וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק של 30% במכירת דירות חדשות בדצמבר

רם עוזרי

31.1.2012 / 14:06

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בנובמבר ובדצמבר חל שינוי במגמת מכירות הדירות. בחודש דצמבר נמכרו בישראל 1,935 דירות חדשות

באוקטובר 2010 הגיע מספר הדירות החדשות שנמכרו בשוק לרמת שיא עם 2,263 דירות שנמכרו. מאז, נרשמה מגמת ירידה עקבית עד לשפל של קצת יותר מאלף דירות באוקטובר 2011. בנובמבר ובדצמבר, מראים נתוני הלמ"ס, מסתמן שינוי בשוק:הקצב החודשי של מכירת הדירות החדשות זינק וכמעט והכפיל את עצמו.

בחודש דצמבר נמכרו בישראל 1,935 דירות חדשות-עלייה של 30% ביחס לנובמבר וקצב דומה לזה של תחילת שנת 2011. עיקר הזינוק בדצמבר ביחס לחודש הקודם היה בתל אביב, בה מספר הדירות החדשות זינק ב-90% ביחס לנובמבר. בירושלים נרשמה דווקא ירידה של 40% ביחס לנובמבר.

ואולם, על אף הגידול בקצב המכירות של הקבלנים, מספר הדירות שנותרו למכירה בשוק נותר גבוה ואף עלה מעט בחודש דצמבר. זאת, בשל העובדה שקצב סיום בנייה של דירות חדשות היה מהיר מקצב הגידול במכירות.

בדצמבר 2011, חצה מספר הדירות החדשות המוצעות למכירה את רמת ה-20 אלף בפעם הראשונה מזה עשור. בכך, נמשך הגידול העקבי במלאי הדירות שהחל מאז שנת 2009.

העלייה בקצב המכירות של דירות חדשות היא תוצר של הנחות שנותנים הקבלנים. זאת, לאור העלייה במלאי הדירות, והצפי להמשך הגידול בהיצע בשנים הקרובות בהמשך למאמצי משרד השיכון בתחום זה. השאלה היחידה שנותרה פתוחה היא האם הגידול בקצב מכירת הדירות של הקבלנים יצליח להדביק את קצב סיומי הבנייה ולהביא ירידה בהיצע הדירות למכירה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully