וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הדירות החדשות ירדו - הצעירים שבו לקנות

אריק מירובסקי

16.5.2012 / 11:24

מניתוח שערך מינהל הכנסות המדינה עולה כי ברבעון הראשון של השנה ירדו מחירי הדירות החדשות ב-3% בהשוואה לרבעון הקודם. שיעור הזוגות הצעירים מבין רוכשי הדירות עלה ל-42%

מחירי הדירות החדשות שנרכשו ברבעון הראשון של השנה ירדו ב-3% בהשוואה לרבעון הקודם והשלימו ירידה של 12.9% בשנה האחרונה - כך עולה מניתוח שערך מינהל הכנסות המדינה לרבעון הראשון של השנה. במינהל הכנסות המדינה מדגישים, עם זאת, כי חלק מהירידות הוא תוצר של תמהיל רכישה של רוכשים, שפונים לרכוש דירות זולות יותר מבעבר, ולא כתוצאה מירידת מחירים אמיתית. כתוצאה משינוי התמהיל, נרשם גידול במספר הזוגות הצעירים שרכשו דירות חדשות, ושיעורם מכלל השוק הגיע ל-42%

מהדו"ח עולה, כי ברבעון הראשון של 2012 נבלמה הירידה במספר העסקות, לאחר ארבעה רבעונים רצופים של ירידות. מספר העסקות ברבעון הסתכם ב-22.2 אלף דירות, נמוך בכ-15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במפתיע, נרשמה עלייה של 12% ברכישת דירות על ידי זוגות צעירים, ואולם בדו"ח מדגישים, כי הללו רוכשים דירות זולות. כך, למשל, נמצא שצעירים רבים מאזור השרון וממרכז הארץ רכשו דירות חדשות באזור רחובות, שם נמכרו דירות במחירים זולים יחסית של כ-1.1 מיליון שקל.

המשקיעים המשיכו לצאת משוק הדירות, ורכישת דירות על ידי משקיעים רשמה ירידה חדה בשיעור של 25% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בכך נמשכת המגמה שהחלה ברבעון הרביעי של 2009 במקביל לעליית הריבית של בנק ישראל, אשר התעצמה על רקע הכבדת המיסוי על המשקיעים. משקל הדירות להשקעה מסך העסקות ברבעון הראשון של 2012 על 23.5%, השיעור הנמוך ביותר מאז שנת 2003.

והפתעה נוספת: באזור תל אביב נרשם גידול בפעילות תושבי החוץ בפלח השוק של הדירות החדשות, אשר היוו כ-24% ממכירות הקבלנים באזור ברבעון הראשון, גבוה פי 4 ממשקלם של תושבי החוץ במכירות הקבלנים ברמה הארצית. עם זאת, מוקדם לקבוע כי תושבי החוץ חוזרים לרמת פעילות גבוהה באזור זה, שכן הגידול התרכז רובו ככולו בפרויקט בודד.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully