הם יורידו לכם את מחירי הדירות? צפו: המתמודדים לכנסת גרים בווילות ודירות יוקרה ששוות מיליונים

הווילה של נתניהו בקיסריה והדירה בי-ם שוות 24 מ' ש' ■ נפתלי בנט גר בבית ברעננה ששווה 10 מ' ש' ■ הבית של יאיר לפיד שווה 6.5 מ' ש' ■ ומה עם פרי, לבני, פואד, מופז, דרעי ושאר המתמודדים לכנסת? ■ בואו להציץ בבתיהם

בנימין נתניהו / מספר 1 בסיעת הליכוד ביתנו

איפה גר: רחוב הדר, קיסריה; וגם רחוב עזה, ירושלים

ביתו של ראש הממשלה בקיסריה נמצא בראש טבלת הנכסים של המועמדים הבולטים לבחירות הקרובות. שוויו מוערך כיום סביב 16 מיליון שקל. מדובר בווילה ברחוב הדר, שאותה רכש נתניהו בשנת 2002 בסכום שנתפס היום כבדיחה - 5 מיליון שקל. הווילה, שממוקמת בקו ראשון לים, בנויה על מגרש ששטחו 1.4 דונם וכוללת שתי קומות, מרתף ובריכת שחייה בשטח בנוי כולל של כ-500 מ"ר.

לאחר רכישת הווילה, השקיעו בני הזוג נתניהו סכום נכבד בשיפוצה והם שוהים בה מאז בעיקר בסופי שבוע. תושבי הרחוב העלו לא פעם טענות בדבר עומסי התנועה והקושי להיכנס לרחוב בסופי שבוע בשל נוהלי אבטחה קפדניים עת שוהה במקום משפחת נתניהו. ביתר ימות השבוע שוהה המשפחה בבית ראש הממשלה בירושלים.

רחוב ההדר שב לכותרות בימים האחרונים, לאחר שנחשף ב"גלובס" כי האוליגרך הרוסי ואלרי קוגן, שרכש לפני ארבע שנים חמש וילות על שטח של 11 דונם ברחוב ומקים עליהן בימים אלה ארמון ששטחו 6,000 מ"ר, רכש לאחרונה שתי וילות נוספות בשטח 2.7 דונם ב-27 מיליון שקל. האחת על מגרש בשטח 1.3 דונם תמורת 13 מיליון שקל והאחרת על שטח 1.4 דונם תמורת 14 מיליון שקל.

בשל העובדה כי בני הזוג נתניהו השקיעו סכומים ניכרים בשדרוג ביתם, ולצד פרמיה של אחוזים בודדים שמעניק המוניטין של בעליו - הנכס מוערך לדברי מומחי הנדל"ן הפועלים במקום בסכום של 4 מיליון דולר, כלומר כ-16 מיליון שקל.

תיק הנדל"ן של נתניהו לא מסתיים בקיסריה ונכלל בתוכו גם נכס בבירה. מלבד מעונו הרשמי של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, לנתניהו גם דירת דופלקס בבניין מגורים משותף ברחוב עזה שבשכונת רחביה היוקרתית.

אמנם מדובר בבניין ישן שנבנה בשנת 1940, אך הדופלקס משופץ וממוקם בקומה השנייה והשלישית של הבניין בשטח כולל של 240 מ"ר ומרפסות הכוללות 63 מ"ר. חיסרון בנכס של נתניהו, כי בבניין אין מעלית וכי הוא פונה בחלקו לרחוב עזה, הנחשב לציר סואן יחסית. לדברי מומחי נדל"ן באזור, שווי הנכס על פי עסקאות דומות באזור נע נכון להיום סביב 2-2.25 מיליון דולר, כלומר 8-9 מיליון שקל.

הבתים של בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר הרצל שפירא
 הבתים של בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר הרצל שפירא

אהוד ברק / שר הביטחון הפורש מהחיים הפוליטיים

איפה גר: מגדל G השופטים בתל אביב (בשכירות)

אהוד ברק אמנם לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת, אך הוא אולי הפוליטיקאי המסוקר ביותר מאז 2003 מבחינת העדפותיו הנדל"ניות. זאת, כשהחליט לנטוש את היישוב הכפרי כוכב יאיר ואת הווילה המפוארת שבנה בכפר שמריהו - שבה לא הספיק להתגורר מעולם בשל גירושיו מאשתו הראשונה נאוה ברק, לטובת דירת יוקרה במגדלי אקירוב בתל אביב.

מאז הספיק למכור את הדירה המפורסמת לאיש העסקים טדי שגיא, להצטרף לקבוצת רכישה ולרכוש דירה על הנייר במגדלי אסותא בתל אביב, ולעבור להתגורר בינתיים בשכירות במגדל G השופטים של חברת גינדי החזקות. מכירת הדירה לשגיא במארס 2012 קטפה את תואר אחת מעסקאות נדל"ן היקרות לאותה שנה.

ברק עצמו רשם אקזיט מכובד לאחר שאת הדירה רכש בשנת 2003, תקופת שפל בשוק הנדל"ן, ב-12 מיליון שקל "בלבד". יחד עם זאת, הליך המכירה היה לא פשוט וארוך במיוחד. את הדירה הציעו ברק ורעייתו נילי פריאל למכירה לראשונה בחודש אוגוסט 2008, ודרשו עליה 40 מיליון שקל. כמעט שנה אחר כך, בחודש אוקטובר 2009, הועמדה שוב הדירה היוקרתית למכירה - הפעם לפי תג מחיר של 30 מיליון שקל. לבסוף, את הדירה בקומה 31 במגדל המערבי המשקיפה לים וכוללת כ-450 מ"ר, החליט לרכוש מי שמחזיק בדירה הנוספת בקומה - איש העסקים טדי שגיא - ששילם עליה בחודש מארס האחרון 26.5 מיליון שקל, וכעת חולש על פני הקומה כולה ומחזיק בבעלותו את שתי הדירות בקומה.

לאחר מכירת הדירה הסביר ברק בדף הפייסבוק שלו כי המגורים במגדל גרמו לתחושת ניכור וניתוק מחלקים רחבים בציבור. הוא הוסיף כי למרות שהצליח לרכוש את הדירה לאחר עמל רב והצלחה בשוק הפרטי, עם חזרתו לחיים הציבוריים היה קשה שלא להבחין בביקורת בעניין מקום מגוריו בפרויקט שהפך סמל המותרות של העשירון העליון.

רק בשבוע שעבר נודע כי ברק קיבל אישור חריג ממשרד מבקר המדינה להשקיע את הכספים שקיבל ממכירת הדירה, שלא בחברת נאמנות ציבורית כפי שנהוג בחוק באשר לכספיהם ומניותיהם של חברי ממשלה, אלא בחשבון נאמנות חדש. האישור ניתן על רקע הצהרתו כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת.

לפני שנתיים הצטרפו ברק ופריאל לקבוצת הרכישה "העיר החדשה" שארגנו דרור הלוי ורביב צולר במתחם בית החולים אסותא הישן ברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב. הם רכשו דירה בקומה 23 של המגדל שיוקם במקום, ששטחה 200 מ"ר, והם צפויים להתגורר בה רק בעוד כמה שנים עם השלמתו, לצד מנכ"לית בנק לאומי לשעבר גליה מאור ומנכ"ל בנק מזרחי טפחות אלי יונס שהצטרפו גם הם לקבוצה.

עד שהמגדל יאוכלס, עברו בינתיים ברק ופריאל להתגורר בשכירות בדירת 210 מ"ר באחת הקומות הנמוכות במגדל היוקרה G השופטים של חברת גינדי החזקות, השוכן בפינת הרחובות שאול המלך ואבן גבירול, תמורת 25 אלף שקל לחודש. הם שכרו את הדירה לתקופה של שנתיים. במגדל, המתאכלס בימים אלה, רכשו דירות גם בעל השליטה בבנק הפועלים ובחברת שיכון ובינוי שרי אריסון, יו"ר בנק לאומי לשעבר איתן רף, עורכי הדין יהודה ותמי רוה, איש העסקים מולי ליטבק והזמר צביקה פיק.

יאיר שמיר / מספר 5 ברשימת הליכוד ביתנו

איפה גר: רחוב אמירים, סביון

שמיר, בנו של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר ז"ל, מתגורר ברחוב ללא מוצא בחלק הוותיק של סביון, בבית הבנוי על מגרש גדול של 1.2 דונם.

במקור כלל המגרש 1.3 דונם, אך תושבי הרחוב תרמו 100 מ"ר משטחם לטובת הקמת גינה ציבורית. הבית עצמו בנוי בשטח גדול מהסטנדרט, וכולל כ-400 מ"ר בנוי.

יתרונות הבית שהוא ממוקם ממש בכניסה לרחוב וניתן לצאת ולהיכנס אליו די בקלות. בנוסף, הבית עצמו גובל במגרש בן 2 דונם, ולכן יש בו פרטיות רבה.

הבית של יאיר שמיר / צילום: תמר מצפי
 הבית של יאיר שמיר / צילום: תמר מצפי

בוז'י הרצוג / מספר 2 במפלגת העבודה

איפה גר: רחוב צה"ל הראשי בשכונת צהלה בצפון תל אביב

הרצוג מתגורר בבית פרטי צנוע יחסית ברחוב צה"ל, ברחוב הראשי של שכונת צהלה, ומכאן חסרונו העיקרי. הקוטג' ממוקם למעשה בחלק הוותיק של השכונה וסמוך למרכז המסחרי שנמצא באותו רחוב. הקוטג' עצמו בנוי על מגרש בשטח 580 מ"ר. הבית, שחזותו החיצונית צנועה, תואם את הבנייה שאפיינה את בתיה הראשונים של השכונה. מגרשים בשטח של 500-550 מ"ר ברחוב צה"ל נמכרו בגבולות שבין 5.5-6 מיליון שקל. לדברי מומחי הנדל"ן הפועלים באזור כיום, שווי המגרש נע סביב 7 מיליון שקל, ועם הבית הבנוי - סביב 8-8.5 מיליון שקל.

הבית של בוז'י הרצוג / צילום: תמר מצפי
 הבית של בוז'י הרצוג / צילום: תמר מצפי

גלעד ארדן / מספר 4 ברשימת הליכוד ביתנו

איפה גר: רחוב הדוכיפת בסביון

לפני שנים אחדות, עת התגורר בשכירות ביישוב גני יהודה, רכש ארדן מגרש בשטח חצי דונם ברחוב הדוכיפת בסביון, במסגרת המבצע שהציעה חברת אפריקה ישראל שמכרה 292 מגרשים בני חצי דונם בבעלותה. לאחרונה הסתיימה בניית הבית ובני משפחת ארדן עברו להתגורר בו. מדובר בבית בנוי בשטח בנוי של כ-300 מ"ר, כאשר שווי המגרש מוערך כיום ב-3.5 מיליון שקל, והבנייה שנבנתה בסטנדרט גבוה יחסית מוערכת סביב 2.7-3.2 מיליון שקל. היתרונות בבית הם היותו פינתי וגבוה טופוגרפית. כמו כן הוא פונה למגרש בן דונם, ולכן פחות צמוד לבתים שכנים והפרטיות בו רבה.

הבית של גלעד ארדן / צילום: עינת לברון
 הבית של גלעד ארדן / צילום: עינת לברון

סילבן שלום / מספר 6 בסיעת הליכוד ביתנו

איפה גר: רחוב בנימין, רמת גן

לסילבן שלום ולאשתו ג'ודי שלום מוזס בית מפואר בשכונת תל בנימין ברמת גן, הממוקמת בין שיכון ותיקים למתחם הבורסה בעיר. מדובר בבית צמוד קרקע ברחוב בנימין, שבו מתגוררים גם שגרירי מדיניות שונות השוהים בישראל. הבית הבנוי על מגרש בן 1.1 דונם, מגרש נדיר ברמת גן, ועל כן אין עסקאות דומות להשוואה מהתקופה האחרונה.

הבית של סילבן שלום / צילום: תמר מצפי
 הבית של סילבן שלום / צילום: תמר מצפי

נפתלי בנט / יו"ר מפלגת הבית היהודי

איפה גר: רחוב ציפמן, רעננה

נפתלי בנט, שזכה לכינוי "כאב הראש של נתניהו", מתגורר עם אשתו גילת בבית פרטי ומפואר ברחוב ציפמן במזרח רעננה. את הבית בנה בנט בעשר אצבעותיו, לאחר שמכר את חברת אבטחת המידע "סיוטה" שייסד ב-145 מיליון דולר. הווילה ממוקמת סמוך לרחוב עקיבא, עם גישה נוחה יחסית לצומת כפר סבא רעננה. הבית ממוקם על מגרש בשטח רשום של 820 מ"ר, גדול מהמקובל באזור, ועליו בנוי בית חדש יחסית שנבנה בסטנדרט גבוה. הסביבה הינה סביבה מבוקשת בקרב הציבור הדתי-לאומי ויש בה כמה מבני ציבור המותאמים לציבור זה.

לפי נתוני מס שבח, הנכס נרכש בשנת 2007 תמורת כ-8.275 מיליון שקל ושטחו הבנוי הוא כ-385 מ"ר. בית ישן יחסית על מגרש בשטח 356 מ"ר ברחוב השריון נמכר במאי השנה תמורת 5.7 מיליון שקל. בית חדש יחסית ברחוב אחד העם על מגרש בשטח 787 מ"ר נמכר בפברואר 2011 תמורת 10.68 מיליון שקל. שווי הקרקע באזור עומד על 11 אלף שקל למ"ר.

הבית של נפתלי בנט / צילום: עינת לברון
 הבית של נפתלי בנט / צילום: עינת לברון

פואד בן אליעזר / מספר 5 בסיעת העבודה

איפה גר: פרויקט לאורה ביפו

חבר הכנסת פואד בן אליעזר רכש לאחרונה על הנייר דירת פנטהאוז מפוארת בקומפלקס היוקרה LAURA ביפו. הפנטהאוז כולל 5 חדרים ומרפסת גג מערבית בשטח של כ-100 מ"ר הצופה לים. את הפרויקט תכנן האדריכל אילן פיבקו. פואד חיפש פרויקט בעל אופי אינטימי ויוקרתי בקרבת הים. בפרויקט לאורה הנבנה בימים אלה ע"י חברת אלמוג כדאי ברחוב מרגוע, בקרבה לטיילת יפו, וכולל 18 יח"ד. מדובר במתחם מגורים שבו שני בניינים נמוכים וסמטה פנימית, לובי פתוח לחצר פנימית. הפרויקט צפוי להתאכלס בחודשים הקרובים.

הבית של פואד בן אליעזר / צילום: יאיר ואזנה
 הבית של פואד בן אליעזר / צילום: יאיר ואזנה

ישראל כץ / מספר 2 בסיעת הליכוד ביתנו

איפה גר: מושב כפר אחים

שר התחבורה ישראל כץ מתגורר במושב כפר אחים סמוך לקרית מלאכי, השייך למועצה האזורית באר טוביה. שווי מגרשים בהרחבה של המושב נע סביב 1-1.2 מיליון שקל. שווי בתים גמורים בהרחבה - 2.5-2.7 מיליון שקל. במושב שווי משקים הכוללים בית מגורים גדול בחלקה א' ושטחים בחלקות ב' ו-ג' נע כבר סביב 5-5.5 מיליון שקל. כץ מתגורר בבית מטופח, בחלק היותר מבוקש של המושב. לבעלי משקים גם שותפות בחלקה ג', שחלק משטחיה הם ליד צומת סילבר ונחשבים לשטחים פוטנציאליים, מה שנותן ערך מוסף למשקים במושב על פני בתים בהרחבה.

הבית של ישראל כץ / צילום: רפי קוץ
 הבית של ישראל כץ / צילום: רפי קוץ

יאיר לפיד / יו"ר מפלגת יש עתיד

איפה גר: רחוב מאיר פינשטיין ברמת אביב ג', תל אביב

לפיד, המחזיק במצע הסיעה שעומדת בראשה תוכנית גרנדיוזית לפתרון מצוקת הדיור, מתגורר בעצמו בבית צמוד קרקע בשכונת רמת אביב ג' בצפון תל אביב.

הבית מהווה חלק מקומפלקס של קוטג'ים טוריים ברחוב מאיר פיינשטיין - רחוב משולב ללא מוצא בצפון מערב השכונה. שטחו הבנוי הינו כ-226 מ"ר בנוי על מגרש בשטח של כ-250 מ"ר. קוטג' טורי דומה באותה רחוב, אך משופץ ברמה גבוהה מאוד, מוצע כיום למכירה ב-6.8 מיליון שקל. קוטג' עם נתונים דומים נמכר באחרונה ב-5.7 מיליון שקל.

הבית של יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי
 הבית של יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי

גדעון סער / מספר 3 בסיעת הליכוד ביתנו

איפה גר: דירה בשכירות באזור כיכר רבין

שר החינוך גדעון סער נפרד לאחרונה מאשתו והחל בזוגיות חדשה עם מגישת החדשות גאולה אבן. כיום הוא מתגורר בדירה שכורה באזור כיכר רבין בת"א. על פי פרסומים, הדירה שבבעלותו ובבעלות אשתו ברחוב מזא"ה בתל אביב מוצעת כיום למכירה בשל פרידתם. מדובר בדירה הממוקמת בקומה השלישית של בניין ישן הממוקם מזרחית לרחוב יהודה הלוי. הדירה עצמה משופצת ומושקעת, כוללת 140 מ"ר ובנויה למעשה משתי דירות שאוחדו לאחת. למרות שסער מבקש על הדירה 6 מיליון שקל, המחיר אמור לשקף ע"פ עסקאות דומות באזור 30 אלף שקל למ"ר.

הבית של גדעון סער / צילום: תמר מצפי
 הבית של גדעון סער / צילום: תמר מצפי

יעקב פרי / מספר 5 בסיעת יש עתיד

איפה גר: רחוב שמואל רומנילי, שיכון דן בתל אביב

יו"ר בנק מזרחי טפחות לשעבר, יעקב פרי, שהצטרף לרשימתו של יאיר לפיד יש עתיד וטען בתוקף כי הוא יותר קרוב במהותו למעמד הביניים מאשר לעשירון העליון, מתגורר בביתה של אשתו השלישית אסנת מרקוביץ' בשיכון דן בתל אביב.

את הנכסים שהיו בבעלותו הוא סיפר בכמה הזדמנויות כי השאיר לשתי גרושותיו. בני הזוג מתגוררים כיום בבניין משותף ברחוב שמואל רומנילי הכולל שלושה דיירים בלבד, בדירת גג השוכנת בקומה השנייה והשלישית. הדירה, ששטחה הוא כ-200 מ"ר וכוללת גם מרפסות גג בשטח 148 מ"ר.

הבית של יעקב פרי / צילום: איל יצהר
 הבית של יעקב פרי / צילום: איל יצהר

ציפי לבני / יו"ר סיעת התנועה

איפה גרה: רחוב ניסן כהן בשכונת ישגב בתל אביב

לבני, שטוענת כי הליכוד לקח את ז'בוטינסקי רחוק מדי, מתגוררת בקוטג' דו משפחתי ברחוב חד סטרי שקט ומבוקש בשכונת ישגב הנושקת לשכונת רמת החייל בצפון תל אביב. הקוטג' ממוקם בסביבה המאופיינת בבנייה מעורבת של בתים צמודי קרקע לצד בנייני רכבת דו קומתיים.

הקוטג', שנבנה בשנות ה-80 על ידי לבני ובעלה נפתלי לאחר שרכשו מגרש שעליו צריף ישן, כולל 170 מ"ר בשתי קומות מעל קומת מרתף, על מגרש בשטח 300 מ"ר. קוטג' באותו רחוב, שזקוק לשיפוץ כללי, מוצע כיום למכירה ב-4 מיליון שקל.

הבית של ציפי לבני / צילום: עינת לברון
 הבית של ציפי לבני / צילום: עינת לברון

אריה דרעי / מספר 2 בסיעת ש"ס

איפה גר: רחוב הקבלן ירושלים

דירת הדולפקס של אריה דרעי ברחוב הקבלן בשכונת הר נוף בירושלים, זכתה בעבר לכותרות לא מחמיאות ולביקורת רבה בשל הג'קוזי שהותקן בה, סמל למותרות העולם הזה, בניגוד להלך רוח התורה, ובשל יחידת דיור שנבנתה על הגג ואינה תואמת את היתר הבנייה. דרעי ששב לפוליטיקה לאחר ריצוי עונש מאסר, מתגורר בדולפקס ששטחו 272 מ"ר בקומות 5-7, שצמודות לו מרפסות גג בשטח 140 מ"ר. החיסרון של הדירה הוא הקומה הגבוהה. אלא שהעובדה כי הבניין נמצא סמוך לבניין שבו מתגורר הרב עובדיה נוסף, מקנה לדירה נקודות זכות בצד הביקושים. זאת בצד המחסור בהיצע דירות בשכונת הר נוף.

הבית של אריה דרעי / צילום: איל יצהר
 הבית של אריה דרעי / צילום: איל יצהר

שאול מופז / יו"ר מפלגת קדימה

איפה גר: רחוב דיה כוכב יאיר

בניגוד לברק, מופז נשאר נאמן ליישוב הכפרי שבמזרח השרון, כוכב יאיר, שבו הוא מתגורר כבר 25 שנה. ב-2005 הורה צה"ל על כריתת פרדס הנמצא בבעלות תושבת פלסטינית בטענה כי הוא מקשה על אבטחת מופז, ששימש שר ביטחון. הבית הביא לא פעם הפגנות נזעמות ליישוב, בד"כ מצד פעילי ימין שמחו מול ביתו של מופז על שחרור מחבלים.

בית מופז כולל שטח של 200 מ"ר בנוי על מגרש בשטח כ-635 מ"ר. הבית עבר שיפוץ מקיף לפני כמה שנים, ולכן שוויו מוערך ב-3.8-4 מיליון שקל. בית דומה שזקוק לשיפוץ נע סביב 2.8-3 מיליון שקל. בית משופץ - 3.8 מיליון שקל.

הבית של שאול מופז / צילום: רפי קוץ
 הבית של שאול מופז / צילום: רפי קוץ

איילת שקד / מספר 5 בסיעת הבית היהודי

איפה גרה: רחוב אונקלוס שכונת בבלי תל אביב

איילת שקד, שכיהנה כמנהלת לשכתו של נתניהו לצד בנט - שכיהן באותה תקופה כראש המטה של נתניהו - עזבה יחד עם בנט את התפקיד בחודש פברואר 2008. כמו בנט, גם לשקד רקע בתחום ההיי-טק, והיא מתגוררת בשכונת בבלי בצפון תל אביב עם משפחתה. מדובר בדירת גג בקומה הרביעית והאחרונה בבניין עם מעלית ברחוב אונקלוס הכוללת 95 מ"ר, ועוד גג צמוד בשטח רשום של 45 מ"ר.

הבית של איילת שקד / צילום: תמר מצפי
 הבית של איילת שקד / צילום: תמר מצפי

יעל גרמן / מספר 3 בסיעת יש עתיד

איפה גרה: רחוב קהילת ציון הרצליה

יעל גרמן, שהתפטרה לאחרונה מתפקיד ראש עיריית הרצליה לטובת המקום השלישי בסיעת יש עתיד, מתגוררת בבית צמוד קרקע צנוע יחסית ברח' קהילת ציון. מדובר בקוטג' דו משפחתי ותיק, הכולל כ-160 מ"ר בנוי על מגרש בשטח כ-220 מ"ר. שני בתים דומים, האחד ברחוב קהילת ציון והאחר ברחוב אוסישקין הצמוד, נמכרו לאחרונה ב-3.1 מיליון שקל. ברחוב עצמו מוצע בית דומה ב-3.4 מיליון שקל.

הבית של יעל גרמן / צילום: תמר מצפי
 הבית של יעל גרמן / צילום: תמר מצפי

זהבה גלאון / יו"ר תנועת מרצ

איפה גרה: רחוב יוסף נקר פתח תקוה

יו"ר תנועת מרצ מתגוררת דווקא בשכונה החביבה במיוחד על המגזר הדתי-לאומי - שכונת כפר גנים ג' בפתח תקוה. מדובר בפנטהאוז בקומה השמינית והאחרונה בבניין חדש יחסית ברחוב יוסף נקר בשכונה. גלאון עזבה בית פרטי בשכונת אם המושבות לטובת דירת פנטהאוז בשטח 180 מ"ר ועוד מרפסת של 100 מ"ר. לאחרונה נמכר פנטהאוז דומה באותה השכונה תמורת 3.2 מיליון שקל.

הבית של זהבה גלאון / צילום: עינת לברון
 הבית של זהבה גלאון / צילום: עינת לברון

אריאל אטיאס / מספר 3 בסיעת ש"ס

איפה גר: רחוב הקבלן ירושלים

דירתו של שר השיכון הנוכחי אריאל אטיאס, גם היא ברחוב הקבלן, זכתה אף היא לכותרות בנסיבות לא מחמיאות. זאת לאחר שבשנת 2004 הוגש כתב אישום נגד אטיאס בגין בנייה בלתי חוקית של תוספת בשטח 19 מ"ר. אטיאס אף לא ציית לצו הריסה שהוצא לו ופועל עד היום להכשרת העבירה ברשויות התכנון. דירתו של אטיאס בקומה 1- ברחוב הקבלן בשכונת הר נוף, ממוקמת שני בניינים מביתו של הרב עובדיה יוסף, וכוללת 5 חדרים בשטח 140 מ"ר. היא שופצה בשנים האחרונות וצופה לנוף הר המנוחות. באותו הבניין מתגוררים גם הרב חיים אמסלם ומשולם נהרי.

הבית של אריאל אטיאס / צילום: עינת לברון
 הבית של אריאל אטיאס / צילום: עינת לברון

הרב חיים אמסלם / יו"ר עם אחד

איפה גר: רחוב הקבלן בירושלים

הרב אמסלם, שהקים סיעה עצמאית בעלת דעות ליברליות, מתגורר גם הוא ברחוב הקבלן באותו הבניין שבו מתגורר שר השיכון אריאל אטיאס. לאמסלם דירת 120 מ"ר בקומה 1-. שווי הדירה של אמסלם נע סביב 2.4 מיליון שקל תלוי במצב התחזוקתי של הדירה.

הבית של הרב חיים אמסלם / צילום: איל יצהר
 הבית של הרב חיים אמסלם / צילום: איל יצהר

עוזי לנדאו / מספר 7 בסיעת הליכוד ביתנו

איפה גר: רחוב שדרות מנחם בגין ברעננה

השר לנדאו מתגורר בשדרות מנחם בגין בשכונת לב הפארק ברעננה. מדובר בדירת דופלקס של 5.5 חדרים בשטח כ-130 מ"ר. על פי רשות המסים, פנטהאוז בשטח זהה ברחוב משה שפירא נמכר ביוני 2011 תמורת כ-2.8 מיליון שקל, בבניין סמוך נמכר דופלקס זהה בשטחו בינואר 2012 תמורת 2.7 מיליון שקל.

הבית של עוזי לנדאו / צילום: עינת לברון
 הבית של עוזי לנדאו / צילום: עינת לברון

ניצן הורוביץ / מספר 3 בסיעת מרצ

איפה גר: רחוב הפרדס בתל אביב

ניצן הורוביץ מתגורר בדירה בבעלותו באחד מהרחובות המבוקשים באזור כיכר רבין בתל אביב. מדובר בדירת 80 מ"ר בקומה הראשונה של הבניין ללא מעלית וללא חניה. הורוביץ רכש את הדירה בשנת 2000 בסכום של מיליון שקל, וכיום לאחר זינוק מחירי הדירות בתל אביב ובמרכזה בפרט שוויה עומד על 2.3-2.4 מיליון שקל. לו הייתה חניה בטאבו לדירה, היה מגיע שוויה גם ל-2.5 מיליון שקל.

הבית של ניצן הורוביץ / צילום: איל יצהר
 הבית של ניצן הורוביץ / צילום: איל יצהר

אלי ישי / מספר 1 בסיעת ש"ס

איפה גר: רחוב קצנלבוגן, בירושלים

דירתו של אלי ישי כוללת 115 מ"ר בקומה השביעית של הבניין ברחוב קצנלבוגן וצמודה לה מרפסת סוכה של 12 מ"ר. היא עברה הרחבה מדירת 4 חדרים במקור לדירת 5 חדרים לצד שיפוץ קל. דירתו של ישי נחשבת באופן יחסי לדירה סטנדרטית ומקובלת בשטחה בקרב המגזר החרדי. החיסרון בדירה הוא הקומה הגבוהה יחסית, שכן הציבור החרדי לא עושה שימוש במעלית השבת ועל כן הביקושים לדירות בקומות נמוכות גבוהים יותר. יחד עם זאת הביקושים לדירות בשכונת הר נוף והמחסור בהיצע, לצד העובדה כי הבניין ממוקם סמוך לביתו של הרב עובדיה יוסף, מאזנים זאת.

הבית של אלי ישי/ צילום: איל יצהר
 הבית של אלי ישי/ צילום: איל יצהר

שלי יחימוביץ' / יו"ר מפלגת העבודה

איפה גרה: רחוב הרב קוק, בכרם התימנים בתל אביב

יחימוביץ', שהצהירה כי לא תשב בממשלת נתניהו אלא אם יהפוך ל"סוציאל דמוקרט", התברכה בחוש נדל"ני מפותח שלא יבייש כרישי נדל"ן מנוסים. זאת, כשרכשה בשנת 2000 דירת 78 מ"ר בקומת קרקע בבניין ישן ברח' הרב קוק בכרם התימנים ב-210 אלף דולר. הבניין נבנה בשנות ה-30 ורמת התחזוקה בו ירודה. הדירה עברה שיפוץ והוסבה מדירת 3 חדרים ל-4 ויש בה יציאה לגינה שהוצמדה לדירה בטאבו ומעלה ערכה. מאז רכשה את הדירה, כרם התימנים התפתח ומשך אליו אוכלוסייה צעירה וערך הדירות זינק. ערך הדירה של יחימוביץ' יותר מהכפיל את שוויו.

הבית של שלי יחימוביץ' / צילום: עינת לברון
 הבית של שלי יחימוביץ' / צילום: עינת לברון

אילן גילאון / מספר 2 במרצ

איפה גר: רחוב הר ציון, אשדוד

מספר 2 בסיעת מרצ, אילן גילאון, מתגורר בבית צמוד קרקע ברחוב הר ציון הממוקם ברובע י"א באשדוד.

מדובר בבית בן שני מפלסים הבנוי בשטח של 200 מ"ר על מגרש בשטח 450 מ"ר.

על פי עסקאות של נכסים דומים באותו אזור, בתים צמודי קרקע ללא מרתף נמכרים בכ-3 מיליון שקל, כמובן בהתאם למצבם הפיזי והתחזוקתי.

הבית של אילן גילאון / צילום: תמר מצפי
 הבית של אילן גילאון / צילום: תמר מצפי

יוליה שמאלוב ברקוביץ' / יו"ר סיעת הכלכלה

איפה גרה: רחוב פורצי הדרך בהרצליה

שמאלוב ברקוביץ', שזגזגה בין מפלגות כדי להקים בסוף סיעה עצמאית, מתגוררת בדירת גן ברחוב פורצי הדרך בשכונת נוה עמל בהרצליה. מדובר בבניין בן 19 שנה הכולל 4 דיירים, ולשמואלוב ברקוביץ' דירת גן 4 חדרים בשטח 100 מ"ר עם יציאה לגינה צמודה בטאבו בשטח 150 מ"ר. לפני כשבע שנים הדירה שופצה. בשנה האחרונה נמכרו דירות גן דומות בכ-2.1 מיליון שקל בהתאם למצבן התחזוקתי.

הבית של יוליה שמאלוב ברקוביץ' / צילום: תמר מצפי
 הבית של יוליה שמאלוב ברקוביץ' / צילום: תמר מצפי

גד הרן / יו"ר סיעת צדק חברתי

איפה גר: רחוב גבעת דאונס בחיפה

גד הרן, ממקימי תנועת עמ"י וכיום יו"ר סיעת צדק חברתי שהוקמה ב-2007 על ידי ארקדי גאידמק - המתמודדת בבחירות הקרובות לכנסת עם מצע שעיקרו חברתי-כלכלי - גר בבית דו משפחתי ברחוב גבעת דאונס בשכונת אחוזה בחיפה. מדובר בבית בשטח 150 מ"ר הבנוי על מגרש בשטח 300 מ"ר. שוויו של הנכס נגזר מהמצב התחזוקתי בו.

הבית של גד הרן / צילום: פאול אורלייב
 הבית של גד הרן / צילום: פאול אורלייב

עמרם מצנע / מספר 2 בסיעת התנועה

איפה גר: רחוב פייגין בחיפה

אחרי שבילה כמה שנים ביישוב הדרומי ירוחם כיו"ר ועדה קרואה, עמרם מצנע שב לפוליטיקה כמספר 2 בסיעת התנועה. הוא מתגורר עם אשתו עליזה בדירה בקומת קרקע בבניין משותף ברחוב פייגין באזור מרכז הכרמל בחיפה, שאליה היה שב בסופי שבוע גם בשנים שבהן שהה בירוחם. מדובר בדירה בשטח 140 מ"ר בבניין ותיק, שרכש לפני 15 שנה ב-300 אלף דולר, ושיפץ אותה ב-100 אלף דולר נוספים. מרכז הכרמל נחשב לאזור מבוקש יחסית בחיפה. הפערים בין מחירי הדירות באזור נובעים מחירים נעים סביב 1.6 מיליון שקל, תלוי בסטנדרט הבית ובגובה הטופוגרפי מהקרקע.

הבית של עמרם מצנע / צילום: פאול אורלייב
 הבית של עמרם מצנע / צילום: פאול אורלייב

יעקב ליצמן / יו"ר סיעת יהדות התורה

איפה גר: רחוב אבן האזל בירושלים

דירתו הצנועה של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בירושלים היא דירת 2.5 חדרים ברחוב אבן האזל בשכונת עזרת תורה, בשטח 57 מ"ר, שבה הוא מתגורר עם משפחתו יותר מ-30 שנה וגידל בה את חמשת ילדיו. טווח המחירים בשכונה נע סביב 25 אלף שקל למ"ר בדירות בשטח של עד 100 מ"ר. דירה קטנה היא יתרון במגזר החרדי בשל היכולת להשכיר אותה ולקבל עליה תשואה יציבה.

הבית של יקב ליצמן / צילום: איל יצהר
 הבית של יקב ליצמן / צילום: איל יצהר

עמיר פרץ / מספר 3 בסיעת התנועה

איפה גר: רחוב האורנים

עמיר פרץ, שחבר לסיעתה של ציפי לבני, מתגורר בשדרות. ביתו ממוקם בשכונת הווילות בית השואבה ברח' האורנים, וכולל שטח בנוי של יותר מ-200 מ"ר, על מגרש בשטח חצי דונם. הבתים בשכונה לא זהים ובשנה האחרונה נמכרו בה 3 בתים בסטנדרט נמוך יותר משל פרץ סביב 900 אלף שקל עד מיליון שקל. מאחר שביתו של פרץ בנוי בסטנדרט גבוה יחסית לשכנים, שוויו גבוה יותר.

הבית של עמיר פרץ / צילום: אריאל ירוזולימסקי
 הבית של עמיר פרץ / צילום: אריאל ירוזולימסקי

אביגדור ליברמן / מקום 2 בסיעת הליכוד ביתנו

איפה גר: נוקדים

שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן, הממוקם במקום הגבוה ביותר בסיעת הליכוד ביתנו אחרי נתניהו, מתגורר בהתנחלות המעורבת לדתיים וחילוניים, נוקדים, שבמזרח המועצה האזורית גוש עציון.

מדובר בבית בנוי בשטח 180 מ"ר על מגרש בשטח חצי דונם. יחסית לאזור המנותק, מדובר בבית יחסית צנוע.

הבית של אביגדור ליברמן / צילום: איל יצהר
 הבית של אביגדור ליברמן / צילום: איל יצהר

איציק שמולי / מספר 11 בסיעת העבודה

איפה גר: רחוב רחל אלתר בלוד

שמולי עזב זמן קצר אחרי המחאה החברתית של 2011 את דירת הסטודנטים בגבעתיים ועבר להתגורר בלוד. הוא גר בשכירות בדירת חדר וחצי, בקומה הרביעית של בניין רכבת ברחוב רחל אלתר בעיר, ללא מעלית כמובן. שכר הדירה שמשלם שמולי עומד על 2,000 שקל כולל ארנונה. הוא העיד על עצמו בכמה הזדמנויות כי לא בטוח שיבחר להקים את משפחתו וגדל את ילדיו בלוד, אך ימשיך להתגורר בה אם ייבחר לכנסת.

הבית של איציק שמולי / צילום: תמר מצפי
 הבית של איציק שמולי / צילום: תמר מצפי

דרור צעירי / מספר 6 בסיעת הכלכלה

איפה גר: אוטובוס ברחוב האקליפטוס

צעירי אינו דמות ציבורית מוכרת, אך משך את תשומת הלב של רבים כאשר בשידורי תעמולת הבחירות הציג עצמו כמועמד מספר 6 בסיעת הכלכלה, כשהוא מתגורר באוטובוס נטוש ששיפץ. צעירי הסביר כי בעקבות מאבק גירושין, נאלץ לחפש פתרון מגורים. הוא מצא אוטובוס נטוש על שטח ברח' האקליפטוס שבגני תקווה, שיפץ אותו והוסיף קמין לחימום, חיבר למים, חשמל וביוב והוסיף חדרון. שטח האוטובוס 50 מ"ר.

הבית של דרור צעירי / צילום: איל יצהר
 הבית של דרור צעירי / צילום: איל יצהר