וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגוסט: רק 6,000 דירות נמכרו - ירידה של 32%

רז סמולסקי

9.10.2011 / 14:16

הרבעון השלישי של השנה בשוק הנדל"ן מסתמן על פי נתונים ראשוניים מחודש ספטמבר כרבעון החלש ביותר מאז 2002. העסקות נעצרו בעיקר בפלחי השוק של הדירות היקרות

מספר עסקות הנדל"ן ממשיך לרדת: רק 6,000 דירות נמכרו בחודש אוגוסט - ירידה של 32% בהשוואה לאוגוסט אשתקד. נתונים ראשוניים של חודש ספטמבר מבשרים כי הרבעון השלישי השנה יהיה החלש ביותר מאז 2002.

חודש אחרי חודש מצביעים נתוני משרד האוצר על ירידה במספר מכירת הדירות. אוגוסט אינו יוצא דופן. בהשוואה לחודש יולי, נרשמה ירידה של 25% במספר העסקות ובהשוואה לאוגוסט הקודם - 32%. המחיר החציוני של הדירות ירד ב-1.3% לעומת יולי וב-11.7% לעומת אוגוסט אשתקד.

העסקות נעצרו בעיקר בפלחי השוק של הדירות היקרות, כלומר דירות חדשות מקבלנים ואזור המרכז. מספר העסקות שנרשמו באתרי המכירות של הפרויקטים החדים ירד בכ-47% בהשוואה לאוגוסט הקודם, כאשר באזור המרכז ואזור תל אביב נרשמה ירידה בשיעורים של 68% ו-55% בהתאמה. שוק הדירות מיד שנייה הצטמצם ב-28% וההאטה במספר העסקאות ניכרת בכל האזורים, למעט אזור טבריה.

משרד האוצר מדווח על המשך התכווצות פלח המשקיעים בשוק. בחודש אוגוסט נרשמה ירידה חדה של 40% לעומת אוגוסט אשתקד ו-22% לעומת יולי. שיעור הדירות שנמכרות להשקעה עומד על כ-24% מכלל העסקות. בחודש אוגוסט חלה לראשונה ירידה במספר המשקיעים גם באזור חיפה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully