וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה דירה אפשר לקנות בתקציב של כמיליון שקל?

יעל דראל

9.8.2015 / 9:41

פלח השוק של דירות שמחירן נע בין 900 אלף שקל ל-1.1 מיליון שקל מהווה כ-14% משוק הנדל"ן. בדקנו - איפה תוכלו להשיג דירה בטווח זה וכמה חדרים?

בית ודירה בצפון. משה אסרף, ג'יליס
בית ודירה בצפון/ג'יליס, משה אסרף

העלייה הדרמטית במחירי הדיור בשנים האחרונות צמצמה עבור חלקים רבים באוכלוסייה את האפשרות לרכוש דירה בתקציב של בין 900 אלף ל-1.1 מיליון שקל. למרות זאת, מבדיקת מדלן עולה כי בשנה החולפת בוצעו בישראל 11,262 עסקאות בטווח המחירים הזה – פלח שוק המהווה כ-14% מכלל הרכישות של דירות ובתים בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דירות חדשות

מבדיקת מדלן עולה כי עבור מי שמחפשים לרכוש דירה חדשה בטווח המחירים הללו, קיימות עדיין לא מעט אלטרנטיבות – החל מבית בן שלושה חדרים בשכונת רמות בבאר שבע ועד לדירת 4 חדרים באשקלון או בטירת הכרמל, או דירת 5 חדרים ברובע יזרעאל החדש בעפולה. מנתוני מדלן עולה כי בשכונות הבאות ריכוז העסקאות בטווח המחירים הזה היה הגבוה ביותר בשנה האחרונה.

שכונת רמות, באר-שבע: שכונת רמות, הממוקמת בצפון מזרח באר שבע, הוקמה בשנות ה- 90' ונחשבת כיום לשכונה הגדולה ביותר בעיר, בה מתגוררים כ-26 אלף תושבים. רן בכר, אנליסט מחלקת המחקר במדלן מציין כי "מאמצע 2010 החלה תנופה מחודשת של בניה חדשה וזאת לקראת הקמת פארק תעשייה סמוך, ובהתאם לתוכניות להעברת בסיסים צבאיים רבים לאזור. במהלך 2014 שיווקה המדינה קרקעות ל- 500 יחידות דיור בשכונה כאשר כ- 1,500 יחידות דיור נוספות צפויות להיות משווקות בהמשך".

שכונת גלי כרמל, טירת הכרמל: גלי כרמל היא שכונה חדשה במערב טירת הכרמל. השכונה צפויה לכלול כ- 1,825 דירות בעתיד ונכללת בתכנית מקיפה לבניית אלפי יחידות דיור נוספות בטירת הכרמל בשנים הקרובות. בשכונה צפויים להיבנות בתי ספר (יסודי ותיכון) ומספר גני ילדים. כמו כן מתוכננים מרכזים מסחריים ומרכזים קהילתיים לרווחת התושבים. מיקומו של פארק ההיי-טק מת"מ, הנמצא במרחק קצר מהשכונה ,יאפשר לתושבים למצוא הזדמנוית תעסוקה רבות.

שכונת האגמים, אשקלון: שכונת האגמים, אחת מהשכונות הגדולות המתוכננות להיבנות בשנים הקרובות בארץ, ממוקמת בצד הדרומי של אשקלון. בשכונה, שנכון לעכשיו קיימת רק "על הנייר", מתוכננות להיבנות כ-6,500 דירות עבור 25 אלף תושבים. בשכונה ניתן יהיה למצוא מגוון רחב של טיפוסי דירות בבנייה רוויה נמוכה , החל מ-3 חד' ועד לפנטהאוזים. בלב השכונה יוקם אגם מלאכותי שייווצר על ידי ניקוז נחלים מקומיים.

כרמי גת , קרית גת: כרמי גת היא שכונה חדשה בקרית גת מצפון לנחל לכיש. השכונה תכלול כ-7,500 דירות בעיקר בבניה רוויה, בנוסף לכמה מאות קוט'גים. רן בכר, אנליסט מחלקת המחקר במדלן מציין כי "במרכז השכונה מתוכננת שדרה מרכזית רחבה, אשר תתחבר לרחוב הראשי של קריית גת, ולאורכה יקומו בתי מסחר. בדרום השכונה מתוכנן פארק גדול לאורך נחל לכיש בנוסף לשטחים ירוקים שיהיו בתוך השכונה. ניתן יהיה למצוא אפשרויות תעסוקה מאחר ופארק התעשייה קרית גת נמצא בסמוך".

רובע יזרעאל , עפולה: "רובע יזרעאל הינה השכונה החדשה של עפולה. השכונה, שאיכלוסה החל לפני כ- 3 שנים, תכלול כ- 4,600 יחידות דיור. השכונה מוקמת במיקום אסטרטגי בחלקה המזרחי של העיר, מרחק דקות נסיעה מבי"ח "העמק" ובסמוך לתחנת הרכבת העתידית המצויה כיום בבנייה. רן בכר, אנליסט מחלקת המחקר במדלן מוסיף כי "בימים אלו נבנים בשכונה מעל ל- 20 פרויקטים נוספים בשלבי בניה ושיווק שונים כאשר רוב הבניה הינה בניה רוויה בתמהיל רחב. השכונה סמוכה לפארק העירוני של עפולה ולמתחם קניות גדול הפועל באזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דירות יד שניה

מרכז העיר, פתח-תקווה: מרכז פתח תקווה מאופיין בבנייה ישנה משנות ה-50. השכונה נחשבת לשקטה, נקיה ורמת התחבורה בה סבירה אך ניכר כי ישנה בעיית חניה באזור. במהלך השנים האחרונות הגיעה לשכונה אוכלוסייה חרדית שמשנה את צביונה. בשכונה בוצעו כ-740 עסקאות בשנה האחרונה, מתוכם כ-130 עסקאות של דירות 3 חדרים יד שנייה בתקציב זה.

גילה, ירושלים: השכונה הוקמה בשנות ה-70 וממוקמת בדרום העיר, עם כ-50 אלף תושבים. השכונה מתאפיינת בבניה נמוכה אך ישנם תהליכים לפינוי בינוי באזור שבמסגרתם יהיו כ-1,000 יחידות דיור. במדלן מציינים כי "ישנן מספר גינות ציבוריות ובין היתר גם את פארק גילה המשרת את תושבי השכונה. מבחינת תחבורה, לאחרונה נפתח כביש מנחם בגין ששיפר את ניידות התושבים ובשכונה אין כמעט בעיות חניה". בשנה האחרונה בוצעו בה כ- 360 עסקאות, מתוכם 90 עסקאות של דירות 3 חדרים בתקציב המדובר.

רמב"ם, ראשון-לציון: אחת מהשכונות הוותיקות, ממוקמת במזרח העיר. השכונה נהנית מתחבורה ציבורית טובה אך מאידך ניכרת בעיית חניה באזור. כמו כן, אחד מחסרונותיה היא מחסור בגינות ציבוריות. בשכונה פועלים מספר מוסדות חינוך ביניהם האולפנא שקיבלה ממוצע ציונים של 88% עפ"י מדד מדלן - ממוצע עירוני גבוה הן בהשוואה עירונית והן בהשוואה ארצית. בשנה האחרונה בוצעו בה כ-400 עסקאות, מהן כ-52 עיסקאות בדירות 3 במגבלת התקציב.

רמת הנשיא, בת-ים: השכונה ממוקמת בחלקה הדרום מזרחי של העיר ומתאפיינת באוכלוסייה מעורבת של דתיים, חילונים, משפחות צעירות ומבוגרים. השכונה קרובה לצירי תחבורה ראשיים ולא ניכרת בעיית חניה. רן בכר אנליסט מחלקת המחקר של מדלן מציין כי "בשכונה יש אווירה קהילתית, פארק וגינות ציבוריות רבות. בשכונה יש עירוב של בניינים נמוכים וגבוהים ובעתיד מתוכנן פרויקט פינוי בינוי שבמסגרתו יהיו כ- 1,100 דירות חדשות בה. בשנה האחרונה בוצעו בה כ- 227 עסקאות, מהן 47 עסקאות ,בדירות 3 חדרים בתקציב המדובר".

מצפה ברנע, אשקלון: שכונה חדשה הממוקמת בצפון העיר. הבניה מתאפיינת ברבי קומות. בשכונה יוקם פארק גדול במרכז השכונה. האוכלוסיה באזור ברובה צעירה וחילונית. כיום יש בה רק בית ספר אחד ומספר גני ילדים מועט אך בסמיכות לשכונה ניתן למצוא מוסדות חינוך נוספים. בשנה האחרונה בוצעו 284 עסקאות ומתוכן 44 עסקאות בדירות 4 חדרים בתקציב המדובר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
• לפי מחירי שכירות מבוקשים, • מחושב לפי 12 חודשי שכירות בניכוי 5% בגין פחת ותיקונים מחוץ לקופסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully