וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאיון העליון משנה כיוון: איפה קונים העשירים דירות?

יעל דראל

13.8.2015 / 11:36

מנתוני אתר מדלן עולה כי שוק דירות היוקרה בישראל משנה כיוון. עשירי ישראל מעדיפים נכסים יוקרתיים בערים – ונוטשים את צמודי הקרקע. וגם: כמה עסקאות לרכישת דירות מעל 20 מיליון שקל בוצעו בשנה האחרונה בישראל?

וילה און ליין. ארנולד בר,
וילה און ליין/ארנולד בר

השיח הציבורי סביב שוק הנדל"ן סובב בעיקר סביב מצוקתם של הזוגות הצעירים לרכישת דירה ראשונה וסביב עליית המחירים הדרמטית שפוקדת את השוק בשבע השנים האחרונות במסגרתה זינקו גם מחירי שכר הדירה בשוק השכירות. אלא שבמקביל למגמה זו, נתוני שוק היוקרה מצביעים על כך שרף הכניסה לפלח שוק זה אמנם עלה – אך פלח השוק היוקרתי לא הצטמצם, אלא משנה כיוון: רמת גן עולה על מפת שוק היוקרה, בעוד מספר העסקאות ביישובי היוקרה המסורתיים המציעים נכסים צמודי קרקע – דווקא במגמת צניחה.

מנתוני אתר מדלן, אשר יוצגו ביריד דירות היוקרה שייערך בשיתוף חברת בית בישראל, בשבוע הבא, עולה כי בשנה האחרונה בוצעו בישראל 20 עסקאות לרכישת נכסים במחירים הגבוהים מ-20 מיליון שקל. כך למשל, בתל אביב נמכרה בחודש דצמבר האחרון דירה חדשה בסכום של כ-44 מיליון שקל, לצד מספר עסקאות נוספות בעיר בחודשים האחרונים במסגרתן נרכשו דירות במחירים של כ-33 מיליון וכ-39 מיליון שקל. עסקאות בפלח השוק הזה בוצעו גם בירושלים והרצליה: אחת מהן היא עסקה לרכישת דירה שבוצעה ב-19 בנובמבר 2014 בירושלים, במסגרתה נרכשה דירת יד שניה בבירה בכ-34 מיליון שקל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישראל שוורץ, אנליסט במחלקת המחקר של אתר מדלן התייחס לזינוק במחירן ההתחלתי של דירות היוקרתי, שחל בין 2007 להיום ואמר כי "על מנת לקנות דירה השייכת לאחוזון העליון ב-2007 היה צורך לגייס סכום הגבוה מ-3.6 מיליון שקל, כיום לעומת זאת נדרש סכום הגבוה מ-4.7 מיליון ואילו סכום של 3.6 מיליון שקל יספיק היום כדי לקנות דירות באחוזון ה-97".

מנתוני מדלן עולה עוד כי הישובים בהן חלה הקפיצה הגדולה ביותר במספר עסקאות היוקרה הם תל אביב, נתניה ורמת גן. כך למשל, בתל אביב חל זינוק של 40% במספר עסקאות היוקרה שבוצעו בעיר בשנה החולפת בהשוואה לשנת 2007, בנתניה חל זינוק של 150% וברמת גן נרשמה עלייה דרמטית גם כן של 91% במספר העסקאות לרכישת דירות יוקרה בשנה החולפת, בהשוואה לשנת 2007.

מאידך, באותם ישובים בהם נכסי היוקרה הם נכסים צמודי קרקע, כדוגמת כפר שמריהו, הרצליה, רעננה וקיסריה, חלה ירידה של עשרות אחוזים. כך למשל, בכפר שמריהו חלה ירידה של 50% במספר העסקאות שבוצעו בשנת 2007 לעומת השנה האחרונה, בקיסריה חלה ירידה של 64% במספר העסקאות ובהרצליה פיתוח נרשמה ירידה של 47%.

"נתונים אלו משקפים תהליך שינוי שעבר על שוק היוקרה בשנים האחרונות. אם בעבר צמוד קרקע נחשב לנכס היוקרה האולטימטיבי, כיום דירות מיוחדות במיקום עירוני מרכזי ומפרט מפנק הן היעד הנחשק ביותר על ידי רבים מבעלי הממון", מציינים במדלן.

כנס "בית בישראל" בשיתוף אתר מדלן יתקיים ביום ראשון הקרוב במלון הילטון תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully