ענבל אור תשלם לתושבי שכונת עמל ב' 25 אלף שקל למ"ר

אור מתכננת להקים שני מגדלי יוקרה במתחם, בני 18 ו-22 קומות

ענבל אור תשלם לתושבי שכונת עמל ב' בדרום-מערב שיכון בבלי בתל-אביב סכום של 25 אלף שקל למ"ר על מנת לפנותם מבתיהם ולהוציא לפועל את פרויקט "אור בבלי". כך מגיע לסיומו מאבק שנמשך שנים בגין היעדר ההסכמה על פינוי 7 המתחמים המשפחתיים, מאבק שמנע את פיתוח הפרויקט. על ההסכמות עם תושבי שכונת עמל ב' הודיעה אור כבר בחודש שעבר.

על-פי הערכות, השטח הבנוי הקיים במקום משתרע על פני כ-3,000 מ"ר, מה שמשקף סכום פיצוי כולל של כ-75 מיליון שקל למחזיקים בקרקע. עלות הקרקע אותה מתכוונת לרכוש אור מהבעלים, משפחת אברמוביץ', עומדת על כ-210 מיליון שקל.

אור מתכננת להקים מגדלי יוקרה במתחם. מדובר בקרקע בקצה רחוב פעמוני, שם מתכננת אור לבנות 150 דירות ב-2 מגדלים בני 18 ו-22 קומות, לפי תכנון של משרד האדריכלים יסקי-מור-סיון.

יש לציין שהתשלום למחזיקי הקרקע עתיד להגיע רק לאחר שאור תסיים את רכישת הקרקע עליה היא מתעתדת לבנות את הפרויקט המדובר. קרקע עליה קיבלה אופציה המשקפת שווי של כ-210 מיליון שקל. מדובר בתהליך שעשוי להימשך עוד חודשים ארוכים.

"היא הציעה לנו פיצוי הולם", אומר שלמה מאור, מתושבי עמל ב'. אור מסרה בהודעה שהוציאה לתקשורת כי "ראיתי מולי את המשפחות ולא רק את מבנים שצריך לפנות. להרוויח זה חשוב, אבל לגלות אחריות חברתית חשוב בעיניי לא פחות".

ואם ב"אחריות חברתית" עסקינן, יש לציין כי אור זנחה את כוונתה לקדם במסגרת התוכנית גם בניית דירות במסגרת דיור בר-השגה ובכוונתה לפעול על-פי התוכנית המקורית המאפשרת בניית 150 דירות גדולות בשני מגדלי יוקרה. זאת, לאחר שתוכנית שאושרה בוועדה המקומית תל-אביב להגדלת הפרויקט ל-250 דירות ובהן 50 בנות השגה, לא נושאת כדאיות כלכלית מבחינת החברה של אור בשל העלויות הכבדות.