וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחה האחרונה בגבעת עמל תתפנה עד נובמבר

יעל דראל

29.7.2015 / 9:11

בעקבות ההסכם שנחתם עמה תקבל משפחת ז'אן פיצוי של 250,000 שקל - 150 אלף שקל מתוכם במעמד הפינוי

פינוי של כוחות משטרה תושבים מבתים  בגבעת עמל מול מגדלי יו, ינואר 2014. דרור עינב
פינוי של כוחות משטרה תושבים מבתים בגבעת עמל מול מגדלי יו, ינואר 2014/דרור עינב

הקץ למאבק המשפטי בגבעת עמל? בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע השבוע כי המשפחה האחרונה בגבעת עמל, משפחת ז'אן, תתפנה בתוך כארבעה חודשים מהשטח תמורת פיצוי של כ-250,000 שקלים – אשר 150 אלף מתוכם יינתנו לה במעמד הפיצוי. קביעה זו מסיימת את הליך הפינוי במקום, במסגרתו ביקשה משפחת כוזהינוף לפנות את המתחם מיושביו לטובת בנייתו של פרויקט מגורים עתידי, שיכלול כ-174 יחידות דיור, אשר ייבנה בסמוך לפרויקט המגורים של חברת אלעד מגורים, בשליטת יצחק תשובה, בשכונה .

משפחת כוזהינוף רכשה את הקרקע, הנמצאת בחלקה הצפוני של גבעת עמל בהמשכו של רחוב פעמוני בשכונת בבלי, בפברואר 2014 בסכום של כ-200 מיליון שקל. העסקה התקיימה לאחר שענבל אור נכשלה במימוש הסכם האופציה עליו חתמה במקום, במסגרתו תכננה להקים את פרויקט "אור בבלי".

בעקבות הפסיקה צפויה השלמת פינוי המתחם להסתיים עד חודש נובמבר 2015. בשבועות האחרונים עזבו את המתחם שלוש משפחות שהתגוררו בו , לאחר שחתמו על הסכמי פיצוי מול המשפחה, שקיבלו תוקף של פסק דין. דוברים מטעמה של המשפחה ציינו כי "משפחה נוספת צפויה להתפנות מרצון בעוד מספר שבועות, בהתאם לסיכום שהושג עמה מבעוד מועד. משפחה נוספת עדיין נמצאת בשטח הציבורי, שאינו מפריע לבנייה".

באשר למשפחת ז'אן, פסק דין קודם שניתן במחצית 2014 (על ידי בית משפט השלום) קבע כי את זכותה לדיור חלופי עליה לתבוע מחברת אלעד מגורים, שכן היא החברה שהחליפה את ב.פ. מגורים, שחויבה במתן פתרון הדיור החלופי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפרויקט המתוכנן. הדמיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי ההערכות לאחר עזיבת המשפחות יחלו העבודות להכשרת הקרקע, לקראת הקמתו של פרויקט המגורים העתידי, שיתנשא על פי התוכניות לגובה של 42 קומות ויכלול כאמור כ-174 יחידות דיור. על פי התוכנית, הפרויקט יכלול בריכת שחייה חצי אולימפית, ספא, מרתף יינות, חמאם תורכי, מגרש סקווש ומתחם עסקים מתקדם.

עוד מתוכנן למרגלות המגדל, הקמה של פארק ציבורי רחב ידיים שבחלקו יפותח על ידי היזמים, בהתאם להתחייבות והסכם עם עיריית תל-אביב–יפו. הבנייה צפויה להתחיל בעוד כשנה ולהסתיים בראשית 2021.

ממשפחת כוזהינוף נמסר: "מהרגע שרכשנו את המגרש, היה לנו חשוב מאוד להגיע להסכמות שישביעו את רצונן של המשפחות שהתגוררו בשטח. אנו שמחים להוציא לדרך פרויקט חלומות שיכלול גם פיתוח סביבתי נרחב, כחלק מתפיסת עולמנו".

תגובת עו"ד אביב טסה, ב"כ משפחת כוזהינוף (או חברת מגדלי בראשית): "פסק הדין היה צפוי ומגרש הבנייה יהיה עכשיו פנוי ואנו בעיצומם של תהליך התכנון לבניין שהולך להיות אייקון חדש בתל אביב וכבר פנו אלינו הרבה מתעניינים בדירות והחלנו הרשמה. למרות מאמצים כבירים לנסות לסיים גם עם המשפחה האחרונה במו"מ, ביהמ"ש הכריע שוב שהם צריכים להתפנות. למרות פסק הדין משפחת כוזהינוף עדיין ישבה עם המשפחה על מנת לסייע להם כלכלית בהמשך חייהם ואנו מקווים שפינוי זה גם יהיה בהסכמה ובהבנה".

  • עוד באותו נושא:
  • גבעת עמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully