וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד נוסף להגדלת היצע הדירות: אושר חוק מיסוי מקרקעין

צבי זרחיה

16.2.2011 / 16:25

חוק מיסוי מקרקעין אושר בכנסת: מס השבח יופחת ומס הרכישה על דירות להשקעה יעלה. יו"ר ועדת הכספים, גפני: "ההתמודדות עם מצוקת הדיור חייבת להיעשות בכל החזיתות"

מליאת הכנסת אישרה בצהריים בקריאה שנייה ושלישית את חוק מיסוי מקרקעין. החוק קובע מס רכישה מוגדל על רכישת דירות להשקעה למשך שנתיים, הפחתת מס שבח על מכירת קרקע לצורך בניית יחידות דיור למשך שנה, ופטור ממס שבח על מכירת דירה בתוך פחות מארבע שנים מיום רכישתה, למשך שנתיים.

בין עיקרי החוק החדש: הפטור ממס רכישה על דירה ראשונה יורחב לדירה בשווי של עד 1.35 מיליון שקל. הפטור יינתן החל מה-21 בפברואר 2011 ועד לסוף 2012; מדרגות מס הרכישה על דירה ראשונה יהיו 0% 1.35 מיליון שקל, 3.5% לדירות מ-1.35-1.6 מיליון שקל ו-5% לדירות שמחירן גבוה יותר; יינתן פטור ממס שבח על מכירת שתי דירות למשך שנתיים. הפטור יינתן לדירה שמחירה עד 2.2 מיליון שקל, ויוחל רטרואקטיבית מה-1 בינואר 2011 ועד לסוף 2012

עוד קובע החוק החדש כי מס הרכישה על דירה שנייה יועלה: על חלק השווי שעד מיליון שקל - ב-5%, על חלק השווי שבין 1 ל-3 מיליון שקל - ב-6%, ועל חלק השווי הגבוה מ-3 מיליון שקל - ב-7%. העלאת המס תתבצע החל מה-21 בפברואר 2011 ועד לסוף 2012; בעניין הפחתת שיעורי מס שבח על מכירת קרקעות לבניית מגורים נקבע שהתנאי להפחתת המס יהיה השלמת 8 יחידות דיור או סיום 80% מהדירות למגורים תוך 36 חודשים ממועד המכירה (השלמת בנייה כוללת קבלת טופס 4). המוכר יוכל לבחור אם לשלם את כל המס ובסיום התהליך לזכות בהחזרים בגובה הפחתת המס, או לשלם 20% ממס השבח בלבד בעת המכירה על ידי הגשת ערובה בנקאית. הפחתת מס השבח על מכירת קרקעות תחול מה-15 בנובמבר 2010 ועד לסוף 2011. עם זאת, היא ניתנת להארכה בשנה נוספת על ידי צו מיוחד.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר כי "ההתמודדות עם מצוקת הדיור חייבת להיעשות בכל החזיתות, בין השאר, על ידי הפחתת המיסוי על רכישת דירה ראשונה, בשחרור כמה שיותר דירות וקרקעות למגורים ובהקלת ההליכים הביורוקרטיים בבניית יחידות דיור לזוגות צעירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully