וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילו יישובים ייכללו בתוכנית המענקים לפריפריה?

פנחס וולף

23.6.2011 / 14:12

משרד הבינוי והשיכון פרסם רשימת יישובים שייכללו בתוכנית המענקים בפריפריה, בהם יוכלו זוגות צעירים לרכוש דירה ולקבל סבסוד של 100 אלף שקלים. בין היישובים: אופקים, טבריה ונהריה

הממשלה תאשר ביום ראשון את הקריטריונים לקבלת הטבה בסך 100 אלף שקלים לזוגות צעירים שיבקשו לרכוש דירה בפריפריה. עקרונית, בין היישובים בהם הצעירים יוכלו לממש את ההטבה נכללים גם ישובים ביהודה ושומרון, אך עד כה שר הביטחון לא אישר באופן רשמי שיווקי דירות בהתנחלויות. על פי ההצעה, התוכנית תיכנס לתוקף ב-10 ביולי 2011.

30 היישובים שנכללים בתוכנית החדשה שיזם שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס הם: אופקים, אל סייד, בועיינה הנוג'ידאת, בית שאן, דימונה, חצור הגלילית, טבריה, ירוחם, מצפה רמון, רהט, צפת, שדרות ושלומי.

לרשימת הערים יתווספו בהמשך גם יישובים חדשים שיעמדו בקריטריונים. יש לציין שהדרישה לבנייה חדשה מקבלן מצמצמת את האפשרות להטבה לאלו שאין ביכולתם לרכוש דירה חדשה, והם מבקשים לרכוש דירה מיד שנייה.

מלבד ההכללה באזור עדיפות לאומית, קיימים קריטריונים נוספים שיש לעמוד בהם על מנת ליהנות מההטבה. בין היתר, על היישובים הזכאים לכלול היצע פוטנציאלי של לפחות 250 יחידות דיור בבנייה רוויה. לדברי אטיאס, קריטריון זה נקבע כדי למנוע עליית מחירים בלתי מבוקרת, כך שגם אם ייווצרו ביקושים בזכות ההטבות, הם ייענו בהיצע גדול של קרקעות זמינות לבנייה בישובים אלה.

"חמצן לזוגות הצעירים"

ברשימת היישובים נכללו רק היישובים שהמדינה לא שיווקה בהם קרקעות לבנייה רוויה, או שמיזמי הבנייה בהם עומדים על פחות מ-50 יחידות דיור בין השנים 2007-2010. לחילופין, הקרקע ביישובים שנכללו ברשימה היא זולה יחסית, וערכה עומד על לא יותר מ- 30% מערך הקרקע המפותחת, הכוללת גם את עלות הפיתוח.

הסכום בסך 100 אלף השקלים יינתן בשני חלקים: הראשון יהיה מענק מותנה על סך 60 אלף שקלים שיינתן לזכאי משרד הבינוי והשיכון, כאשר הוא מותנה בכך שהזוג הצעיר יחזיק בדירה למשך עשר שנים לפחות. החלק השני יהיה סבסוד 75% מאומדן הוצאות הפיתוח לדירה, כאשר אומדן הפיתוח הינו עד 100 אלף שקלים, ו-85% במידה והאומדן יהיה מעל 100 אלף שקלים.

לדברי אטיאס, "המענק של 100 אלף שקל הוא בבחינת חמצן גדול לזוגות הצעירים. מדובר בהטבה ובסיוע חסרי תקדים שדרשו עמל רב ומאבקים קשים שהובלנו על מנת לחזק את הפריפריה ולהקל על השגת קורת גג לזוגות צעירים חסרי דיור בישובים בהם יש היצע קרקעות. אני משוכנע שיחד עם השיווקים בהיקפים הגדולים ביותר בעשור האחרון שהביאו להגדלת היצע הקרקעות - נחולל את השינוי".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד על ההטבה ועל מצוקת הדיור:
השרים סיכמו: הטבות לצעירים שיגורו בפריפריה
השוק מתקרר? ”צניחה של 31% במכירות דירות באפריל"
מפנה בשוק הנדל”ן: תנופת הבנייה עוברת לאשקלון
התאחדות הקבלנים: ”לזוגות צעירים אין סיכוי לרכוש דירה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully