וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המחאה? עדיפות בדיור ליוצאי צבא על פני חרדים

מנהל מקרקעי ישראל אישר את תוכנית "דיור למשתכן", במסגרתה יחויבו קבלנים לבנות דירות קטנות וזולות. תינתן עדיפות ליוצאי צבא, לעומת העדפת משפחות מרובות ילדים שהייתה נהוגה עד כה

מועצת מינהל מקרקעי ישראל אישרה היום (רביעי) תכנית העולה בקנה אחד עם הבטחות ראש הממשלה בנימין נתניהו למנהיגי מחאת האוהלים שמטרתה לספק דיור בר הגנה לצעירים, סטודנטים, שוכרי דירות ומחוסרי דיור. התכנית כוללת שלוש הצעות: דיור במסגרת מחיר למשתכן, שיווק קרקע לדירות להשכרה ושיווק קרקע למעונות סטודנטים.

האם זו הצלחתה של המחאה? בואו לדבר על זה בפייסבוק

במסגרת תכנית דיור למשתכן, יחויבו הקבלנים לבנות גם דירות קטנות ומחיר הקרקע שישמש לבנייה זו יהיה מוזל ב-50% מהערכת שמאי את ערך הקרקע. מי שירכוש דירה במסגרת תכנית זו לא יוכל למכרה במהלך 10 השנים שלאחר הרכישה ולא להשכירה ב-5 השנים שלאחר הרכישה. בנוסף לא תינתן עדיפות למשפחות בעלות יותר משלושה ילדים כפי שהיה נהוג עד כה. משפחות ללא ילדים יכללו גם זוגות "עומדים להינשא". בנוסף לפי המלצתו של שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, בכל אחת מהקבוצות האמורות יינתן ניקוד על פי מספר חודשי שירות צבאי, לרבות חודשי מילואים בנוסף לניקוד הניתן על פי ותק הזכאות.

עוד בנושא:

הפיתרון למצוקת הדיור - דירות לחרדים?
הפתרון של נתניהו: "50 אלף דירות בתוך שנה וחצי"
מפגיני הדיור: "לא נפרק המאהל בגלל נאום רה"מ"

"קרקע המדינה לא תשמש עוד כאמצעי להפקת רווחים"

המינהל יעודד גם מכירה של שטח לבניית דירות להשכרה על מנת לאפשר פיקוח על מחירי ההשכרה. המכרז יתנהל בשיטת המכרז ההפוך לפיה מציע מחיר הדירה הסופי הנמוך ביותר הוא הזוכה במכרז. הזוכים במכרז יקבלו הנחה משמעותית במחיר הרכישה ובתמורה יחויבו להקציב חלק מהדירות להשכרה ולא יוכלו למכור אותן.

בנוסף, יקצה המינהל קרקעות בחינם למועצה להשכלה גבוהה לצורך בניית מעונות לסטודנטים. מוסד לימודים המחזיק בקרקע המיועדת לבניית מעונות ועדיין לא שילם עליה, לא יחוייב לשלם עליה גם בעתיד.

השר אטיאס אמר כי "מדובר בהחלטות המשנות מדיניות היסטורית: קרקע המדינה לא תשמש עוד כאמצעי להפקת רווחים אלא תשרת את האזרחים. נצא למכרזים לאלפי יחידות דיור בהנחות של 50% מערך הקרקע לדיור בהישג יד, 70% מערך הקרקע לדיור להשכרה, ו-100% הנחה בקרקעות למעונות סטודנטים. המלצתי למועצה לקריטריונים לזכאים לדיור בהישג יד יעברו דיון במשרד המשפטים וילובנו בוועדת טרכטנברג".

האם מדובר בהצלחה של מחאת הדיור? בואו לדבר על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully