי יחידות דיור בשנים האחרונות.

"60 אלף יחידות דיור במחירים מוזלים"

במהלך טקס החתימה על הסכם הגג לבניית 30 אלף דירות סיפר שר האוצר, משה כחלון, כי לפני שנה וחצי ביקר בעיר ושמע כי בעקבות קשיים בירוקרטיים מול מנהל מקרקעי ישראל נמנעת פתיחתו של מפעל בעל פוטנציאל העסקה של 1,000 עובדים. שר האוצר הבטיח האותה העת כי אם יעמוד בראש מנהל מקרקעי ישראל הוא יסיר את החסמים ויביא לפתיחת המפעל.

במהלך הטקס אמר כחלון כי החסמים הוסרו והמפעל הולך להיפתח וכי בעקבות המקרה הוא החליט לפתוח שירות חדש במשרד האוצר: "כוכבית כחלון". שירות זה יאפשר לכל מי שירצה לפתוח מפעל עם יכולת להגביר את התעסוקה בצורה משמעותית, לפנות לשר האוצר שיסייע לו לפתור את הבעיות באופן אישי.

שר האוצר התחייב כי כבר בתקופה הקרובה יימכרו לתושבים 2,500 דירות באשקלון במסגרת תכנית הדגל שלו - מחיר למשתכן בהנחה של מאות אלפי שקלים. שר האוצר אמר כי למרות הקואליציה הצרה הממשלה הנוכחית היא "ממשלה במירוץ" לבניית מאסיבית של דירות ותשתיות וכי קצב ההתקדמות הוא אדיר.

"פריסת אוכלוסיה בנגב ובגליל"

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, אמר בטקס: "50% מאוכלוסיית המדינה חיה בין חדרה לאשדוד. התכנסות האוכלוסיה מהווה סיכון בטחוני ויוצרת עומס כלכלי. לפיכך, עלינו לעשות כל שבכוחנו על מנת לאפשר את פריסת האוכלוסיה בגליל ובנגב. אני מברך על הסכם הגג בעיר אשקלון".

גלנט ציין כי לעיר אשקלון יש פוטנציאל מצוין בתחומי התיירות, התעסוקה, החינוך והניהול העירוני. "חיזוק אשקלון כעיר מרכזית בקצה הדרומי-מערבי של מדינת ישראל הוא יעד חשוב והכרחי".

  • עוד באותו נושא:
  • באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully