וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולי: זינוק של 100% במכירת דירות חדשות לעומת אשתקד

אורי חודי

7.9.2015 / 13:52

רוכשי הדירה הראשונה המשיכו לבצע עסקאות בהיקף ניכר - בניגוד למשקיעים שפעילותם בשוק נחתכה. 933 דירות חדשות נמכרו בחודש האחרון במחוז המרכז

בית משותף ברחוב המרי בגבעתיים וברקע השקיעה. נמרוד סונדרס
בית משותף ברחוב המרי בגבעתיים וברקע השקיעה/נמרוד סונדרס

מספר הדירות החדשות שנמכרות על ידי קבלנים ממשיך להיות גבוה גם בחודש יולי 2015.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שפורסמו היום (ב') ועוסקים בביקוש לדירות חדשות ומכירת דירות חדשות לציבור, עמד מספר הדירות שנמכרו בחודש יולי 2015 על 3,033. זו אמנם ירידה קלה של כ-4% (121 דירות) בהשוואה לחודש הקודם בו נמכרו 3,125 דירות חדשות, אולם בהשוואה ליולי 2014 מדובר בזינוק של קרוב ל-100%, מאחר שביולי אשתקד נמכרו רק 1,541 דירות חדשות.

לא מיותר להזכיר, כי בחודש יולי אשתקד עדיין לחצה כלפי מטה את השוק תוכנית "מע"מ אפס" של שר האוצר הקודם, יאיר לפיד. עם זאת, נתוני החודשיים האחרונים של הלמ"ס (יוני-יולי) בכל הנוגע למכירת דירות חדשות שוברים שיאים, כאשר לראשונה מאז דצמבר 1999 חצה נתון חודשי זה את 3,000 הדירות.

משרד האוצר פרסם אתמול סקירה חודשית הנוגעת לענף הנדל"ן, ממנה עלה כי היקף רוכשי הדירות להשקעה צנח בחודש יולי כמו גם היקף העסקאות הכולל שעמד על כ-9,200 דירות. נזכיר שנתוני האוצר מתייחסים לכלל העסקאות, כולל עסקאות יד שנייה.

עם זאת, בסקירה צוין שמול משקיעי הנדל"ן שפעילותם נחתכה, רוכשי דירה ראשונה דווקא המשיכו לבצע עסקאות בהיקף ניכר כך ש"מספר העסקאות ב'דירה יחידה' בחודש יולי הייתה השנייה בגובהה בהשוואה לחודש זה מאז 2002". נתוני הלמ"ס מהיום מעידים כי חלק ניכר מהעסקאות בוצע בשוק היד הראשונה וככל הנראה מספר השיא של מכירת דירות בחודש יולי יכולה להיות מיוחסת לזוגות צעירים ולרוכשי דירה ראשונה.

בחלוקה על פי מחוזות, המחוז בו מספר הדירות החדשות שנמכרו ביולי 2015 היה הגבוה ביותר הוא מחוז המרכז, בו נמכרו 933 דירות חדשות. במקום השני, מחוז הדרום בו נמכרו 573 דירות חדשות; ובמקום השלישי מחוז תל אביב, עם 505 דירות חדשות שנמכרו ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully