וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד השיכון ישווק כ-1,000 דירות מעבר לקו הירוק

נמרוד בוסו

18.12.2011 / 15:53

במסגרת תכנית חדשה עליה הכריזו משרד השיכון ומנהל מקרקעי ישראל ישווקו 5,984 יחידות דיור חדשות - מתוכן יותר מ-1,000 בשכונות מזרח ירושלים כגון הר חומה ובהתנחלות ביתר עילית

משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל הודיעו היום (א') על גל שיווקים נוסף לבניית 5,984 יחידות דיור. 5,530 יחידות דיור מתוכננות במתחמים חדשים, והשאר בשיווקים חוזרים.

משקל רב בגל השיווקים הנוכחי קיבלו שכונותיה היהודיות של מזרח ירושלים ויישובים הסמוכים לה. קרקע לבניית 500 יחידות דיור תשווק בשכונת הר חומה בירושלים, בגבעת זאב תשווק קרקע לבניית 180 יחידות דיור, וקרקע לבניית 348 יחידות דיור תשווק בהתנחלות החרדית בית"ר עילית. בבית שמש ישווקו מתחמים שונים לבניית 430 יחידות דיור.

שיווקים בולטים נוספים ייעשו באופקים, שם ישווקו קרקעות לבנייתן של 509 יחידות דיור, מחציתן במגרשי בנה ביתך באמצעות הרשמה והגרלה, בנשר (506 יחידות דיור) ובתל מונד (248 יחידות דיור). עוד באזור השרון תשווק קרקע לבניית 74 יחידות דיור בפרדסיה, ו-150 יחידות דיור מוגן שיוקמו בדרום בכפר יונה. שניים מהמתחמים המשווקים מיועדים לבניית דיור להשכרה לטווח ארוך - האחד בשכונת "נחלים" בפתח תקווה והשני ביקנעם.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי "מכרזים אלה יביאו לכמות שיא של שיווקים ב-2011. בכך ממשיכה מדיניות השיווקים אותה התווה שר הבינוי והשיכון מאז ספטמבר 2009 לשיווק מסיבי של מקרקעין למגורים בכדי להקל על מצוקת הדיור ולהוזיל את מחירי הדירות". עוד נמסר כי "כפועל יוצא מהשיווקים המאסיביים, במהלך שנת 2011 הגיע קצב התחלות הבנייה לשיא של עשור עם 45,000 אלף יחידות דיור וכך גם במספר הדירות בבנייה פעילה ברחבי הארץ (כ-77.5 אלף יחידות דיור)".

שר הבינוי והשיכון, ח"כ אריאל אטיאס, אמר היום: "הגדלת היצע הקרקעות מנצחת את הביקושים ומורידה את המחירים. מדיניות זו אותה אני מוביל בשנתיים האחרונות חייבת להימשך ביתר שאת כדי לענות על מחסור של עשור בקרקעות למגורים. אני מברך על היפוך המגמה המצביעה על ירידה במחירי הדיור בצורה מדורגת, כפי שפורסם שוב במדד המחירים לצרכן, שמצטרף לנתונים של כל הגורמים העוסקים במחירי הדיור. אנו שואפים לירידה נוספת במחירי הדיור בצורה מדורגת ולכן חובה להמשיך את הגדלת ההיצע למגורים ודיור להשכרה למען הזוגות הצעירים שגם כיום מתקשים להשיג קורת גג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully