וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע נמשך: נחקרו 250 מעלימי הכנסות מדירות

יעל דראל

29.7.2015 / 14:05

רשות המסים ממשיכה במבצע האכיפה וחוקרת חשודים נוספים בהעלמת הכנסות מהשכרת דירות שברשותם. בין היתר נחקרה אישה שהחזיקה ב-7 דירות ודיווחה רק על 2 מהן. ואברך משני כוללים שהשכיר 6 דירות

תל אביב. ראובן קסטרו
תל אביב/ראובן קסטרו

מבצע האכיפה של רשות המסים ממשיך להניב תוצאות: ברשות מדווחים כי בשבוע החולף נחקרו אברך הלומד בשני כוללים ומחזיק במניות של אולם שמחות וכן בעלת דירות שניסתה להשמיד מסמכים כשהחוקרים הגיעו לחיפוש בביתה. בזאת עולה מספר העצורים במבצע ל-20 ומספר הנחקרים עומד כעת על כ-250 איש.

על פי דיווחי הרשות, ברוב המקרים, הנחקרים לא השיבו לדרישה למילוי הצהרה על הנכסים שבבעלותם, שנשלחה אליהם, או מילאו את ההצהרות באופן שקרי. כך למשל, אילנה ולנטין משה מתל אביב, אשר דווקא מילאה את הצהרת המס ושלחה אותה, אך השמיטה את כל נכסי הנדל"ן שברשותה ואת הכנסותיה מהשכרתם. במקביל, ולנטין משה פתחה לפני כשבועיים תיק במשרדי מס הכנסה בירושלים והצהירה על שתי דירות בירושלים, שנרכשו והושכרו כביכול החל משנת 2013, אך על פי נתונים המצויים בידי הרשות ועדויות משכירים, הדירות הללו נרכשו הרבה קודם לכן וברשותה שבעה נכסים (ולא שניים). חלק מהנכסים במרכז ירושלים (ברחובות הלני המלכה והחבצלת), חלקם בתל-אביב, ואחרים בחולון ובנתניה, אותם רכשה והשכירה, בעוד היא עצמה מתגוררת בדירה בדמי מפתח.

במסגרת מבצע האכיפה, אותרה ולנטין משה והובאה לחקירה על ידי יחידת חקירות מס הכנסה ת"א, אך טענה שאין ברשותה מפתחות לביתה. בהמשך, כאשר במהלך החיפוש בביתה נתפסו מסמכים וחוזים המעידים על העבירות, ניסתה לקרוע את המסמכים.

עוד בין העצורים: יעקב יפה מבני ברק, שכיר באולם שמחות ואברך בשני כוללים המשכיר ששה מתוך שבעה נכסי נדל"ן בבעלותו המצויים בבני ברק, עפולה וקריית אתא. מלבד נכסים אלה, היו ליפה שמונה נכסים נוספים שרכש ומכר מאז 2007, כאשר החזיק בכל נכס כשלוש שנים בממוצע. על פי הודאתו, העלים למעלה ממיליון שקלים מהכנסותיו מהשכירות, אך במהלך החקירה עלה כי הוא גם מחזיק ב-15% ממניות חברת אולם השמחות בו דווח כשכיר בשנים 2013-2014. גם על אחזקותיו אלו לא דיווח ועל הכנסות שנוצרו לו מתוקף כך.

שני עצורים נוספים הם יהושע גליקמן מנתניה, כלכלן העוסק כיום בתחום הקבלה ופנימיות התורה, שנעצר על ידי חוקרי מס הכנסה מרכז בחשד שהכנסותיו בשנים 2005-2014 מהשכרת תשע הדירות בנתניה שבבעלותו, שחלקן אף מפוצלות, לא דווחו לרשות המסים. בין השאר נעצר גמלאי צה"ל מאשדוד על ידי יחידת יהלום והודה אף הוא בחקירתו בהעלמת של למעלה ממיליון שקל החל משנת 2004 מהכנסותיו מהשכרת ארבע דירות שבבעלותו באשדוד ובאשקלון. כל העצורים שוחררו בתנאים מגבילים.

מתוך כ-100 אלף מכתבים שנשלחו על ידי רשות המיסים כ-20,000 איש פתחו תיקי עוסק בגין הכנסות החייבות בדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully