וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבלנים: "האוצר יוצר אווירה של ירידת מחירים"

רם עוזרי

17.11.2011 / 12:50

לדברי נשיא התאחדות הקבלנים ניסים בובליל משרד האוצר מפיץ נתונים לא נכונים בדבר ירידות צפויות במחירי הדיור. "האוצר אומר 'צאו לעבוד ואנחנו נדאג שתפשטו רגל'".

"שר האוצר קורא לנו לצאת לעבוד ולספק דירות לזוגות צעירים. אני שומע 'צאו לעבוד ואנחנו נדאג שתפשטו רגל'". כך אומר היום ניסים בובליל, נשיא התאחדות הקבלנים, בכינוס הנדל"ן השנתי ה-14 שעורך ארגון הקבלנים של תל אביב באילת.

"אנחנו בוני הארץ ואנחנו צריכים להרויח. אני קורא לכל אחד מחברי הקבלנים לדאוג לחוסנו ולרווחיו. כל אחד יעשה את החישובים שלו ואני בטוח שמה שקרה בשנת 2001 ושנת 2007 לא יחזור שוב עצמו". בשנים אלו, יש לציין, סבלו הקבלנים מירידות מחירים בשוק הנדל"ן כתוצאה מהאינתיפאדה השניה והמשבר העולמי.

בובליל יצא נגד ההתבטאויות על ירידות המחירים הצפויות בשוק הדיור, התבטאויות שפוגעות לדבריו בקבלנים. "האוצר מדבר על מחירי הדירות שיורדים. הנתונים לא נכונים. לא מדובר על טעות אלא על כוונת מכוון. האוצר רוצה לגרום לאוירה כזו".

ההערכה של בובליל היא הפוכה. הוא מצטט את הערכות השמאי הממשלתי והלמ"ס, אשר מדברים על עליית מחירים של 6% במחירי הדירות מתחילת השנה. ההערכה של התאחדות הקבלנים, ובובליל מדגיש כי הוא עדיין עומד מאחוריה, היא שבשנת 2011 מחירי הדירות יעלו ב-11%.

"סיפרו לנו שיש מחסור של 60 אלף יחידות דיור. מה קרה בחודשיים? מישהו בנה 60 אלף יחידות דיור?", שאל בובליל את הקבלנים בקהל. ההסבר היחיד לדבריו לירידות המחירים של החודשים האחרונים הוא הציפיות של הקונים לירידות מחירים. "הציבור שומע הבטחות שווא שמחירי הדירות ירדו בעשרות אחוזים. ואנחנו מבינים את הפסיכולוגיה. אנשים מעדיפים לחכות".

מה שיקרה בענף הנדל"ן, סבור בובליל, ישליך על המשק כולו. "אנחנו נמצאים בתקופה עולמית מעניינת. מעצמות כלכליות שנמצאות במצב קשה. נגיד בנק ישראל דיבר אתמול על האפשרות לעבור את המשבר בשלום. אם מישהו ישבור את הענף עליו אנחנו יושבים, ענף הבניה, הסיכוי שלו לעבור את המשבר בשלום לא גבוה. לכן צריך לחזק את הקבלנים".

בובליל הלין על שורה של גופים ממשלתיים שמגבילים את הקבלנים ומקשים על קבלת אישורי בניה. "כל שיח בישראל יותר חשוב מבני אדם. יש עץ שאי אפשר להעתיק אותו, ואי אפשר לטעת במקום העץ הזה מאה עצים. לכן אי אפשר לבנות מאה יחידות דיור. רוב האנשים האלו הם יותר צדקנים מאשר צודקים. צריך לאפשר לנו לבנות יותר בקלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully