וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתים מבפנים: הפנטהאוז היקר בארץ

ענת ניר

18.5.2011 / 14:20

אחרי שנים מפוקפקות בהן השתלטו עליו ההומלסים של תל אביב, ניצל המבנה ההיסטורי ברחוב הירקון מהריסה. היום הוא פונה לקהל אחר לגמרי

אבי כהן

במסגרת פסטיבל "בתים מבפנים" ייפתחו לקהל הרחב עשרות בתים ומוסדות ציבור ברחבי העיר תל אביב. הפסטיבל יערך במהלך סוף שבוע אינטנסיבי אחד בין התאריכים 21-20 במאי. את האירוע, החוגג השנה חמש שנים, יזמו האדריכל אלון בן-נון ואביבה לוינסון בשיתוף עם עיריית תל אביב-יפו וגורמים נוספים. בדומה לפסטיבלי בתים פתוחים נוספים, המתקיימים בערים מרכזיות בעולם כדוגמת: לונדון וניו יורק, גם האירוע הזה עוסק בארכיטקטורה ובעיצוב הפנים של חללים השונים בסביבה האורבאנית. מטרתו היא לחשוף בפני הקהל הרחב מבנים מיוחדים, אתרים היסטוריים ובתים בעלי עיצוב יוצא דופן הבולטים בנוף העירוני של העיר הלבנה, ועל הדרך לספק גם את יצר המציצנות הציבורי.

• הירקון 96/ אדריכלים: בר אוריין אדריכלים

מיקומו הנחשק של הבניין - קו שני לחופה של תל אביב, הפך את דירת הפנטהאוז שברחוב הירקון, הנמצאת כעת בשלבי בנייה מתקדמים, לדירה היקרה בישראל. אף על פי שיזמי הפרויקט מקווים לאכלס את הדירה בדיירים המשתייכים לאלפיון העליון, לא תמיד התגוררה במקום אוכלוסיה אקסקלוסיבית. המבנה היוקרתי שימש בעבר בעיקר בית להומלסים, תושבים מזדמנים וציורי גרפיטי. המועצה לשימור אתרים נלחמה להצלת המבנה וכעת מוגדר הבניין ההיסטורי כאתר לשימור. את המבנה תכנן האדריכל פנחס ביז`ונסקי בשנת 1935, בשעתו היפה של רחוב הירקון, כאשר כיכבו בו סלון כלות יוקרתי וגינות מטופחות. מי שמופקד כיום על שמירת המראה המקורי, כולל מבנה ה-H הייחודי לבניין, הם אדריכל השימור אמנון בר אור ואדריכלי התוספת, בר אוריין אדריכלים.

איפה: רחוב הירקון 96.
מתי: בשישי (20 במאי), ב-12:00 יתקיים סיור עם האדריכל גלעד אולמן ממשרד בר אוריין אדריכלים, שיתמקד בתכנון האדריכלי; ב-13:00 וב-14:00 יתקיימו סיורים עם זאביק פנצק ושירה כהן מצוות אדריכלי פורמה, האחראים על ביצוע הפרויקט.

צילום: אבי כהן.
עריכת וידאו: רן צימט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully