וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר על מחירי הדירות: "ירידות מהירות אינן טובות"

חגי גולן

15.9.2012 / 20:28

נגיד בנק ישראל לא מודאג מעליית המחירים, וטוען שהבעיה המרכזית בשוק הנדל"ן היא ההיצע. לדבריו, "אנחנו לא רוצים להרוג את השוק, וחותרים לאיזון בין מחירים ורמת הפעילות"

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, לא מודאג מהשפעת עליות המחירים במשק על האינפלציה, לא סבור ששוק הנדל"ן בועתי, ואף לא חושב שגוש האירו התפרק. בראיון מיוחד של פישר לעורך "גלובס" חגי גולן, הוא שם פעם נוספת על השולחן את האפשרות שבנק ישראל יגביל את המשכנתאות, אך לא ממהר לנקוט שום צעד, וטוען שהבעיה המרכזית בנדל"ן היא ההיצע.

המשכנתאות שוברות שיא מדי חודש, שוק הנדל"ן שוב בנקודת רתיחה. אתה לא מודאג?

"יש צורך בארץ לבנות יותר דירות. אנחנו לא רוצים להרוג את השוק, ולכן מנסים להגיע לאיזון בין מחירים ורמת הפעילות, ועד כאן זה היה בסדר; אבל אם המחירים יעלו בקצב מהיר מדי, נצטרך לטפל בזה".

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר בוועידת הכספים, כנסת, יולי 2012. עומר מירון
"רעיון הבועה - טוב לעיתונים, ולא להבנת המציאות". פישר/עומר מירון

איזה דברים תעשו?

"המגבלות על המשכנתאות כבר השפיעו על השוק, אין לי ספק. ב-12 החודשים האחרונים מחירי הדירות עלו בקצת יותר מ-1%, זה פחות או יותר יציבות. עכשיו יש שינוי ונבדוק מה לעשות".

יש כאלה שאומרים שבנק ישראל לא רוצה לראות ירידות במחירי הדירות מחשש ליציבות הבנקים.

"זה לא יהיה בריא אם יהיו ירידות מהירות מדי, אבל אנחנו כן רוצים לראות ירידות מדודות ונקווה שנגיע למצב הזה. קשה להגיד שיש פה בועה. ב-12 החודשים האחרונים ראינו יציבות. רעיון הבועה טוב לעיתונים, ולא להבנת המציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully