וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר סבסוד בסך 100 אלף ש' לרוכשי דירות בפריפריה

פנחס וולף

26.6.2011 / 14:13

שרי הממשלה אישרו את התוכנית למתן הטבות בסך 100 אלף שקלים לזוגות צעירים שרוכשים דירה ראשונה באחד מ-30 יישובי הפריפריה שנקבעו. התוכנית תיכנס לתוקפה ב-10 ביולי

הממשלה אישרה היום (ראשון) את תוכניתו של שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, למתן הטבות לרוכשי דירות חדשות ביישובי הפריפריה. השרים אישרו את הקריטריונים ואת רשימת היישובים, והתוכנית תיכנס לתוקפה החל מה-10 ביולי.

על פי ההחלטה, יקבלו הזוגות הצעירים וחסרי הדירה מענקים וסבסוד פיתוח בשווי של כ-100 אלף שקלים בממוצע. ההטבה נחלקת לשניים - מענק של 60 אלף שקלים עם רכישת הדירה, דבר שיקטין משמעותית את ההון העצמי הנדרש לזוג צעיר הרוכש דירה, וכן סבסוד נוסף של כ-40 אלף שקלים בממוצע של עלות פיתוח הקרקע. הטבה זו תחול רק על רוכשי דירה חדשה ראשונה בבנייה רוויה ובבנייה עצמית רוויה בפריפריה, באחד מהייישובים שנקבעו, על פי קריטריונים שוויוניים לכל מי שאין דירה בבעלותו, ללא קשר להכנסתו, למספר ילדיו וכו'.

"זהו יום בשורה לישובי הפריפריה ולזוגות הצעירים שיקבלו כסף ביד בכדי להקל עליהם וגם על ההון העצמי הנדרש", אמר בתגובה יוזם המהלך, שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס. "בתקופה הקרובה בכוונתי להגדיל את היצע הקרקעות בהיקפים רחבים, בדגש על היישובים בפריפריה, בהם לא שווקו בעשור האחרון קרקעות לבנייה רוויה בעקבות מחסור בביקושים".

בין היישובים הזוכים: אופקים, צפת ומעלות תרשיחא

אטיאס הוסיף כי הוא "משוכנע שזוהי תוספת כוח חברתית למאמצים שאנו עושים להגדלת ההיצע הקרקעות, כפי שבא לידי ביטוי בשיא של עשור בהתחלות הבנייה ובשיווקי הקרקעות. נתונים אלה מביאים ויביאו להקלת המחסור המתמשך בדירות מגורים ולמצוקת הדיור, בראש ובראשונה של זוגות צעירים".

היישובים עליהם תחול ההטבה הם: אופקים, בית שאן, בועיינה-נוג'ידאת, דימונה, טבריה, חורה, ירוחם, כרמיאל, כפר מנדא, מגדל העמק, מעלות תרשיחא, יפיע, מצפה רמון, נהריה, נחף, נצרת, נצרת עילית, נתיבות, סח'נין, עכו, ערד, צפת, קרית שמונה, רהט, שדרות, חצור הגלילית, אל-סייד ושלומי.

על פי משרד הבינוי והשיכון, מטרת התוכנית היא עידוד הגירה לאזורי הפריפריה, סיוע לזוגות צעירים ועידוד הישארות אוכלוסייה באזורים אלה, תוך עידוד בנייה חדשה באזורים אלה, ביישובים בהם יש היצע גדול של קרקעות זמינות לבנייה – מה שימנע עליית מחירים בלתי מבוקרת. התוכנית מעניקה יתרון כלכלי לחסרי דירה על פני רוכשי דירות להשקעה. התוכנית צפויה להגדיל את היצע הדירות בארץ, לאור עידוד הבנייה בישובי הפריפריה.

עוד על יוזמת המענקים לפריפריה:
אילו יישובים ייכללו בתוכנית הסבסוד לפריפריה?
השרים סיכמו: הטבות לרוכשי דירות בפריפריה
ש”ס ניצחה האוצר: הטבות לרוכשי דירות בפריפריה

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully