וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר החברות: הקשיים בענף הנדל"ן מתגברים

רם עוזרי

6.5.2012 / 14:29

סקר החברות של בנק ישראל מעלה כי חברות הבנייה מתקשות לבצע את הפעילות אותה תכננו. בשאר ענפי המשק עולה מהסקר מגמה של בלימת ההאטה שנצפתה בשנה שעברה

החברות הפעילות בענף הבנייה במשק ממשיכות להעיד על קשיים הולכים וגוברים לביצוע הפעילות שתוכננה. המחסור בעובדים מקצועיים ממשיך להיות המגבלה החמורה ביותר אותה מציינים בענף, אולם ברבעון הראשון של 2012 נמשכת העליה בחומרת ההשפעה של קשיי המימון והיקף הביקושים. כך עולה מסקר החברות והעסקים של בנק ישראל שהתפרסם היום.

במסגרת הסקר, מתבקשות החברות להעריך את חומרת המגבלות על פעילותן בסקאלה שנעה בין 0 המייצג אין מגבלה עד 4 המייצג מגבלה חמורה במיוחד. מגבלת היקף הביקוש צמחה מרמה של 1.2 ברבעון הראשון של 2011 לרמה של 2.3 ברבעון הנוכחי. מגבלת קשיי המימון זינקה מרמה של 1.1 ל-2.1 באותה התקופה. החומרה של מגבלת מחירי הקרקעות לעומת זאת ירדה מ-2.7 לרמה של 1.9.

בשאר ענפי המשק מצביעה הסקר על התרחבות בפעילות המגזר העסקי ברבעון הראשון של השנה, תוך בלימת מגמת ההאטה שנצפתה במחצית השנייה של השנה שעברה. ההסתברות להאטה על פי הערכת החברות נמוכה בממוצע מסף ה-50% ומבטאת אופטימיות. עם זאת, מדובר עדיין על אופטימיות נמוכה יותר ביחס לזו שנרשמה במהלך 2010 ובראשית 2011.

נתון מאקרו מעניין נוגע לציפיות החברות בנוגע לאינפלציה ולשער החליפין של השקל. ממוצע הציפיות לאינפלציה ל-12 החודשים הבאים נותר ללא שינוי ביחס לסקר הקודם ברמה של 2.5%. עוד עולה מהסקר כי החברות צופות, בממוצע, ששער הדולר יעמוד בעוד 12 חודשים על רמה של 3.9 שקלים, בדומה לציפיות ברבע הקודם.

ממצאי סקר החברות לרבעון הראשון של שנת 2012 מבוססים על תשובותיהן של 510 חברות ועסקים מענפי המשק השונים. בחטיבת המחקר של בנק ישראל מציינים כי נתוני סקר החברות נמצאו בדרך כלל מתואמים עם הנתונים המקרו כלכליים והענפיים של המשק ויתרונם הוא בהיותם זמינים ומספקים מידע מהיר, יחסית למקורות הנתונים האחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully