וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחירי הדיור בישראל אחרי השיא - יירדו ב-20%-25%"

15.9.2011 / 15:51

סקירה שביצעה מחלקת המחקר בסיטי בנק על כלכלת ישראל צופה כי מחירי הדיור יירדו, על אף שהדינמיקה בצד ההיצע עדיין תומכת במחירים גבוהים. עוד נטעו: "מחירי המניות בסקטור הבנקים זולים, מניות הטכנולוגיה והצרכנות עדיין יקרות"

מחירי הדיור בישראל עברו את השיא וצפויים לרדת ב-20%-25%, כך מעריכים במחלקת המחקר של סיטי בנק בסקירה על מצב הכלכלה הישראלית. ירידת המחירים, מדגישים בבנק, היא תיקון ולא התרסקות.

הירידה במחירים, קובעים בבנק, תגיע למרות שהדינמיקה בצד ההיצע עדיין תומכת במחירים הגבוהים. "500 אלף איש יצאו לרחובות ודרשו דיור", אמר ל-TheMarker האנליסט מייקל קלאר, אשר כתב את הסקירה. "לכן קשה לי לראות את המחירים נופלים ב-30%".

בסקירה מתייחס קלאר גם למה שקורה בבורסה הישראלית. לפי הניתוח שלו, לאחר הירידות החדות של השבועות האחרונים, הגיע מחיר המניות הנסחרות בתל אביב לקו הערך ההיסטורי שלהן. עם זאת, הוא מוסיף, יש הבדלים גדולים בין מניות בסקטורים שונים. "בנקים, טלקום (עם עדיפות למניית פרטנר) ותעשייה נראים זולים בהשוואה היסטורית. מגזר הטכנולוגיה והצרכנות נראים יקרים", כתבו כלכלני הבנק בסקירתם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"500 אלף איש יצאו לרחובות ודרשו דיור". ההפגנה בכיכר המדינה בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

רמת המתיחות מול מצרים וטורקיה מעלה את רמת הסיכון

בסקירה ניתנת התייחסות למספר משתנים המאפיינים את המשק הישראלי בתקופה האחרונה. מצד אחד, נרשמו פדיונות גדולים מקרנות הנאמנות, ומצד שני - זרימת ההון הזר במחצית הראשונה של השנה היתה גבוהה. עם זאת, בחודש יולי כבר הסתמן שינוי במשתנה זה, כאשר זרימת ההון היתה החוצה.

עוד מציין קלאר שכמות הכסף במשק הישראל (M2) גדלה ב-9% ביחס לשנה שעברה אחרי שהיתה ברמת שפל של 10 שנים. שיעור הצמיחה ברכישות בכרטיסי אשראי גדל באוגוסט בשיעור חד ספרתי לעומת גידול של 10% בעבר. רמת המתיחות העולה מול מצרים וטורקיה הביאו לעלייה ברמת הסיכון של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully