וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצב רוכשי הדירות בישראל ממשיך להתדרדר"

אריק מירובסקי

5.10.2011 / 10:36

מדד משכן למצב רוכשי הדירות רשם בחודש אוגוסט את הרמה הנמוכה ביותר מאז יוני 2003. מחיר הדירות עלה החודש ב-0.4% ובשנה האחרונה כולה עלה ב- 12.3%

מדד משכן למצב רוכשי הדירות, אשר עוקב אחר מצבם השוטף של רוכשי הדירות בישראל, המשיך את המגמה של החודשים האחרונים ורשם בחודש אוגוסט 2011 את הרמה הנמוכה ביותר שלו מאז יוני 2003. הירידה במדד, המשקפת הרעה במצב רוכשי הדירות, נרשמה בשל המשך עליית מחירי הדירות ועלייה קלה בריבית.

מדד מחירי הדירות האחרון שפורסם, על פי סקר מחירי דירות בבעלות דיירים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עלה ב-0.4%. ב-12 החודשים האחרונים עלו מחירי הדירות בישראל בשיעור נומינלי של 12.3% ובשיעור ריאלי של 8.2%. מאז נקודת השפל במחצית שנת 2007, עלו מחירי הדירות בישראל בשיעור נומינלי של 64.8% ובשיעור ריאלי של 41.3%.

כלכלני בנק הפועלים שערכו את המדד מסרו, כי עליית מחירי הדירות הייתה הגורם העיקרי שהרע את מצב רוכשי הדירות בחודש החולף. שיעור האבטלה, שירד לשפל של 5.4%, והעלייה בשכר הממוצע מיתנו את ירידת המדד. הירידה החדה במספר העסקות בחודשים האחרונים והעלייה בהיצע הדירות הלא מכורות, לצד התמתנות בעליית מחירי הדירות בחודשים האחרונים, מאותתים על האפשרות שגורמים בשוק נכנסו לעמדת המתנה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully