בעלי הדוכנים באילת מסרבים לקבל את החלטת ביהמ"ש

ביהמ"ש קבע כי בעלי הדוכנים בטיילת באילת צריכים לפנות את הדוכנים עד 15 לינואר ■ בעלי הדוכנים קוראים לציבור לחתום על עצומה כנגד הפינוי

בעלי הדוכנים בטיילת באילת מסרבים להשלים עם פסיקות בתי המשפט. לאחר שנקבע כי עליהם לפנות את דוכני הטיילת לא יאוחר מה-15 לינואר 2013, יוצאים כעת בעלי הדוכנים לקרב תודעתי. היום בערב (א') צפויים האחרונים לחלק ברחבי העיר מנשרים הקוראים לציבור הרחב לחתום על עצומה כנגד הפינוי.

"לא קל להתפרנס היום בישראל", נכתב במינשר, "במיוחד לא קל להתפרנס באילת. כל אחד מאיתנו מרגיש את זה בחשבון הבנק, בלחץ, במתח בתוך המשפחה. עכשיו ראש העיר רוצה לחסל את הפרנסה שלנו, רוכלי הטיילת. לחסל את המשפחות שלנו, את הילדים שלנו. לגרש אותנו מהעיר שבה גדלנו. מה הוא לא יעשה כדי שכמה טייקונים יוכלו להשתלט על הטיילת לצרכים שלהם".

עוד נכתב כי: "העירייה ביקשה מאתנו להקים את דוכני התיירים בטיילת כדי למנוע מפושעים וזונות להשתלט על המתחם, כמו שקרה בערים אחרות בעולם. עכשיו הם זורקים אותנו ואת הילדים שלנו כמו שקית אשפה לפח העירוני. זאת כאשר אנו, רוכלי הטיילת, הקפדנו תמיד לשלם ארנונה, מס הכנסה ואף קרנות פנסיה לעובדינו. בקיצור, מעולם לא עלינו למשלמי המיסים ולו אגורה שחוקה אחת. הכול מכיסנו וכחוק".

עוד במסגרת המשך מאבק ועד הפעולה של בעלי הדוכנים, מפרסמים האחרונים סקר שנערך על ידי מכון המחקר והסקרים סמית בסוף השבוע האחרון. במסגרת הסקר, שבוצע בקרב מדגם מייצג של 500 איש ואישה בגילאי 18 ומעלה, נשאלה שאלה אחת: "בימים אלו מתנהל מאבק ציבורי ומשפטי נגד הכוונה לפנות את הדוכנים מהטיילת של אילת, שמהווים חלק מסמלי העיר. האם את/ה בעד השארתם של הדוכנים בטיילת של אילת או בעד פינוי הדוכנים מהטיילת של אילת.

תוצאות הסקר מעלות כי 56% מהנשאלים סבורים כי יש להשאיר את הדוכנים כפי שהם לעומת 17% בלבד שמסכימים כי יש לפנותם. 27% מהנשאלים הנותרים היו חסרי דעה. במכון הסקרים אישרו שביצעו את הסקר.

עוד על פי נתוני הסקר, האחוז שציינו כי הם תומכים בהשארת הדוכנים בטיילת גבוה יחסית בקרב נשים (61%), בקרב הצעירים עד גיל 29 (73% בעד), בקרב המסורתיים (65%) ובקרב תושבי ירושלים והסביבה (74%). מבין המשיבים שבחרו לתמוך בפינוי הדוכנים, אחוז גבוה יחסית של משיבים מעל גיל 50 (24%), בקרב בעלי רמת השכלה אקדמאית (21%) ובקרב תושבי אזור המרכז והשרון (23% ו - 27% בהתאמה).

מאיר תורג'מן, המוביל את מאבק רוכלי הטיילת, הודיע היום כי ממצאי הסקר מחזקים אותו ואת חבריו במאבקם הצודק. "כעת אני מקווה שגם בית המשפט יקשיב לרצון ולרחשי הציבור המבקש להשאיר אותנו הרוכלים בטיילת. אני גם מקווה שראש העיר, שהפך את הנושא למאבק אישי נגדנו, יתעשת ויבין שמה שקודמו עשה כשביקש מאיתנו להתמקם בטיילת ובכך לסלק את העזובה והפשיעה שהייתה שם - צדק. בתוך כך הפכנו את אזור הטיילת לאטרקציה תיירותית ועובדה שממצאי הסקר משקפים את המציאות הזו באופן הברור ביותר".

כמובן שוועד הפעולה משתמש בתוצאות הסקר כדי להראות כי רוב הנשאלים סבורים שאין לפנות אותם אולם חשוב לציין שמי שעליו הוטלה ההחלטה היא מערכת המשפט וזאת נתנה את פסק דינה.

מעיריית אילת נמסר בתגובה לדברים כי: "עיריית אילת פועלת בהתאם להנחיות פרקליטות המדינה והוראות בית המשפט. בפסיקתו האחרונה, קבע בית משפט השלום בנוגע לדוכנים כי "מדובר במבנים שהוקמו ללא היתר ולכן מדובר בפעילות בלתי חוקית שמטרתה לגרוף רווחים כלכליים על חשבון הציבור וכי על הרוכלים לקיים את ההחלטות הקודמות של בית המשפט בנושא". במקום הדוכנים בטיילת ייפתח בקרוב המתחם התיירותי החדש, שוועדה בלתי תלויה בראשות השופטת פריש קבעה את הזכאות לקבלת דוכן עפ"י קריטריונים של מצב כלכלי, וותק מינימלי של תושבות בעיר, כך שהחלוקה תתבצע בצורה הוגנת ותיועד אך ורק לתושבי העיר. הדברים הכתובים במנשר אינם ראויים להתייחסות וכל מטרתם היא לנסות להפעיל לחץ כדי להשיג הישגים כלכליים תוך עקיפת החוק במדינת ישראל".