וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים לחקיקה אישרה את חוק השכירות ההוגנת

יעל דראל

27.7.2015 / 14:49

בין השאר קובעת ההצעה כי יוקם רשם שכירויות שיפעיל מנגנון דיווח,שיחייב כל משכיר דירה להעביר לרשם את פרטי החוזה. ההצעה צפויה לעלות לקריאה טרומית בצמוד להצעת החוק הממשלתית, בתחילת המושב הבא של הכנסת

ח"כ סתיו שפיר, הפנינג גאווה באוניברסיטת בר אילן, 14 ביוני 2015. ראובן קסטרו
ח"כ סתיו שפיר/ראובן קסטרו

התקדמות בחוק שכירות הוגנת: ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה היום (ב') את הצעת החוק של חברי הכנסת סתיו שפיר ורועי פולקמן. הצעה זו נועדה להבטיח תנאים הוגנים ל-2 מיליון שוכרי הדירות בישראל, וקודמה עוד בכנסת ה-19 - אך הוגשה מחדש בתחילת המושב בשיתוף פעולה של ח"כ שפיר (המחנה הציוני) וח"כ פולקמן (כולנו).

בין השאר קובעת ההצעה סטנדרטים לדירה הנחשבת ראויה למגורים וכן מבקשת להסדיר את האופן שבו מגובש חוזה לשכירת דירה, את גובה הערבות המותרת, וכן את חובותיהם של המשכיר והשוכר בנושא תיקונים ואחריות לשמירת הנכס. עוד קובעת ההצעה כי יוקם רשם שכירויות שיפעיל מנגנון דיווח, שיחייב כל משכיר דירה להעביר לרשם את פרטי חוזה השכירות בתוך חודש ממועד החתימה. המאגר יהיה שקוף ופתוח לעיון הציבור לשם בחינת חוזים קודמים על אותה הדירה ואף חוזים באזור הסמוך. בנוסף, על פי ההצעה, יוענקו תמריצי מס למשכירים לטווח ארוך של חמש שנים לבעלי דירות שאף יציעו חוזים הוגנים הכוללים פיקוח על מחיר שכר הדירה.

יצוין כי ההצעה אושרה לאחר שהושגה פשרה בנושא הגבלת מנגנון העלאת שכר הדירה: במקום ההגבלה הוחלט לאמץ מתווה שיתמרץ משכירי נכסים לא להעלות את שכר הדירה במשך חמש שנים באמצעות הטבות מס. מנגנון זה תואם את המנגנון שהציע לאחרונה שר האוצר, משה כחלון, שלפיו משכירי דירות יזכו להנחות במס שבח במועד מכירת הנכס במידה ולא יעלו את שכר הדירה אלא יסתפקו בהצמדה למדד. ההצעה צפויה לעלות לקריאה טרומית בצמוד להצעת החוק הממשלתית, בתחילת המושב הבא של הכנסת.

ח"כ סתיו שפיר מסרה כי: "מאבק של יותר משנתיים שנתקל באינספור התנגדויות מכל הכיוונים האפשריים, נושא היום פרי. זה יום גדול ל-2 מיליון שוכרי דירות בישראל שסוף שסוף מתחילים לראות את הסוף של הג'ונגל הזה. את ההצעה הזאת קידמתי יחד עם חברי הכנסת חיליק בר ואורלי לוי אבקסיס עוד מהכנסת הקודמת ואני שמחה ששר האוצר משה כחלון החליט כבר עם הקמת הממשלה לאמץ אותה". יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן מסר: "כחלק מסיעת כולנו, אני מאמין בשוק חופשי ובתחרות, אבל כשיש כשלי שוק מחובתנו כמחוקקים להתערב ולפתור אותם. מחירי השכירות בישראל האמירו לשחקים בשנים האחרונות וקורת גג הופכת מזכות יסוד למותרות. הצעד הזה הינו צעד משלים לרפורמת הדיור שמוביל שר האוצר וההצעה גובשה בתמיכתו. אני מאמין כי בסופו של דבר האינטרס של השוכרים והמשכירים לשוק שכירות הוגן הוא אינטרס משותף".

מדד יד2: מה עשו מחירי השכירות בחצי השנה האחרונה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully