עו"ד קלגסבלד מכר את דירתו במגדל רוטשילד 1 ב-44 מ' ש'

עו"ד דורי קלגסבלד רכש את הדירה בשנת 2008 תמורת כ-22 מיליון שקל ■ בין השכנים: עידן עופר, ליאורה עופר, שמואל חרל"פ, רונלד כהן וצבי זיו

דורי קלגסבלד / צלם: יונתן בלום
דורי קלגסבלד / צלם: יונתן בלום

אקזיט מרשים לעו"ד דורי קלגסבלד, שמכר לאחרונה את דירתו במגדל היוקרתי "רוטשילד 1" בתל-אביב תמורת 44 מיליון שקל לתושב חוץ.

מדובר בדירה שרכש קלגסבלד בחודש יולי 2008 על הנייר, מחברת חבס שהקימה את המגדל. הדירה ממוקמת בקומה ה-13, צופה לים ומשתרעת על פני כ-550 מ"ר ברוטו כולל 3 מרפסות.

קלגסבלד עצמו מתגורר עם רעייתו יעל טבת בכפר שמריהו, ודירת היוקרה המושקעת במגדל, שעוצבה על-ידי האדריכל פיצו קדם, לא אוכלסה עד היום.

על-פי הערכות, העסקה הניבה לקלגסבלד תשואה נאה של כ-100% בגין מכירת הדירה כעת. בעת שיווק המגדל ב-2008, עמדו מחירי הדירות במגדל סביב סכום ממוצע של 10-12 אלף דולר למ"ר, בעוד היום עומד המחיר על סכום ממוצע כפול למ"ר.

עו"ד קלגסבלד מכר את הדירה לאחר שגם יו"ר בנק הפועלים לשעבר, שלמה נחמה, מכר לאחרונה את דירתו במגדל לתושב חוץ תמורת 45 מיליון שקל.

עם רוכשי הדירות בפרויקט, שרובם ביצעו את העסקאות בשנת 2008, נמנים גם איש העסקים עידן עופר ואחותו, אשת העסקים ליאורה עופר; מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, צבי זיו; מנכ"ל רשת פוקס, הראל ויזל; מנכ"ל אלקטרה בע"מ לשעבר ומנכ"ל קבוצת עזריאלי לשעבר, שלמה שרף; יו"ר קבוצת כלמוביל, שמואל חרל"פ; בעלי חברת מאיר יבואנית הרכבים, יעקב שחר; אלמנתו של עו"ד יגאל ארנון, סאקי ארנון; ומייסד קרן אייפקס, סר רונלד כהן, העומד על-פי הערכות מאחורי עסקת רכישת מתחם הדולפינריום מהימים האחרונים תמורת 200 מיליון שקל, שרכש עם קבוצת משקיעים מבעלי המתחם יוסף בוכמן.

בשנת 2010 רכש איתן ורטהיימר, יו"ר חברת ישקר ובנו של התעשיין סטף ורטהיימר, דירה המתפרשת על פני כל קומה 29 של המגדל, בשטח 800 מ"ר; וב-2011 הצטרף לרשימת רוכשי הדירות במגדל גם בעלי חברת הוט, המיליארדר פטריק דרהי.

המגדל ממוקם בקצה המערבי של שדרות רוטשילד, בפאתי שכונת נווה-צדק, ונחשב אחד ממגדלי המגורים היוקרתיים בישראל. שיווק המגדל, שמתנשא לגובה של 32 קומות וכולל 37 דירות בלבד, התחיל בקיץ 2007 והסתיים בסוף שנת 2010.

המגדל שהקימה חברת חבס בבעלות הרצל חבס הפך לאייקון יוקרה בתל-אביב, המשך מוצלח לפרויקט מגדלי YOO שהקימה חבס בפארק צמרת בתל-אביב והפכו גם הם לסמל יוקרה.

אלא שהרווחים שגרפה חבס משני הפרויקטים לא סייעו לה בסופו של יום להימנע מהליך פירוק החברה ומכירת נכסיה בשל קשיים כלכליים. ביולי 2013 רכש יסם ההיי-טק עידו סוסן, מייסד חברת אינטוסל, 650 מ"ר שטחי מסחר בפרויקט ב-26.5 מיליון שקל. את השטחים רכש סוסן מהיזם אלי ניניו, שרכש ב-2009 את שטחי המסחר והמשרדים בפרויקט מחברת חבס ב-58 מיליון שקל, הכוללים בסך הכול 3,000 מ"ר.

בחודשים האחרונים הסתיימה מכירה של דירות רבות במגדל רוטשילד 1, שמכרו משקיעים, וכעת, לאחר תקופה ממושכת, הוא צפוי להתאכלס בדיירי קבע.

קלגסבלד עומד בראש משרד עורכי הדין ד"ר א. קלגסבלד ושות' שהקים ב-2007, המתמחה בליטיגציה אזרחית ופלילית, וייצג אנשי ציבור בכירים כמו ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועדת טירקל לחקר המשט לעזה, והאלוף יואב גלנט בהליכים בפני מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה הקשורים למינויו לרמטכ"ל. מלבד זאת ייצג חברות מסחריות בתחום ההגבלים עסקיים ועבירות צווארון לבן.

בעבר היה קלגסבלד שותף במשרד עורכי דין עם עו"ד יורם דנציגר, שלימים מונה לשופט בית המשפט העליון. בסוף 2006 ריצה קלגסבלד 13 חודשי מאסר, לאחר שפגע עם מכוניתו באם ובנה בדרך נמיר והביא למותם.

מעו"ד דורי קלגסבלד לא נמסרה תגובה.

השכנים של דורי קלגסבלד
 השכנים של דורי קלגסבלד