וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני קניית הדירה - תסתכלו גם על מה שמסביבה

26.7.2015 / 10:08

סביבת המגורים העתידית שלכם חשובה לא פחות מגודל המטבח או צבע האריחים בדירה החדשה שזה עתה אתם עומדים לרכוש. כל מה חשוב לדעת כדי ליהנות גם מחוץ לארבעת הקירות שלכם

פארק גבעתיים, יולי 2015. ניב אהרונסון
פארק גבעתיים, יולי 2015/ניב אהרונסון

כולנו מתעניינים במפרט הטכני של הדירה המבוקשת, שטח הפנים, גודל חדר השינה וצבע האריחים. אבל אם תחשבו על זה רגע ברצינות, תבינו שהמרפסת שלכם היא החדר החשוב ביותר בדירה החדשה שאתם עומדים לרכוש. הערסל המתנדנד או ריהוט הבמבוק החדש שאתם מתכננים להתקין שם הוא לא הסיפור כאן. מה שיותר חשוב במרפסת הוא הנוף המשתקף ממנה, או יותר נכון סביבת המגורים הקרובה בה אתם מתכוונים להעביר את השנים הקרובות.

הכוונה היא לשורה של פרמטרים אותם תצטרכו לבחון לפני שאתם ניגשים לבנק ומיצוי נבון שלהם יוביל לעליה משמעותית ברמת החיים - שלכם ובעיקר של הילדים שלכם. ביקורים תכופים במוסדות החינוך, תרבות ובילויים, הכרת הקהילה שכבר גרה מסביב ובדיקה של איכות התשתיות מול הרשויות יעשו עבורכם את העבודה, אבל קשה לדרוש מכם להקדיש לזה את הזמן המתאים לכך.

בינתיים אפשר וצריך להיעזר במקורות מידע אחרים. הנה כמה מהם:

לימודים – איכות מוסדות הלימוד והקרבה אליהם מהווים שיקול רציני בהחלטה היכן לרכוש את דירת המגורים הבאה. אם מדובר בשכונת מגורים קיימת הרי שבירור קצר מול הרשות המקומית פותר את הבעיה אבל מה אם מדובר בשכונה חדשה לגמרי שנמצאת בשלב התכנון? במקרה כזה ניתן לבקש ברשות המקומית את מסמכי התב"ע (תכנית בניין עיר) אשר כוללים את חלוקת השטחים לפי סוג שימוש (מגורים, מוסד לימודי, שטח ציבורי, מסחר ועוד). זה לבטח ייקח קצת זמן אבל שווה להשקיע בעתיד הילדים ולקבל את ההחלטה הנכונה.

הנגישות למוסדות הלימוד חשובה אף היא וכמובן שחשוב לדעת מהם קווי התחבורה הציבורית המגיעים אליהם ומהם מרחקי ההליכה. אם עד כאן הכול קלע לטעמכם, הגיע הזמן לבדוק את איכות מוסדות הלימוד. כאן כבר תצטרכו לכתת קצת רגליים ולשאול את תושבי הסביבה בנוגע לרמת הלימודים באזור. מומלץ לקבל תמונה מקיפה יותר על ידי עיון בתוצאות מבחני המיצ"ב שעורך משרד החינוך פעם בשנתיים ומודדות את רמת התלמידים במספר תחומים בסיסיים, שביעות רצון התלמידים והמורים, משמעת והתנהגות.

ברשת האינטרנט ניתן למצוא את תוצאות מבחני המיצ"ב של שאר מוסדות הלימוד באזור ולהשוותם, כמו גם מדדים נוספים ודירוגים שערכו גופים שונים כמו ארגוני חינוך וצרכנות.

תרבות, חברה וקהילה – דירה חדשה היא כאמור גם סביבה חדשה וכמובן שגם חיי חברה ופנאי חדשים. לפיכך חשוב לאסוף מידע על הפעילות התרבותית המתקיימת בשכונה החדשה או האזור, כמו גם על אירועי המתנ"ס מקומי, היכל תרבות, מרכזי פעילויות וחוגים, ספריה, קאנטרי קלאב, בתי קפה ועוד.

בנוסף, אם מדובר בשלב בניה מתקדם מומלץ לבקש מהקבלן הבונה את רשימת הדיירים העתידית ולנסות וליצור קשר ראשוני מול שכניכם לעתיד או לחפש אם קיימת קבוצת פייסבוק של השכונה באמצעותה ניתן לעקוב אחר חיי הקהילה ולהסיק על אופי הקהילה ועל האווירה הכללית בשכונה. רשת האינטרנט כמובן, יכולה להיות לעזר רב כדי לחקור דיווחים חדשותיים, כתבות ותוכן גולשים.

טיפ אחרון: זכרו שהדרך הטובה ביותר לאסוף מידע היא פשוט להסתובב בין האנשים שכבר חיים בשכונה או האזור ולא להתבייש לשאול. גן השעשועים השכונתי הוא מקום נהדר לקבל מידע מהימן מהורים ותושבים כמעט על כל נושא. בנוסף, חשוב לזכור שכמוכם, גם שכניכם לעתיד מגיעים עם חששות ולבטים וגם הם מעוניינים ליצור מעגלים חברתיים חדשים שעם הזמן יהפכו את כולכם גם לחברים.

מערכת וואלה! news בשיתוף עם שיכון ובינוי
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully